De nieuwe eigenaar van een bekende Lotus 111R
- Coen
- Berichten: 1907
- Lid geworden op: 19 apr 2011, 10:23
- Naam: Coen
- Auto: Elise S2 111S
- Locatie: Amsterdam
Re: De nieuwe eigenaar van een bekende Lotus 111R
Even oefenen met RHD rijden en bij de meesten went het erg snel. Toch is LHD altijd wel gemakkelijker (maar da's logisch natuurlijk).
Lotus Elise S2 111S & Porsche 997.2
-
- Berichten: 148
- Lid geworden op: 24 mei 2015, 20:46
- Naam: Derrick
- Auto: Elise 111R met SC
- Locatie: Zuidelijk Nederland
Re: De nieuwe eigenaar van een bekende Lotus 111R
Vandaag is de auto APK gekeurd. Geen probleem ook niet met de uitstoot. Was even bang dat de oude cat wellicht teveel aangetast was en het rijden met een SC verlengt natuurlijk de levensduur ook niet. Maar dus geen probleem. Alleen een lampje van kenteken verlichting dat me zelf nog niet was opgevallen (nog niet in echt donker mee gereden)
Wel moeten ze tegenwoordig in NL de remleidingen inspecteren tijdens APK. Nu moest een deel van de bodem los en dat is natuurlijk niet handig. Dealer is er creatief mee omgegaan en heeft deels losgemaakt om te inspecteren en niet hele bodem losgemaakt. Daarna alles netjes vastgemaakt en gekit (waar dat al gedaan was). Ze hebben nog een Lotus in onderhoud en waren voorbereid. Ze wisten ook waar ze de auto wel en niet konden liften.
Kreeg compliment dat de auto er heel goed uitzag. Dat zal ongetwijfeld door het poedercoaten van alle delen door Stekki zijn geweest.
Mecanicien was ook echte liefhebber die een Nissan S14 opnieuw aan het opbouwen was voor gebruik op circuit (geen driftauto).
Al met al de laatste bevestiging dat alles aan de auto helemaal klopt.
En wat een weer de laatste dagen... heerlijk om met dakje open te kunnen rijden. Ben zo blij dat ik uiteindelijk geen Exige heb gekozen
Wel moeten ze tegenwoordig in NL de remleidingen inspecteren tijdens APK. Nu moest een deel van de bodem los en dat is natuurlijk niet handig. Dealer is er creatief mee omgegaan en heeft deels losgemaakt om te inspecteren en niet hele bodem losgemaakt. Daarna alles netjes vastgemaakt en gekit (waar dat al gedaan was). Ze hebben nog een Lotus in onderhoud en waren voorbereid. Ze wisten ook waar ze de auto wel en niet konden liften.
Kreeg compliment dat de auto er heel goed uitzag. Dat zal ongetwijfeld door het poedercoaten van alle delen door Stekki zijn geweest.
Mecanicien was ook echte liefhebber die een Nissan S14 opnieuw aan het opbouwen was voor gebruik op circuit (geen driftauto).
Al met al de laatste bevestiging dat alles aan de auto helemaal klopt.
En wat een weer de laatste dagen... heerlijk om met dakje open te kunnen rijden. Ben zo blij dat ik uiteindelijk geen Exige heb gekozen

2006 Elise Magnetic Blue | BOE REV300tvs SC kit met 85mm pulley, ITG airbox, Exedy Sport Clutch, 2bular 8x22 Oval Tip uitlaat, Zwarte Exige Diffuser, Zwarte Forged 7 spaaks lichtgewicht wielen, BOE Uprated Rear Engine Mount, Exige V6 spiegel mounts en Exige Alcantara sportstoelen met meer upgrades in de toekomst.
- Frederik
- Site Admin
- Berichten: 11313
- Lid geworden op: 12 aug 2008, 01:26
- Auto: Elan & Evora
- Locatie: Waregem
- Contacteer:
Re: De nieuwe eigenaar van een bekende Lotus 111R
Bij de Exige kan het dakje er ook af hoorHiRez schreef:Vandaag is de auto APK gekeurd. Geen probleem ook niet met de uitstoot. Was even bang dat de oude cat wellicht teveel aangetast was en het rijden met een SC verlengt natuurlijk de levensduur ook niet. Maar dus geen probleem. Alleen een lampje van kenteken verlichting dat me zelf nog niet was opgevallen (nog niet in echt donker mee gereden)
Wel moeten ze tegenwoordig in NL de remleidingen inspecteren tijdens APK. Nu moest een deel van de bodem los en dat is natuurlijk niet handig. Dealer is er creatief mee omgegaan en heeft deels losgemaakt om te inspecteren en niet hele bodem losgemaakt. Daarna alles netjes vastgemaakt en gekit (waar dat al gedaan was). Ze hebben nog een Lotus in onderhoud en waren voorbereid. Ze wisten ook waar ze de auto wel en niet konden liften.
Kreeg compliment dat de auto er heel goed uitzag. Dat zal ongetwijfeld door het poedercoaten van alle delen door Stekki zijn geweest.
Mecanicien was ook echte liefhebber die een Nissan S14 opnieuw aan het opbouwen was voor gebruik op circuit (geen driftauto).
Al met al de laatste bevestiging dat alles aan de auto helemaal klopt.
En wat een weer de laatste dagen... heerlijk om met dakje open te kunnen rijden. Ben zo blij dat ik uiteindelijk geen Exige heb gekozen

9/05/2024 Ypres Lotus Day
TBA Lotus Summers End
Folow me: instagram.com/lotusfanatic - fb.com/lotusfantic
TBA Lotus Summers End
Folow me: instagram.com/lotusfanatic - fb.com/lotusfantic
-
- Berichten: 148
- Lid geworden op: 24 mei 2015, 20:46
- Naam: Derrick
- Auto: Elise 111R met SC
- Locatie: Zuidelijk Nederland
Re: De nieuwe eigenaar van een bekende Lotus 111R
Maar een Exige 2 is gemaakt om dicht te zijn. Bij een open Exige kloppen optisch de lijnen veel minder dan met een Elise die echt als cabrio ontworpen is. Maar dat is natuurlijk mijn bescheiden mening. De nieuwe V6 Elises/Exiges zijn beide prachtig open en gesloten.
2006 Elise Magnetic Blue | BOE REV300tvs SC kit met 85mm pulley, ITG airbox, Exedy Sport Clutch, 2bular 8x22 Oval Tip uitlaat, Zwarte Exige Diffuser, Zwarte Forged 7 spaaks lichtgewicht wielen, BOE Uprated Rear Engine Mount, Exige V6 spiegel mounts en Exige Alcantara sportstoelen met meer upgrades in de toekomst.
-
- Berichten: 148
- Lid geworden op: 24 mei 2015, 20:46
- Naam: Derrick
- Auto: Elise 111R met SC
- Locatie: Zuidelijk Nederland
Re: De nieuwe eigenaar van een bekende Lotus 111R
Kerst kwam wat vroeger dit jaar.... vandaag bij FKM nieuwe stoelen laten installeren.
Grijze Alcantara ProBax stoelen zoals uit een Exige. Huidige stoelen opnieuw laten bekleden in leder was prijstechnisch bijna hetzelfde als deze nieuwe stoelen.
En nu ook klaar voor eventuele 4-punts gordels...
Ik had me ook georiënteerd op aftermarket stoelen en deze custom te laten bekleden maar toch besloten om bij origineel Lotus te blijven.
Erg tevreden over het resultaat en het zitcomfort! Tevens via het LotusTalk (USA) forum in bezit gekomen van dit hebbedingetje: Een sleutelhanger in de vorm van de spaak van de forged wielen die ook onder de auto zitten. Kon ik niet aan me voorbij laten gaan.
Tenslotte ook enkele weken geleden een zo goed als nieuwe soft-top gekocht van HansCR hier op het forum. Volgende investering: nieuwe banden
De huidige zijn op...
Grijze Alcantara ProBax stoelen zoals uit een Exige. Huidige stoelen opnieuw laten bekleden in leder was prijstechnisch bijna hetzelfde als deze nieuwe stoelen.
En nu ook klaar voor eventuele 4-punts gordels...
Ik had me ook georiënteerd op aftermarket stoelen en deze custom te laten bekleden maar toch besloten om bij origineel Lotus te blijven.
Erg tevreden over het resultaat en het zitcomfort! Tevens via het LotusTalk (USA) forum in bezit gekomen van dit hebbedingetje: Een sleutelhanger in de vorm van de spaak van de forged wielen die ook onder de auto zitten. Kon ik niet aan me voorbij laten gaan.
Tenslotte ook enkele weken geleden een zo goed als nieuwe soft-top gekocht van HansCR hier op het forum. Volgende investering: nieuwe banden

2006 Elise Magnetic Blue | BOE REV300tvs SC kit met 85mm pulley, ITG airbox, Exedy Sport Clutch, 2bular 8x22 Oval Tip uitlaat, Zwarte Exige Diffuser, Zwarte Forged 7 spaaks lichtgewicht wielen, BOE Uprated Rear Engine Mount, Exige V6 spiegel mounts en Exige Alcantara sportstoelen met meer upgrades in de toekomst.
- malo
- Berichten: 185
- Lid geworden op: 14 okt 2015, 14:24
- Naam: Martijn
- Auto: 111r & cup 220
- Locatie: ZH-NL
- Contacteer:
Re: De nieuwe eigenaar van een bekende Lotus 111R
Prachtig zeg! Die stoelen schreeuwen om een harness-bar en harnesses..
-
- Berichten: 148
- Lid geworden op: 24 mei 2015, 20:46
- Naam: Derrick
- Auto: Elise 111R met SC
- Locatie: Zuidelijk Nederland
Re: De nieuwe eigenaar van een bekende Lotus 111R
Na de banden. Heb zelfs een harness bar gevonden waarvoor er niet in de bulkhead gezaagd moet worden zoals bij meeste (incl die van Lotus zelf) wel het geval is.
Sector 111 V-force harness bar
Maar eerst banden
Gelukkig worden die steeds goedkoper online. Voorbanden voor rond de 90€ en achter rond de 120€ bij PneusOnline. Yoko Advan AD07
Sector 111 V-force harness bar

Maar eerst banden

2006 Elise Magnetic Blue | BOE REV300tvs SC kit met 85mm pulley, ITG airbox, Exedy Sport Clutch, 2bular 8x22 Oval Tip uitlaat, Zwarte Exige Diffuser, Zwarte Forged 7 spaaks lichtgewicht wielen, BOE Uprated Rear Engine Mount, Exige V6 spiegel mounts en Exige Alcantara sportstoelen met meer upgrades in de toekomst.
- thiva
- Berichten: 1278
- Lid geworden op: 12 okt 2009, 08:19
- Naam: Thierry
- Auto: Exige S2 240
- Locatie: Sugartown
Re: De nieuwe eigenaar van een bekende Lotus 111R
Ik had deze zetels eerst besproken, maar heb ze op 't laatste moment toch laten schieten. Je hebt dus geluk gehad.HiRez schreef:Kerst kwam wat vroeger dit jaar.... vandaag bij FKM nieuwe stoelen laten installeren.
Grijze Alcantara ProBax stoelen zoals uit een Exige. Huidige stoelen opnieuw laten bekleden in leder was prijstechnisch bijna hetzelfde als deze nieuwe stoelen.
En nu ook klaar voor eventuele 4-punts gordels...


Lotus Tour Limburg - www.lotustourlimburg.be
- stekki
- Berichten: 1250
- Lid geworden op: 16 apr 2012, 15:34
- Naam: Stijn
- Auto: no lotus
- Locatie: Potholecountry
-
- Berichten: 148
- Lid geworden op: 24 mei 2015, 20:46
- Naam: Derrick
- Auto: Elise 111R met SC
- Locatie: Zuidelijk Nederland
Re: De nieuwe eigenaar van een bekende Lotus 111R
My millisecond of internet fame...
http://www.autogespot.nl/spots?licenseplate=GJ675R
http://www.autogespot.nl/spots?licenseplate=GJ675R
2006 Elise Magnetic Blue | BOE REV300tvs SC kit met 85mm pulley, ITG airbox, Exedy Sport Clutch, 2bular 8x22 Oval Tip uitlaat, Zwarte Exige Diffuser, Zwarte Forged 7 spaaks lichtgewicht wielen, BOE Uprated Rear Engine Mount, Exige V6 spiegel mounts en Exige Alcantara sportstoelen met meer upgrades in de toekomst.