Pagina 2 van 6

Re: Binnenkort een cup260?

Geplaatst: 03 aug 2010, 23:05
door rasasoufe
Bedankt voor alle reacties en antwoorden tot nu toe :). Met zulke antwoorden kan ik wat. Over de airco lees ik vooral om het wel te doen... Ik twijfel nog een klein beetje... In mijn Porsche heb ik er ook geen (met de tropische temperaturen van laatst heb ik er dan ook niet mee gereden) en in mijn dagelijkse auto gebruik ik hem zelden, alleen als het buiten warmer is dan 25C. Maargoed in een cockpit van een Exige zal het idd wel warmer worden ;) .

Ik had hier op het forum ook al gelezen dat het voordeel om direct in Engeland te kopen aan het verdwijnen is, maar ze adverteren er nog wel mee... En dat je voor garantie gevallen ook nog het water over moet is op z'n minst een nadeel :?.

Ik zou de cup260 trouwens hoofdzakelijk gebruiken voor op de openbare weg en misschien een enkele trackday.

Re: Binnenkort een cup260?

Geplaatst: 04 aug 2010, 09:20
door Hans340R
Welkom Gerben, een Cup 260 is absoluut een perfecte keus! Wel de airco nemen, was erg lekker afgelopen vrijdag op circuit Zolder ;)
In Nederland hebben wij maar 1 Lotus dealer, vd Kooi maar je kan ook bij Van Sten een Cup 260 bestellen, dus vraag gewoon 2 offerte's aan.
Succes!

Re: Binnenkort een cup260?

Geplaatst: 04 aug 2010, 09:36
door rasasoufe
Hallo Hans,
Bedankt voor de tip. Ik ben al eens bij vd Kooi geweest, maar wist niet dat je bij van Sten ook nieuwe auo's kunt bestellen. Ga ik daar binnenkort ook naartoe ;) .

Re: Binnenkort een cup260?

Geplaatst: 04 aug 2010, 10:35
door Emiel
Ik zou zelfs eens nagaan of je hem niet in BE kan bestellen zonder inschrijving en dergelijke en dan importeren in NL. Misschien zit daar nog wat winst.

Re: Binnenkort een cup260?

Geplaatst: 04 aug 2010, 10:43
door bAAx
rasasoufe schreef: Ik zou de cup260 trouwens hoofdzakelijk gebruiken voor op de openbare weg en misschien een enkele trackday.
in de regen oppassen met de semi-slicks eh ;)
ze hebben dan best wat grip, maar met staand water ga je snel zweven

Re: Binnenkort een cup260?

Geplaatst: 04 aug 2010, 18:09
door Mr.E
Zelf zou ik niet twijfelen: AIRCO :!:
Hou er wel rekening mee, dat de airco op het circuit bij voluit rijden niet werkt, ze wordt dan automatisch uitgeschakeld. Dit werd mij verteld door de dealer, ik dacht dat ze niet voldoende werkte... :oops:
En aangezien ik vroeger ook met een Porsche reed :oops: :oops: :oops: :roll: zonder airco kan ik goed vergelijken... in de Exige echt doen, de cockpit is zeer klein, en wordt erg snel heet. Echt een oven. Ook tijdens vochtige dagen aan te raden, zodat de ramen niet aandampen. En zoals iemand al aanhaalde, als je hem later wilt verkopen, zal dat veel vlotter gaan dan een wagen zonder airco.
BTW: Welkom!

Re: Binnenkort een cup260?

Geplaatst: 05 aug 2010, 13:10
door Capitol
Onze CUP260 was besteld zonder airco, maar na testrit op de Ring (toen het buiten serieus koud was), toch bestelling laten aanpassen MET airco. Het werd serieus warm binnen en toen was het geen 15° buiten ...

Re: Binnenkort een cup260?

Geplaatst: 05 aug 2010, 13:47
door jokke_vlo
Geen seconde twijfelen: airco. Je bent niet verplicht hem aan te zetten, maar de cockpit is zo warm dat je hem wel snel zal gebruiken, be sure.
Ook bij regenweer of de snel aandampende ruiten een goede optie.

Verder uit te voeren :):

- Gooi die geperforeerde remschijven daar direct af (vraag de dealer om er voor dezelfde prijs direct vol gegroefde op te plaatsen).
- Archi lelijk plastiekerig stuur met een slecht geplaatste claxon: te veranderen imo
- beschermfolie !

Er zijn natuurlijk nog wat mogelijkheden :) :) :)

Re: Binnenkort een cup260?

Geplaatst: 05 aug 2010, 14:05
door Frederik
jokke_vlo schreef:Er zijn natuurlijk nog wat mogelijkheden :) :) :)
Als je in Jokke's voetsporen wil gaan, dan kunnen we nog vuurwerk verwachten... :-)

Re: Binnenkort een cup260?

Geplaatst: 05 aug 2010, 16:26
door jokke_vlo
Ik heb eens de moeite genomen, om in grote lijnen op te zoeken waarin een cup verschilt van een "gewone" exige. Misschien zit er hier of daar iets bij dat de Exige standaard ook heeft, maar denk dat ik zo ongeveer alle verschilen heb gevonden :)

260 pk motor
M62 roots compressor (identiek aan exige S?)
Intercooler
Dubbele oliekoeler
Grotere injectoren
Accusump oliereservoir
Lichtgewicht vliegwiel motor
Motorsport batterij
Versterkte koppeling
Koppelingsdemper
Lichtere velgen (6kg over de hele auto)
Torsen slipdifferentieel
Variabele tractiecontrole
Start controller
2 delige remschijven
AP racing brakes met 4 zuigers vooraan
Stalen remleidingen
4 kanaals abs met servo bekrachtiging
Ohlins regelbare schokdempers
Verstelbare anti-roll bar vooraan
Versterkte achterbrug (30% stijver dan 2009 model)
Carbon fia goedgekeurde cupzetels
Carbon middenconsole
Carbon voorspoiler
Carbon dakpaneel
Carbon achterklep
Carbon luchthappers zijkant
Carbon achterspoilier
Carbon zijpanelen
Transparante beschermtape
Stroomonderbreker binnen en buiten
Brandblus systeem met cockpit en motor bediening van binnen en van buiten volgens FIA GT normen.
GEEN radio/cd speler
GEEN isolatie in cockpit



Extra specs die ik nog liet uitvoeren:
- waterkoeling
- Komo tec exige S 300 pk cpu
- Gegroefde schijven voor
- Afneembaar lederen sportstuur
- 4 punts gordels (zit er niet standaard op)
- Remkoeling met extra luchthappers voor
- Lichtgewicht sportpoelie
- Extra sport luchtfilter
- Abs switch
- Hoger en breder gaspedaal
- Zwarte band achterkant
- net besteld : softtop voor mevrouw