21-22/02/2015 - Flanders Collection Car - Gent

Plaats hier info, foto's en nabesprekingen van de Lotus evenementen.
Van Trackdays, trips, uitstappen, bijeenkomsten in binnen & buitenland.
vic
Naam: Jean-Marc
Auto: Elan- Exige - Evora

Re: 21-22/02/2015 - Flanders Collection Car - Gent

Bericht door vic »

Er is ook één te koop bij Lotus Roma
http://www.lotususedapproved.com/scheda ... id=5060877
bauke
Auto: 96 Esprit S4s, 340R,

Bericht door bauke »

Ben ook op de beurs geweest, en heb onder andere mensen ontmoet,
waarmee ik vaker mee via internet praat, erg leuk!

de beurs viel mij ENORM af! ik ben afgelopen maand(en) ook op 2 andere beurzen geweest (MECC maastricht en Classic car show bremmen) maar dan was dit ronduit slecht, afijn wel de beurs met de meeste lotussen, hahah

helaas is het doel niet bereikt, een elan +2 bijvoorbeeld, op de beurs nergens 1 te zien, maar op het parkeer terrein toch al wel 2 gespot,

de eigenaar van de rode S3 heeft ook pech, door dat een Kloot*** met alle geweld (en hoge snelheid) graag aan de andere kant van die rotterige klote plaatjes wou kijken, blijf hij hangen aan het koort en moest ik met eigen ogen zien hoe er zo'n paaltje op de bumper van de S3 valt, auwww.. ben blij dat mijn auto er niet stond, want ik heb het veel vaker zien gebeuren op beurzen als die paaltjes erstaan, kortgezegt: NIET NEER ZETTEN!!
of verstevigde plaatjes dat is wel een optie, want kinderen kunnen het ook omgooien he! (geert jou auto is wat ik heb gezien ongedeerd gebleven)

trouwens de rode S3 is de oude auto van een vriend van mij,
auto heeft achter schade gehad, daaraan kon ik het zien :D :D
Cor van Nistelrooij
Naam: Cor
Auto: Elise Europa Esprit ele

Bericht door Cor van Nistelrooij »

Ik zag ergens op wat foto's een lotus 23 staan.
Kan iemand mij helpen aan de contactgegevens van de eigenaar hiervan?

Groetjes Cor
gvy
Naam: Geert
Auto: '80 Esprit S2.2

Bericht door gvy »

Mijn Esprit is onbeschadigd gebleven, afijn ik denk het toch.
Zonder paaltjes zou ik het toch absoluut niet hebben gedaan, want als het echt druk wordt, en dat is het zaterdag toch even geweest, dan heb ik liever niet iedereen rond en over de auto, hoewel ik er absoluut geen probleem mee heb om mensen in de auto te laten.
Ik denk dat schade vooral kan ontstaan door vluchtige voorbijgangers in de drukte.
Ik heb een paar mensen ontmoet, zoals Hugo en iemand uit Charleroi die met zijn Esprit S2 naar Gent was gekomen en verder iemand die een S3 aan het restaureren is uit sint niklaas (reeds afgesproken voor een bezoekje).Verder is Steven (die zijn Excel bijna klaar heeft voor op de baan) gepasseerd en op de valreep heb ik nog een gesprekje gehad en gegevens uitgewisseld met de eigenaar van de rode S3 naast mijn auto.
Maar het probleem is dat ik nog niet zo gemakkelijk gezichten kan kleven op mensen van het forum, waardoor ik veel mensen zal hebben misgelopen.

Ook heb ik een nieuwe metalen zwart zilver lotus neusbadge op de kop getikt. De mijne is beschadigd en met de hand bijgeschilderd. Die dingen zijn bij de meeste internetleveranciers zeer duur. 90 a 100€ (incl verzendkost en btw) Dan was deze op de beurs echt een koopje.

Geert
[b]Look what Q's brought for us, isn't it nice[/b]
Hugo
Naam: Hugo
Auto: Europa Special

Bericht door Hugo »

die rode Esprit, achteraan op foto, stond idd een beetje te dicht tegen de afsluitpaaltjes met koord :evil:
00002.jpg
ben zelf zaterdag en zondag op de beurs geweest, ben verschillende malen even terug naar de Lotus Stand gaan kijken, maar heb nooit iets abnormaal gezien, ook nooit personen die over het koord waren gestapt kunnen betrappen :evil:

de Lotus stand was niet zo groot, maar er hadden toch nog wel enkele Lotussen bij gekund ;)
waarom de stand niet zo groot was is om fiscale redenen denk ik, de beurs was helemaal uitverkocht met betalende stand/houders, de plaats die voor de Lotussen gereserveerd was bracht de organisator niets op en nam feitelijk dure grondoppervlakte weg :cry:

het koste hem zelfs nog geld omdat hij aan de eigenaren van de uitgenodigde Lotussen ook nog een aantal beloofde vrijkaarten moest verschaffen ;)

feitelijk vond ik het niet erg dat er niet zoveel Lotussen op de stand stonden, diegene die er wel stonden kregen dan ook veeel meer aandacht :D :D

in elk geval vond het wel de moeite waard, had ook de gelegenheid om de rest van de beurs goed te bekijken en enkele dingen kunnen kopen :)

Geert ( gvy) stelde toen de beurs op zijn einde liet de vraag of de nosebadge die op mijn Europa zit wel de juiste is ( geel/groen), Geert herinnerde zich dat vanaf de dood van Lotus formele 1 piloot Jim Clark in 1968, de badges zwart werden in plaats van geel/groen, heb daar feitelijk nooit aandacht aan geschonken :)

maar gelukkig is er internet om daarover het fijne van te weten
de oplossing post ik wel in mijn eigen topic van mijn Lotje
WimC
Auto: Elise S1

Bericht door WimC »

De beurs was inderdaad niet zo sterk en het centrale Lotus thema had iets meer uitgebouwd kunnen worden (als je vergelijkt met wat ze indertijd met BMW hebben gedaan...). Daarenboven is algemeen de kwaliteit van het aangeboden materiaal niet zo hoog (daar heeft Antwerpen reeds lang Gent voorbijgestoken).
Maar Gent heeft toch iets super leuks en elk jaar kom ik oude bekenden tegen waar je dan bij de lekkerste koffie die er is (die was wel van topkwaliteit!) een gezellige babbel mee kan slaan.
Ik kom volgend jaar terug en hoop stilletjes dat er wat meer kwaliteit aan het plateau wordt toegevoegd.
Frederik
Site Admin
Auto: Elan & Evora
Contacteer:

Bericht door Frederik »

Volgens mij heeft het gewoon te maken metdat BMW Bornem (als invoerder) gezorgd zal hebben voor een deftige aanwezigheid (stand/wagens/infra ...).
Dit in tegenstelling tot Lotus die geen invoerder heeft.

Mij hebben ze ook gecontacteerd om speciale wagens te regelen, maar niet iedereen staat te springen om zijn wagen op een beurs te plaatsen.

't is winter (vele wagens in winterslaap), de kosten voor op en af te rijden, de miserie om 2x vervoer te zoeken en het mocht ook niets kosten. Dusja ...

Ze hadden niet eens het voorstel gedaan om zelf aanwezig te zijn met het forum. Was CTLB aanwezig met een stand?
gvy
Naam: Geert
Auto: '80 Esprit S2.2

Bericht door gvy »

WimC schreef:Maar Gent heeft toch iets super leuks en elk jaar kom ik oude bekenden tegen waar je dan bij de lekkerste koffie die er is (die was wel van topkwaliteit!) een gezellige babbel mee kan slaan.
Haha Wim,
Nu echt serieus. Die koffie is inderdaad top. Ik heb zaterdag oa met een buurman (eigenaar karman Ghia) rondgewandeld en bij het koffiekraam gepauzeerd en inderdaad.... we hebben het over de koffie gehad :lol:

Geert
[b]Look what Q's brought for us, isn't it nice[/b]
FastEleven
Naam: Erik
Auto: 2-11 + Cup 250

Bericht door FastEleven »

Ik zag ergens op wat foto's een lotus 23 staan.
Kan iemand mij helpen aan de contactgegevens van de eigenaar hiervan?
Cor,
De Lotus 23 is eigendom van www.racingbox.be en is te koop.
Groeten,
Erik
My ex 1962 Westfield 'Lotus' Eleven on track
Afbeelding
frevawan
Naam: Frederik
Auto: Esprit S1

Bericht door frevawan »

Hoi,

De witte S1 is inderdaad de ex Pascal en nu in mijn bezit sinds december 2013. Na een jaar restaureren (volledige body strip, herstel / respray in het correcte Monaco White / interieur retrim in tartan) is hij nog maar 1 week op de baan.
Ik ben nog bezig met het interieur (zijpanelen en dash).
De motor heeft een grondige onderhoudsbeurt gekregen en alle veiligheidsissues werden aangepakt.
Nog enkele electrische gremlins maar dat zou geen probleem moeten zijn.

Ik ben van plan met de S1 toch regelmatig buiten te komen.
Naast een Delorean bezit ik ook een Pontiac Firebird in Kitt uitvoering (Knight Rider).

Ik hoop nog S1 eigenaars te mogen ontmoeten op meetings!
Greets,

Frederik - Brugge
Plaats reactie