Pagina 2 van 2
Re: Lotus flink goedkoper (in Nederland)
Geplaatst: 12 jan 2010, 15:12
door ovi
Frederik schreef:Exploded schreef:Nog een vergelijking
Misschien moeten ze ipv de BIV op oudere wagens te verminderen het net omgekeerd doen, en zo modernere en dus ook schonere (uitstoot) nieuwe wagens stimuleren.
Dat vindt ik helemaal fout!
Nen sukkelaar die dus geen nieuwe wagen kan kopen gaat dus meer moeten betalen?
Die niet zo milieuvriendelijke wagen verhuisd daarna naar Afrika en blijft daar nog 20 jaar rijden dus dit probleem is daarmee niet opgelost en enkel de mensen die geen nieuwe auto kunnen of zoals ik willen kopen zijn dan weer het slachtoffer.
Binnekort ook nog extra rijbelasting op oldtimers ook dan! Dat we daarmee maar enkele honderde km's rijden gaan ze ook niet aan denken.

Re: Lotus flink goedkoper (in Nederland)
Geplaatst: 12 jan 2010, 16:10
door Erwin
Heren,
Mijn voorstel :
Schaf alle CO2 taksen, BIV, rijtaksen, ... af en verreken dit in de brandstofprijs. Het zou de economie een serieuze boost geven omdat er dan een hoop mensen meerdere auto's in hun garage kunnen hebben zonder zich blauw te betalen aan taksen. Als je dan een auto gebruikt, betaal je ook.
Houdt dit steek?
Re: Lotus flink goedkoper (in Nederland)
Geplaatst: 12 jan 2010, 16:53
door ovi
Erwin schreef:Heren,
Mijn voorstel :
Schaf alle CO2 taksen, BIV, rijtaksen, ... af en verreken dit in de brandstofprijs. Het zou de economie een serieuze boost geven omdat er dan een hoop mensen meerdere auto's in hun garage kunnen hebben zonder zich blauw te betalen aan taksen. Als je dan een auto gebruikt, betaal je ook.
Houdt dit steek?
Dat zou inderdaad wel een goed systeem zijn!
Ik zorg er in ieder geval al voor dat ik mijn kabel van de kilometerteller makkelijk kan demonteren voor als ik lange ritten op de autostrade moet doen!

Re: Lotus flink goedkoper (in Nederland)
Geplaatst: 12 jan 2010, 17:01
door X-E-G
ovi schreef:Erwin schreef:Heren,
Mijn voorstel :
Schaf alle CO2 taksen, BIV, rijtaksen, ... af en verreken dit in de brandstofprijs. Het zou de economie een serieuze boost geven omdat er dan een hoop mensen meerdere auto's in hun garage kunnen hebben zonder zich blauw te betalen aan taksen. Als je dan een auto gebruikt, betaal je ook.
Houdt dit steek?
Dat zou inderdaad wel een goed systeem zijn!
Ik zorg er in ieder geval al voor dat ik mijn kabel van de kilometerteller makkelijk kan demonteren voor als ik lange ritten op de autostrade moet doen!

denk nie dat da veel gaat geven voor je verbruik

Re: Lotus flink goedkoper (in Nederland)
Geplaatst: 12 jan 2010, 17:20
door Bzguy
LOL

Re: Lotus flink goedkoper (in Nederland)
Geplaatst: 12 jan 2010, 17:42
door ovi
X-E-G schreef:ovi schreef:Erwin schreef:Heren,
Mijn voorstel :
Schaf alle CO2 taksen, BIV, rijtaksen, ... af en verreken dit in de brandstofprijs. Het zou de economie een serieuze boost geven omdat er dan een hoop mensen meerdere auto's in hun garage kunnen hebben zonder zich blauw te betalen aan taksen. Als je dan een auto gebruikt, betaal je ook.
Houdt dit steek?
Dat zou inderdaad wel een goed systeem zijn!
Ik zorg er in ieder geval al voor dat ik mijn kabel van de kilometerteller makkelijk kan demonteren voor als ik lange ritten op de autostrade moet doen!

denk nie dat da veel gaat geven voor je verbruik

Ik had dat hier daarstraks op het werk vlug gelezen en inderdaad verkeerd!
Ik doelde op het voorstel om ons per gereden km te laten betalen.

Re: Lotus flink goedkoper (in Nederland)
Geplaatst: 12 jan 2010, 22:05
door JeanVM
Wie is hier eigenlijk het slachtoffer van deze prijzen politiek:
De Belgische dealers & de Belgische klanten. Wordt het niet tijd dat daar wordt ingegrepen.
Re: Lotus flink goedkoper (in Nederland)
Geplaatst: 12 jan 2010, 22:18
door Frederik
Wij liggen sowieso al een pak onder de Nederlandse prijzen, zelfs na hun prijsaanpassing ...
Re: Lotus flink goedkoper (in Nederland)
Geplaatst: 13 jan 2010, 09:16
door Erwin
Frederik,
Van mij mag het nog wat goedkoper hier

Re: Lotus flink goedkoper (in Nederland)
Geplaatst: 13 jan 2010, 11:30
door elwood
Als ge deze lijst bekijkt zitten we zeker niet slecht, dat de auto's in de GB goedkoper zijn heeft alleen te maken met het feit dat de GB niet tot de Euro zone behoort en dat het Pond heel laag genoteerd staat, verder wil iedereen natuurlijk verkopen en dat geld voor elke dealer in elk land, bisness is bisness.
WIM
Bij mijn weten staat de fabriek van Lotus in Engeland en worden de auto's in ponden betaald. Er zou bijgevolg slechts een prijsverschil kunnen optreden in de periode tussen bestelling en levering tussen een continentale en een engelse dealer.
Lotus weet verdraaid goed dat ze, gezien de europese wetgeving, onmogelijk niet uk-kopers kunnen verbieden hun bestellingen te doen op hun locale markt.
Een andere uitleg zou kunnen zijn dat onze dealers vasthangen aan vastgelegde euro-prijzen en dat ze zichzelf daardoor een strop om de hals hebben laten leggen. Vermoedelijk staan ze niet sterk genoeg om een vuist te maken en gelijke condities af te dwingen.
Ik weet in ieder geval uit ervaring dat je met open armen ontvangen wordt en er met kortingen en condities gegooid wordt wanneer je bij een engelse dealer binnenkomt.
En lhd of rhd, daar wordt eens om gelachen... Dat verhaaltje is er om ze hier ten lande een beetje te sussen.
Alle decals zijn er bij de mijne als extraatje, naast het gigantische prijsverschil gratis opgeplaatst. Kijk maar even wat dat kost in de optielijst.