Lotus zegt bestaande contracten dealers op 7/2012

Plaats hier berichten die met Lotus te maken hebben, maar niet specifiek bedoeld is op een bepaald type/model.
Herman
Auto: Europa S +Morgan 4/4
Contacteer:

Lotus zegt bestaande contracten dealers op 7/2012

Bericht door Herman »

Lotus will terminate the contracts of all its European dealerships in July 2012 as part of plans to completely overhaul its dealership network.

Lotus CEO Dany Bahar has written to the Norfolk firm’s entire European dealership network informing them that their contracts will not be renewed and will expire on 18 July 2012.

Full story: Lotus reveals radical new direction

The sports car firm is acting within the current terms of its dealerships’ contracts, which outlines that two-year’s notice must be given for termination.

Plans for a radical overhaul of the European dealer network will be revealed in the period after the Paris motor show, the location where Lotus’s new five-year blueprint will be announced, outlining its future building a new range of more luxurious GTs and sports cars.

Lotus has confirmed the current dealer network would be able to apply for new dealerships or franchises under new terms, but it has yet to reveal precise details on what those terms will be.

Ze blazen nu toch wel héél hoog van hun italiaanse toren me dunkt.... ik zie lotus cars al verkocht worden in zo'n garage autobedrijf waar 5 tot 7 merken dan samen verkocht worden in de toekomst , omdat deze dan meer in huis (lees :meer show) hebben zogezegd...in andere woorden in de toekomst zal het contact met uw vriend lotus dealer meschien wel wegvallen, en vervangen worden door een grote commerciele instelling waar niet tegen te praten valt.... jammer jammer...

zo van..... o" meneer vind de A"ton iets te prijzig... wel de m"serati staat momenteel in aanbieding... en daarnaast hebben we ook nog lotus...

onderhoud... ja, hier in onze garage ....onze mekaniekers kunnen werkelijk alle merken aan....

:( :(
Bijlagen
car-shopping-cart_~pr86844.jpg
car-shopping-cart_~pr86844.jpg (20.95 KiB) 3337 keer bekeken
Lovecraft
Naam: Nicolas
Auto: Europa S

Re: Lotus zegt bestaande contracten dealers op 7/2012

Bericht door Lovecraft »

De UK dealers liepen al wat ongemakkelijk omdat dit op stapel stond...
maar dat ze gans Europa gingen aanpakken :shock:
mindp0wer
Naam: Koen
Auto: Elise Sport160 - 2006 S

Bericht door mindp0wer »

Ben zeer benieuwd wat dit voor de dealers in geld betekent om nog Lotus te mogen verkopen...

Wellicht zullen enkele dealers dat niet zien zitten en hebben we dan nog minder officiële dealers in België.

De beslissing om de huidige contracten op te zeggen is toch wel heel radicaal en dat voorspelt dus ook grote veranderingen. We kunnen enkel gissen welke, maar ik denk dat "betaalbare" Lotussen over 3 jaar niet meer verkocht worden bij de dealers. Bye bye Elise ...
AfbeeldingLotus Tour Limburg 2011-2012-2013-2014-2015

I have no idols. I admire work, dedication and competence.
Ayrton Senna
Stijntje
Naam: Stijn
Auto: beemer

Bericht door Stijntje »

Ik ben nu toch wel heel benieuwd wat dit gaat betekennen voor Belgie . Want ik heb eigenlijk niet zo veel zin om naar Engeland te gaan elke keer als ik een olie wissel of onderhoud nodig heb.

Woordje voor de dealers : samen spannen lekker aan 1 touw trekken ik denk niet dat ze hun volledige verkoopsnetwerk voor Belgie zomaar willen zien verdwijnen om dan ergens anders in een hoekje van een garafge geduuwd te worden .
electroshock
Auto: nee, youngtimer Ridley

Bericht door electroshock »

De uitdrukking "Schoenmaker blijf bij je leest." krijgt wat mij betreft 2 varianten:
Bahar keep Lotus at its core-business.
Lotus stick to your dealers.

Van Saab ging hij ook een premium-brand maken.
:cry: :cry: :cry:
BOB 'Lotus' LUTZ.jpg
Besser laufen, als faulen.
Better to run than to rot.

- J.W. von Goethe, Reineke Fuchs
Exploded
Naam: Gert
Auto: Elise MK1

Bericht door Exploded »

Wij hadden dit al opgevangen in Snetterton een paar weken geleden. Een verrassing is dit dus niet. En ik ben ook niet ongerust, de showroom van Verhiest zal Bahar ongetwijfeld wel aangestaan hebben. OOk die van FKM zal qua oppervlakte wel zeker voldoen. Mits wat "show elementen" zal dit ook wel in orde komen. Komt daar nog bij dat de Elises toch wel makkelijke auto's zijn om zelf aan te werken en je altijd wel een circuit van stukken zal hebben in de UK.
De soep wordt nooit zo warm gegeten als ze wordt opgediend. Als Bahar 8000 auto per jaar wil verkopen, dan moet je vooral veel (lees: meer) dealers hebben ipv minder.

@electroshock: ik refereer naar de topic waarin Lutz werd voorgesteld, daar zei ik ook al dat het enige "chapter" van Lutz in de GM boeken, dat dit "Chapter 11" is... Maar ik ben er wel zeker van dat Lutz deuren gaat openen die anders nog jaren dicht waren voor Lotus. Hij is wel een naam in de automotive sector. Net zoals bij die nieuwe kerel, de kwaliteitsverantwoordelijke, komt rechtstreeks uit de varkensstal in Stuttgart... Al ken ik een paar mensen die zo een vrij recent varken hebben en beweren dat ze (heel) veel miserie hebben (allen carrera 4s) en ze hun varken dringend willen verkopen...
HJ2
Naam: Henk-Jan
Auto: Elan M100 S2 Turbo '95

Bericht door HJ2 »

Toch grappig... De echte knikkers worden immers verdiend met het onderhoud ...
If you always do what you always did, you always get what you always got.
electroshock
Auto: nee, youngtimer Ridley

Bericht door electroshock »

HJ2 schreef:Toch grappig... De echte knikkers worden immers verdiend met het onderhoud ...
Dat is dan vanuit het standpunt van de auto-eigenaar vs. dealer.
Als fabrikant moet je het toch hebben van de nieuw-verkoop ?

De goeie dealers komen wel op hun pootjes terecht. Hoop ik.
Wellicht het verhaal van het spreekwoordelijke kaf en het koren.
Besser laufen, als faulen.
Better to run than to rot.

- J.W. von Goethe, Reineke Fuchs
T_085
Naam: Timothy
Auto: Exige Cup 260
Contacteer:

Bericht door T_085 »

"luxurious GTs" Net iets wat Lotus kan gebruiken... not

Bij Aston Martin zit het momenteel vol met overbetaalde voetballers of patsers die enkel bezorgt zijn over de look van hun auto dan het rijplezier of de ziel van het automerk. Bij het begroeten kijken ze de andere kant op of kijken ze vanuit de hoogte. Iets wat ik nooit zou associëren met Lotus.

Hopelijk komt het allemaal goed, inclusief voor de dealers maar spijtig genoeg heb ik er geen goed oog in. Zien wat de toekomst brengt...
- Lotus Elise S 2009 (2009-2017)

https://www.instagram.com/sportscars_te/
EXCELSE
Naam: Hans
Auto: Excel SE

Bericht door EXCELSE »

Waar halen ze het in hun hoofd!!!!!

Mij intereseert het niet wat voor een toog der in die garage staat of die gouden kraantjes in het wc, maar wel wie er achter dien toog staat.

Ferrari, maserati & Lambo hebben al 40 jaar een jetset imago.
Porker heeft er 20 jaar over gedaan om van "Omgekeerde Badkuip" naar Luxe sportwagen te evolueren.
Het is niet omdat er 30 jaar geleden nen tiep die Bond noemt met een Esprit onder water is gereden dat ze nu kunnen wedijveren met Aston.

Iemand die geld heeft voor nen Ferrari koopt.........nen Ferrari.

30 jaar geleden was het een Esprit die kopje onder is gegaan, Ik hoop dat het deze keer niet LOTUS is dat kopje onder gaat ten gevolge van die grootheidswaanzin.
Plaats reactie