Steenslag,

Elise S1, S2 & S3, Exige S1, S2 & S3, 340R & 2-Eleven
Ook Opel Speedster, Vauxhall VX220 & Tesla Roadster
Plaats reactie
Alexs1
Naam: Alex
Auto: Elise S1

Steenslag,

Bericht door Alexs1 »

Nu ik tijdens de winter bezig ben met de Elise s1 en de auto van z'n wieltjes staat , zie ik dat de binnenkant van de wielkuipen niet zo fris meer is , door steenslag van afgelopen jaren is daar de beschermlaag weg.
Wat kan ik daar aan doen , zat zelf misschien aan plastic-dip te denken of gewoon tectyl, of verf ? moet wel natuurlijk op het aluminium houden.
Graag jullie ideeën. ;)
Bijlagen
lot2.jpg
lot2.jpg (232.42 KiB) 5384 keer bekeken
lot1.jpg
lot1.jpg (188.06 KiB) 5384 keer bekeken
Alexs1

Re: Steenslag,

Bericht door Alexs1 »

Niemand ?
malo
Naam: Martijn
Auto: 111r & cup 220
Contacteer:

Bericht door malo »

Dat deel is volgens mij een stuk van de glasvezel sill. Het lijkt er op dat de originele lak weggeslagen is - dat stuk is vlgns mij oorspronkelijk in carosseriekleur meegespoten. De steenslag licht opschuren incl randje restlak, en daarna mss wrappen (wielkuip zwart of colorcoded) tot je (onverhoopt) een keer in de spuiterij belandt?
Alexs1

Bericht door Alexs1 »

Dank voor je bericht , net even onder de Elise gelegen om nog eens te kijken en idd. het is een stuk van het glasvezel niet aluminium wat ik eerst dacht.
Ook even de spatlappen eraf geschroefd ,toen kon ik ook zien dat het oorspronkelijk in de kleur meegespoten was.

2 kleine stukjes Wrap heb ik niet liggen hier, ik denk dat ik het gewoon 'wielkuipzwart' spuit.
Ook omdat de kleur van de auto ook heel donker is zie je het verschil niet met de bodykleur. ;)
Emiel
Naam: Emiel
Auto: Motorsport/Exige S1

Bericht door Emiel »

Zou even kijken voor een rubberachtige tectyl. Is matzwart en valt mooi weg, door de rubberachtige substantie heb je ook minder last van steenslag.

Heb dat jaren geleden op aantal plekken gespoten op mijn toenmalige Lancer Evo en dat werkte erg goed.
Plaats reactie