Decat MIL light

Elise S1, S2 & S3, Exige S1, S2 & S3, 340R & 2-Eleven
Ook Opel Speedster, Vauxhall VX220 & Tesla Roadster
Gebruikersavatar
Ziener01
Berichten: 37
Lid geworden op: 09 sep 2014, 12:37
Auto: Elise 135 Sport
Locatie: Woerden NL

Re: Decat MIL light

Bericht door Ziener01 »

Dank voor het artikel! Interessant. Ook om te zien dat de 111S inderdaad waarschijnlijk beter functioneert met meer back pressure dan de N/A versie van de K. Ik heb je (ex) oranje wielen bij de spuiter liggen. Ze worden rood, net als m'n dakje.
Coen schreef:
keesv schreef:Ha Coen, je vvc gaat niet beter lopen zonder cat, ook heb je niet meer vermogen.
het enige wat je met je 111s wint is minder gewicht (en meer lawaai)
Klopt, enige reden is dan ook het geluid. Voor de rest, het stinkt en elk jaar voor de APK moet ie er weer onderweg. Dus echt ideaal is het niet.
Ziener01 schreef:Kees,

Waarom zou een 111S (of een standaard Elise for that matter) niet beter presteren zonder cat? Elke restrictie die verwijderd wordt heeft toch een potentiële flow verbetering tot gevolg?
Hier hebben ze een aantal testen uitgevoerd, interessant is om te lezen.
http://www.mgf.ultimatemg.com/group2/ex ... alysts.htm
Plaats reactie