Gesta-po-lice Dijleland

Plaats hier berichten die met Lotus te maken hebben, maar niet specifiek bedoeld is op een bepaald type/model.
stubru4ever
Auto: 40th Hethel Lim Edition

Gesta-po-lice Dijleland

Bericht door stubru4ever »

#topprioriteitpolitie
#hoe is het mogelijk
#machtsmisbruik
Bijlagen
broedersderliefde [800x600].jpg
broedersderliefde [800x600].jpg (64.53 KiB) 5563 keer bekeken
Als't kraakt, moe je stop'n
Frederik
Site Admin
Auto: Elan & Evora
Contacteer:

Re: Gesta-po-lice Dijleland

Bericht door Frederik »

pfff ...

Ej flikske! moet gij geen boefjes pakken?
914
Auto: Elise 1.6 CR

Bericht door 914 »

Sorry ... if you can't do the time, don't commit the crime :)

Je weet perfect dat je in overtreding bent en neemt heel bewust het risico. Waarschijnlijk wissel je naar "normale" platen voor de keuring :)

Dus, het is inderdaad zuur geld, maar je kan niet zeggen dat het onverwacht is hé. Vroeg of laat wist je dat dit ging gebeuren, toch? Meestal houden ze je wel staande en heb je x-aantal dagen tijd om je in regel te stellen en je voertuig te gaan tonen op het bureau.

Zie het zo, of je sponsort af en toe het politiebal, of je hangt een reglementaire plaat.
Erwin
Naam: Euh ... Erwin
Auto: Elise S CR, Donk D8

Bericht door Erwin »

Wim,

Schrijf eens een mooi briefke terug naar de jongens.
Zoals ze zelf schrijven in hun wettekst, moeten de afmetingen "nagenoeg identiek" zijn.

Vraag wat de juiste toleranties zijn want dat je de term "nagenoeg" niet juist kan interpreteren.

Als ze moeite moeten doen om hun centen te krijgen, laten ze het misschien vallen.

Ze zeggen trouwens ook de dat sticker "te klein" is, maar kunnen ook geen afmetingen opgeven en hebben ook geen foto om te bewijzen hoe klein het nu eigenlijk is.

Zeeeer "relatief" allemaal.
I don't have a carbon footprint - I drive everywhere.
HJ2
Naam: Henk-Jan
Auto: Elan M100 S2 Turbo '95

Bericht door HJ2 »

En die linker flik had een vlieg in zijn oog, dus dat kon hij allemaal nooit gezien hebben!
If you always do what you always did, you always get what you always got.
stubru4ever
Auto: 40th Hethel Lim Edition

Bericht door stubru4ever »

Het komt eigenlijk altijd neer op hetzelfde. Geld moet je halen waar het zit. Met een tint jaloezie wss.
Ik wil ze nu niet allemaal over dezelfde kam scheren maar met zo'n onozelheden maken ze hun weer enorm populair.

Maar dit stresserend werk willen ze oa niet doen tot ná hun 58ste. Dan staan ze op hun achterste poten. Wat een geruststelling...
Als't kraakt, moe je stop'n
FastEleven
Naam: Erik
Auto: 2-11 + Cup 250

Bericht door FastEleven »

Volgens mij heb je nog chance, want ik heb gelezen dat de boetes van 55€ naar 110 € zouden stijgen wanneer je je voertuig niet-identificeerbaar maakt door een niet-conforme nummerplaat te monteren.

Wie z'n gat verbrandt, moet op de blaren zitten : betalen is de boodschap, of je het er nu mee eens bent of niet ...

ps: na 4 boetes @ 55€ rij ik alweer enkele jaren met een 'normale' nummerplaat vooraan.
My ex 1962 Westfield 'Lotus' Eleven on track
Afbeelding
sooike
Naam: Christophe
Auto: Speedster 2.2

Bericht door sooike »

Ook ik rij na een waarschuwing terug met reglementaire voorplaat.

Je kan misschien reageren en vermelden dat de reglementaire voorplaat op het dashboard achter de voorruit geplaatst was (ook al was dat niet zo), geven u misschien het voordeel van de twijfel :roll:
Versucht dein Heck auszuschwenken hilft nur eines: Gegenlenken
Capitol
Naam: Bart
Auto: Lotus-loos

Bericht door Capitol »

Hier wordt wel een beetje overdreven op gereageerd vind ik hoor. Wat is niet-identificeerbaar? Wat is nagenoeg identiek? Sorry hoor, maar als dit niet onbetwistbaar staat beschreven, kunnen ze er ook niet moeilijk over doen.
Zo een "normale" nummerplaat vooraan op een Elise of Exige is ronduit mottig en hangt ofwel nog lager dan uw bumper (lekker om nog meer te schuren) ofwel compleet voor de luchtinlaat van de bumper.
Ik vind wel dat er nog een verschil is tussen zo een sticker en effectief een kleinere nummerplaat. Zo een sticker hangt dan ook nog eens op de auto, waardoor die bol staat. Dat kan ik nog aannemen dat ze daar moeilijk over doen, maar een kleinere nummerplaat, komaan zeg, niet overdrijven hé. Dat ze de afmetingen dan beschrijven hé, dan is er geen discussie. Wetten mogen niet betwistbaar zijn.
M140i & GT3 Touring
HJ2
Naam: Henk-Jan
Auto: Elan M100 S2 Turbo '95

Bericht door HJ2 »

Wel leuk dit :lol:

De sterke arm der wet " gestapo" noemen, en dan zeggen dat de reacties overdreven zijn.
En dat op Bevrijdingsdag, oh, the irony :mrgreen:
If you always do what you always did, you always get what you always got.
Plaats reactie