Lotus concurrenten

Plaats hier berichten die met Lotus te maken hebben, maar niet specifiek bedoeld is op een bepaald type/model.
JeanVM
Auto: Lotus Esprit S1

Re: Lotus concurrenten

Bericht door JeanVM »

Mooie reacties:

De NSX zal inderdaad waarschijnlijk de eerste zijn op de markt en Honda's gewoonte een erg goei met standaard perfecte afwerking, 100% betrouwbaarheid en het belangrijkste een steengoede wegligging.

Hier een paar foto's van mijne witte, ik zie toch veel kenmerken die overeen komen met de Magusta en eigenlijk hoop ik ook dat dit met de nieuwe Esprit hetzelfde zal zijn (vrees van niet)
- de platte A-stijl
- de scherpe lijn van de zijvensters
- de korte rechte achterkant

In ieder geval de DeTomaso heeft pakken meer (tijdloos) stijl dan het Coco design.
Bijlagen
Lotus Esprit S1 zazvr open-400.jpg
Lotus Esprit S1 zazvr open-400.jpg (17.76 KiB) 1143 keer bekeken
Lotus Esprit S1 mijn arzo-800.jpg
Esprit S1 mijn race Terlamen kl.JPG
Mijn dagelijkse schot Lotus: Excel BRG
electroshock
Auto: nee, youngtimer Ridley

Bericht door electroshock »

De ontwerper van deze Mangusta Legacy, Maxime De Keiser, moet ook een echte Lotus Esprit-fan zijn, op zijn 'illustratie-site' staat toch wel een witte Esprit afgebeeld, compleet met een vlinderdasje.
ESPRIT-S1-02-mise-en-page-02.jpg
ESPRIT-S1-02-mise-en-page-02.jpg (36.8 KiB) 1131 keer bekeken
ESPRIT+S1+02+mise+en+page+02+copy.jpg
ESPRIT+S1+02+mise+en+page+02+copy.jpg (41.88 KiB) 1131 keer bekeken
En met dit concept hij deels toch wel zijn mosterd gehaald bij heel die periode eind sixties/begin seventies periode.
En het kan nog extremer met zijn 'The Raymenta'. Ik moet spontaan denken aan die andere extreme wedge van Giugiaro, de Maserati Boomerang.
http://www.carbodydesign.com/2011/12/ma ... y-concept/
http://maximeillustrateur.com/art-works/

Talent te over, die Mangusta lijkt me alleen een op zich staand idee te zijn, zonder verdere concrete plannen.
R16-1.jpg
Boomerang.jpg
Hier de Esprit en de Boomerang naast elkaar verstopt achter een open-air Panda.
Silver_Car_Giugiaro_Exhibition_2003.jpg
Silver_Car_Giugiaro_Exhibition_2003.jpg (67.74 KiB) 1131 keer bekeken
Als nu Honda die NSX de look zou geven van een wedge (ze hadden er onlangs bijna één met 4 zitplaatsen in de Kiwami-conceptcar), dan zou de wedge-revival echt ingezet worden.
It is about time.
Besser laufen, als faulen.
Better to run than to rot.

- J.W. von Goethe, Reineke Fuchs
Laneratus
Naam: Wim
Auto: No longer...

Bericht door Laneratus »

Die Mangusta Concept is enkel een hoop digitale plaatjes vrees ik. En dan kan je je wel wat design vrijheden permitteren ;) . Ik vind hem een beetje op een Vector W8 lijken vrees ik en vind er maar weinig in terug van de originele Mangusta. Ik bedoel het kon evengoed een Monteverdi of een Iso zijn :) .En niks te maken met het onlangs gereanimeerde DeTomaso dat in de vroegere Bertone gebouwen zit. En wie tekende alweer voor de originele Mangusta? Juist.. Giugiaro in zijn Ghia periode.
co-driver
Naam: Kurt
Auto: KIACeed 2013,Smart4two

Bericht door co-driver »

JeanVM schreef:Eens zien of Lotus in de toekomst hierop een fatsoenlijk antwoordt op heeft:

- Honda NSX 2013
- Lexus LF 2012
- DeTomaso Magusta 2013, vooral deze valt in de smaak, als LTS in die richting gaat dan wordt het interessant

D Bahar heeft 4 jaar verlenging/geld gehad om dit te bewijzen.

Mischien word deze een 'bondgenoot' i.p.v. een concurent .....Honda is één van DRB-HICOM business partners :arrow: Lotus kan mischien het chassis leveren ...
Lotus makes greencars ..... funcars!!
Plaats reactie