Te kleine reproductie nummerplaat?
- bartvdb
- Naam: Bart
- Auto: Elise S 2008
Re: Te kleine reproductie nummerplaat?
Art 16 paragraaf 1 zegt dus dat ie nagenoeg evengroot moet zijn . Wat is nu die nagenoeg ??????? Maw als je pech hebt rij je met een sneewschop vooraan op je lotus . Er is dus geen verhaal alleen de willekeur van het moment . 

- wimvanbeeck
- Naam: Wim
- Auto: Elise S 220
ik heb de maat van de plaat aangepast, iets minder hoog maar een stuk smaller, mijn nummer is dan ok makelijk smaller te maken, PII-525, de letters en de cijfers hebben de originele grootte, ik heb dit laten maken door een stikker bedrijf, refecternde achtergrond en rode belettering, die heb ik dan geplakt op een soepel wit plastieken onderplaat die perfect past op de onderzijde van de plaatvorm van een Elise, dit geeft toch een mooi compromis, de plaat is soepel en dus niet makkelijk te beschadigen, mijn Elise is zo vreleden lente goedgekeurdin Eksel.
Wim
Wim
- Bijlagen
-
- IMG_1840.JPG (25.13 KiB) 3154 keer bekeken
- fantaflesdopke
Topic even van onder het stof halen, want ...
we hebben ook prijs!
Briefke pro justitia in de bus (lokale politie Blankenberge) dat de voorste nummerplaat niet voldoet aan de wettelijke reglementeringen bla bla bla ...
Ze hebben zelfs de moeite genomen een meetlat boven te halen,
alsof we zelf niet weten hoe groot de plaat is, maar goed.
Kort en bondig zijn ze wel: maak dat het in orde is en kom u aanbieden op den bureau, gelukkig moogt ge nog kiezen waar ge u aanbiedt.
Achterlijke muggezifters, da zijn het jong ...
we hebben ook prijs!
Briefke pro justitia in de bus (lokale politie Blankenberge) dat de voorste nummerplaat niet voldoet aan de wettelijke reglementeringen bla bla bla ...
Ze hebben zelfs de moeite genomen een meetlat boven te halen,
alsof we zelf niet weten hoe groot de plaat is, maar goed.
Kort en bondig zijn ze wel: maak dat het in orde is en kom u aanbieden op den bureau, gelukkig moogt ge nog kiezen waar ge u aanbiedt.
Achterlijke muggezifters, da zijn het jong ...

- Vich
- Naam: Virginie
- Auto: Elise MK1
Wij hebben dat vorige zomer ook gehad, een politieagent had ons zien voorbijRIJDEN en ons toch op de bon geschreven... . Heb een waarschuwing gekregen, Thierry met velcro de (originele) nummerplaat aan gehangen en laten keuren bij de politie in Oostende. Heb me laten wijsmaken dat ik de volgende keer wel een boete zou krijgen, maar we zien wel... .
Seize the day
- Frederik
- Site Admin
- Auto: Elan & Evora
- Contacteer:
Ik heb al jaren de slechte gewoonte om met foute of geen nummerplaat te rijden (vooraan). Heb massas verwittigingen gekregen en vele keren moeten gaan aanbieden met een juiste nummerplaat.
Gebeurde soms dat ik maanden zonder nummerplaat rondreed (zomermaanden). Een nummerplaat vooraan op een mooie wagen vind ik in de meeste gevallen gewoon een breuk aan de stijl en look van de wagen.
Op mijn BMW had ik een te kleine nummerplaat en daarover heb ik nooit opmerkingen gehad. Maar was voor mij alvast een stap in de goede richting, beter een kleintje dan geen....
Om problemen te vermijden in de toekomst heb ik beslist een gepersonaliseerde nummerplaat aan te vragen voor de Lotus. Maar deze is eigenlijk ook weer in overtreding
(precies mijn trademark)
Vooraan staat er l00TUS dit terwijl mijn nummerplaat 100.TUS is.
Jah 'tzal in mij zitten zeker
Nooit boetes gehad, al moet ik wel zeggen ik altijd wel een reden kon verzinnen
Gebeurde soms dat ik maanden zonder nummerplaat rondreed (zomermaanden). Een nummerplaat vooraan op een mooie wagen vind ik in de meeste gevallen gewoon een breuk aan de stijl en look van de wagen.
Op mijn BMW had ik een te kleine nummerplaat en daarover heb ik nooit opmerkingen gehad. Maar was voor mij alvast een stap in de goede richting, beter een kleintje dan geen....
Om problemen te vermijden in de toekomst heb ik beslist een gepersonaliseerde nummerplaat aan te vragen voor de Lotus. Maar deze is eigenlijk ook weer in overtreding

Vooraan staat er l00TUS dit terwijl mijn nummerplaat 100.TUS is.
Jah 'tzal in mij zitten zeker

Nooit boetes gehad, al moet ik wel zeggen ik altijd wel een reden kon verzinnen

9/05/2024 Ypres Lotus Day
TBA Lotus Summers End
Folow me: instagram.com/lotusfanatic - fb.com/lotusfantic
TBA Lotus Summers End
- Frederik
- Site Admin
- Auto: Elan & Evora
- Contacteer:
pfff ... nu ik die foto weer zie ...
Waar-"de-hell"-om heb ik die auto verkocht.
Waar-"de-hell"-om heb ik die auto verkocht.

9/05/2024 Ypres Lotus Day
TBA Lotus Summers End
TBA Lotus Summers End
- bartvdb
- Auto: Elise S 2008
ik heb met de vorige (rover motor) wel moeten betalen zonder de kans te krijgen me eerst in orde te stellen (80 euro)
met de nieuwe (toyota) die van bij de dealer met sticker geleverd was heb ik een opmerking gekregen en heb me moeten aanmelden
sindsdien rij ik dus met sneeuwschop
't ja als ik foto's bekijk van mijn e30 mis ik hem ook nog soms maar ja 't is nu zo he
met de nieuwe (toyota) die van bij de dealer met sticker geleverd was heb ik een opmerking gekregen en heb me moeten aanmelden
sindsdien rij ik dus met sneeuwschop
't ja als ik foto's bekijk van mijn e30 mis ik hem ook nog soms maar ja 't is nu zo he
- Yves
- Naam: Yves
- Auto: Elise Sprint 220 2019
- Contacteer:
Enkele jaren terug reed ik van het circuit zolder de baan op en aan de overkant stond een annonieme wagen netjes alle platen op te schrijven, Was ook bij de gelukkigen en heb toen dacht ik 25€ moeten betalen. Nooit aangepast, nu sinds de laatste keuring een grote plaat gehangen en is er nog niet afgeraakt.
Ik ken ook iemand met kleine nr plaat die een boete heeft gehad, die laten tonen met grote plaat aan de politie naar wens en blijkbaar toch nog mag de uitleg gaan doen op de politierechtbank. Of ze vervelen zich daar of ze hebben daar gewoon niets anders te doen.
Ik ken ook iemand met kleine nr plaat die een boete heeft gehad, die laten tonen met grote plaat aan de politie naar wens en blijkbaar toch nog mag de uitleg gaan doen op de politierechtbank. Of ze vervelen zich daar of ze hebben daar gewoon niets anders te doen.
- ovi
- Naam: Ivo
- Auto: Tiger CAT,2xElan,A310V6
Met de Spitfire had ik vroeger een nr.plaat vanvoor op de motorkap gekleefd van de juiste groote. Kwam er een agentje lullen dat deze te plat lag en ze slecht leesbaar was??? Ge kon ze nochtans zelfs lezen als ge plat op uwen buik op 2 meter van de snuit ging liggen maar moest ze toch veranderen!!!Yves schreef:Enkele jaren terug reed ik van het circuit zolder de baan op en aan de overkant stond een annonieme wagen netjes alle platen op te schrijven, Was ook bij de gelukkigen en heb toen dacht ik 25€ moeten betalen. Nooit aangepast, nu sinds de laatste keuring een grote plaat gehangen en is er nog niet afgeraakt.

Ze hebben inderdaad niks anders te doen!

- B-Art
- Auto: Exige S2
- Contacteer:
Heb kleine nummerplaat vooraan. De grote heb ik manueel over de grond een paar keer geschuurd, dan dubbelklevende plakband aangebracht en die op de grond gedrukt een paar keer zodat er wat zand en steentjes aan de plakband blijven plakken.
Als ze je dan tegen houden, is de grote er net vanmorgend afgevallen en als goede burger heb ik een plan B: het kleine nummerplaatje als tijdelijke oplossing zodat ik de grote er weer kan op plakken zodra ik thuis kom.
Als je zo vooruitdenkend bent en van goede wil
gaan ze je toch geen boete aansmeren zeker 
Als ze je dan tegen houden, is de grote er net vanmorgend afgevallen en als goede burger heb ik een plan B: het kleine nummerplaatje als tijdelijke oplossing zodat ik de grote er weer kan op plakken zodra ik thuis kom.
Als je zo vooruitdenkend bent en van goede wil