Tunen Rover K motor

Elise S1, S2 & S3, Exige S1, S2 & S3, 340R & 2-Eleven
Ook Opel Speedster, Vauxhall VX220 & Tesla Roadster
Jodo
Auto: S2 Elise

Re: Tunen Rover K motor

Bericht door Jodo »

Ja, ik wil de Rover houden. Geen flauw idee waarom...het is meer een keuze met het hart dan met verstand. De duratec, honda en audi conversies zien er fantastisch uit en qua investering zal het niet veel uitmaken met het tunen van de Rover. Maar mijn besluit staat vast: ik blijf bij de Rover.
HJW
Naam: Hendrik-Jan
Auto: Elise S2

Bericht door HJW »

@ Sander, k series.

@ jodo, 200pk is veel voor het blok. Ik zou niet verder durven dan 180pk.
Ik zou even goed informeren bij Van Sten of zo.
Lotus Elise S2 2005
Jodo
Auto: S2 Elise

Bericht door Jodo »

@HJW: van Sten is bezig met een supercharged oplossing voor de Rover met een max van 200 pk. Komo-tec heeft iets vergelijkbaars. Ik ben op zoek naar een oplossing zonder geforceerde inductie. Een betrouwbare 200pk is inmiddels goed te realiseren (dat is de indruk die ik inmiddels krijg) ben momenteel ook een correspondentie met Dave Andrews gestart. Deze geeft ook aan dat het prima te doen is onder de voorwaarden die ik heb gesteld. Hij raad me een doorontwikkeling aan op zijn K05 set om op 200 pk te komen.
Sander
Naam: Sander
Auto: S1 Elise

Bericht door Sander »

HJW schreef:@ Sander, k series.

@ jodo, 200pk is veel voor het blok. Ik zou niet verder durven dan 180pk.
Ik zou even goed informeren bij Van Sten of zo.
Waarom ? De zuigers gaan dan stuk maar met een 1.9 heb je toch gesmede zuigers ? Conrods en krukas kunnen best een eindje in de 200 pk verwerken. Goed gebalanceerd kan de OEM krukas 8000rpm aan.
Building >200BHP K-series
zeldzame kanarie
Naam: Tino
Auto: Exige RGB
Locatie: een vergeten dorp waar de tijd heeft stilgestaan en miette de geit mascotte is verklaart

Bericht door zeldzame kanarie »

heb al lang spijt dat ik mijn MGke zr160 heb verkocht vroeger. zou een plezant goedkoop track speeltje zijn geweest als ik zie wat er allemaal mee mogelijk is op motorisch vlak. zetels eruit, interieur strippen, rolkooi er in, andere ophanging en slicks er op. Dan heb je ook een bommetje onder de 1000kg 8-)
touring pack-sport pack-performance pack-Limited slip differential-moroso race carter-anti surge alloy fuel tank-alloy race radiator- TRD Airbox-Janspeed lotus stage3 exhaust-roadblock film on clamshell.
Sander

Bericht door Sander »

Laat mijn ZR nu toevallig te koop staan :)

Evt inclusief ZandF ECU met software die ook in de ZR cup in de UK gebruikt wordt. Zeer nette auto met weinig km's in Pearl black. Janspeed demper, PRRT thermostaat en een paneel filtertje. 4 17" straights op de wagen. 4 17" straight erbij waar je slicks op kan leggen.

Wat kennis en samen trackdays rijden betreft kan je perfect bij ons aanhaken:
http://www.8ontrack.be/

de website is achterhaald, op de facebook groep vind je recente informatie over de wagens en activiteiten.
zeldzame kanarie
Locatie: een vergeten dorp waar de tijd heeft stilgestaan en miette de geit mascotte is verklaart

Sander schreef:Laat mijn ZR nu toevallig te koop staan :)

Evt inclusief ZandF ECU met software die ook in de ZR cup in de UK gebruikt wordt. Zeer nette auto met weinig km's in Pearl black. Janspeed demper, PRRT thermostaat en een paneel filtertje. 4 17" straights op de wagen. 4 17" straight erbij waar je slicks op kan leggen.

Wat kennis en samen trackdays rijden betreft kan je perfect bij ons aanhaken:
http://www.8ontrack.be/

de website is achterhaald, op de facebook groep vind je recente informatie over de wagens en activiteiten.
dat zou een droom zijn die uit komt, deel uit maken van een race team.
helaas zijn de meeste trackday's in de week, het is voor mij onmogelijk daar verlof voor te krijgen. ben een onmisbaar pion op mijn werk, alles zou int honderd lopen :|
touring pack-sport pack-performance pack-Limited slip differential-moroso race carter-anti surge alloy fuel tank-alloy race radiator- TRD Airbox-Janspeed lotus stage3 exhaust-roadblock film on clamshell.
Sander

Bericht door Sander »

De eerste Trackday is Zondag 10 maart : Circuit Zolder, inrijden ZR VGK racer. Bruno heeft ook nog 2 114 cupracers die hij verhuurt mocht iemand interesse hebben.
zeldzame kanarie

Sander schreef:De eerste Trackday is Zondag 10 maart : Circuit Zolder, inrijden ZR VGK racer. Bruno heeft ook nog 2 114 cupracers die hij verhuurt mocht iemand interesse hebben.
Sander, dat zie ik echt wel zitten om zo eentje te huren. wat zijn de kosten daarvan? zal zondag 10 maart alvast in mijn agenda zetten.
Sander

Bericht door Sander »

Ik stuur je een PB met de contact gegeven van Bruno dan kan je met hem verder afstemmen.
Plaats reactie