Lotus zegt bestaande contracten dealers op 7/2012

Plaats hier berichten die met Lotus te maken hebben, maar niet specifiek bedoeld is op een bepaald type/model.
WimC
Auto: Elise S1

Re: Lotus zegt bestaande contracten dealers op 7/2012

Bericht door WimC »

Vergeet niet dat Honda enkele jaren geleden hetzelfde heeft gedaan...en er is niet veranderd sindsdien...
Moet toch geen leuk bericht zijn om te ontvangen...ik hoop dat Thierry en Frédéric met Nicolas een vuist kunnen maken...

Wim
Herman
Auto: Europa S +Morgan 4/4
Contacteer:

Bericht door Herman »

Het word hoog tijd dat er vanuit. de europese hoek/hogerhand eens een halt toegeroepen wordt aan die echte gelegaliseerde maffia toestanden vanwege die autobonzen...vroeger had men zijn eigen lokale garagist... meestal een vriend of goede kennis op de gemeente...net zoals het lokale benzinestation....de lokale bakker... visboer.... enzvt... nu willen al die grote fabrikanten/leveranciers hun verkooppunten zo drastisch mogelijk inkrimpen... want zo redeneren ze... de vraag is er..dus ze gaan wel iets omrijden om bediend te worden... vroeger had ge op iedere hoek vd straat een tankstation..nu moet men soms naar de autoweg om daar te kunnen tanken aan een onpersoonlijk groot station.... daar is natuurlijk alles aanwezig...van bbq produkten tot broodjes... want door de grote omzet is er een konstant komen en gaan en moet de uitbater zijn centen verdienen met randverkopen en bijna niks meer ah eigenlijke produkt (ttz benzine) . voor de leverancier (benzinemaatshappij) is dat natuurlijk wel kassa kassa....maar voor de echte persoonlijke service is dat een lachertje... hier in het kortrijkse zit er ook wel zo een autodealer met een niet te tellen aantal merken onder eenzelfde dak...de onpersoonlijkheid zelve als het ware voor de service... die qua uurloon prijs verschilt in uurloon van merk tot merk..nietegenstaande het dezelfde persoon, plaats, en tools zijn die aan uw wagen werkt... ik zie een betere toekomst voor de kleine gespecializeerde garagist in de toekomst... die het moet hebben vd locale service aan zijn trouwe klanten... en niet vd verkoop van auto's ,want die zullen ze ook wel langs alle kanten proberen te boycotten voor zulke garagisten..
Mr.E
Auto: Syntax Error

Bericht door Mr.E »

Ik denk dat we het te eng bekijken en ons al aangevallen voelen voor er geschoten is. Ik kan me perfect inbeelden dat er binnen Europa een aantal slechte dealers zijn, die ze er graag uitsorteren. Niemand zegt dat de dealers in België niet blijven bestaan. Het lijkt me wel heel belachelijk om enkele van de meest verkopende dealers van Europa opzij te schuiven, ze zullen hen nog nodig hebben met het volume dat ze willen halen. :roll:
Wie weet welke fantastische richting Lotus uitgaat! En dat bedoel ik niet sarcastisch, just stay positive! Binnen 5 jaar rijden we misschien allemaal met een nieuwe Esprit ;)
Sometimes too much is just enough.
electroshock
Auto: nee, youngtimer Ridley

Bericht door electroshock »

Mr.E schreef:Wie weet welke fantastische richting Lotus uitgaat!
:?: Geen idee (maar ze moeten van mij de niche waarin ze genesteld zitten helemaal niet verlaten én zeker geen Z4-SLK-Boxster-klonen gaan bouwen).

Mr.E schreef: just stay positive!
:P Akkoord (maar de wizzkids in Hethel mogen toch wel weten wat wij er van denken, als kritisch koperspubliek).

Mr.E schreef:Binnen 5 jaar rijden we misschien allemaal met een nieuwe Esprit ;)
8-) Cool (voor mij is bv. een superkrachtige 4-cilinder Evora al een mooie Esprit-surrogaat, alleen door de rookpluimen van Bob Lutz zal dat niet mogelijk worden - V6 - V8 - V10 - V12, daar wil die naar toe).
Besser laufen, als faulen.
Better to run than to rot.

- J.W. von Goethe, Reineke Fuchs
Plaats reactie