Frederik schreef:
Het is de bedoeling dat we onze originele sleutel als basis gebruiken?
Dacht dat er een sleutelbasis bijkwam die we dan moesten slijpen.
Tot nu toe is het idee: ik ga naar een lokale sleutel slijper, vraag een kopie. Haal daar alle onnodige plastic van af, en bewerk de nieuwe sleutel zodat die past. Een ander idee is idd om een blanke sleutel in goede vorm aan te leveren. Ik heb alleen geen idee hoe ik daar aan geraak.
Frederik schreef:
Kan dat 12mm worden? .... Uw ontwerp spreekt me enorm aan, zou willen helpen om de Logo's te voorzien.
De cirkel doorsnede zit nu al weer op 24mm, het is nog aan verandering onderhevig

Uw hulp wordt op prijs gesteld!
Frederik schreef:
Ik neem aan dat de welving van de basis van de Elise en de Elan sleutel niet gelijk zijn. Vandaar mijn vraag.
Voor de Elan sleutel zou het zelfde princiepe kunnen worden gebruikt, ik zou alleen de afmetingen moeten weten. (maar deze zal lagere prioriteit zijn).
sooike schreef:Mooi ontwerp!
Denk er ook aan dat er in de behuizing plaats moet zijn voor de transponder van de startonderbreking....
Danku, en je hebt gelijk! Het stond wel op de agenda alleen is dit punt me ontschoten in het leuk bezig zijn

Thanks voor de reminder.
Voor de Elise's zijn er als het goed is geen chips aanwezig in de sleutel zelf. Alleen de cobra keyfob is benodigd waar de start onderbreking en alarm in zit. Deze moet natuurlijk wel door het alu heen kunnen. Uit ervaring heb ik geleerd dat een kooi van faraday uit massief RVS of ALU maken, best moeielijk is. Ik ga er nu van uit dat het signaal er gewoon door heen komt. Is dit niet het geval moeten de tweetal knoppen volledig van rubber zijn. Hier zal het zeker door geraken. Er is maar één manier om er achter te komen. Zo snel mogelijk een proef draai van alu
Status: zoals voorheen gemeld. De chip & batterij passen niet in het huidig ontwerp. Het moet groter. Nu heb ik een design waar de sleutel vele malen groter is, wat voor mij nog geen probleem is. Echter omdat de batterij + print 8.5 mm hoog is dient de sleutel dat ook minimaal te zijn. Tel daar bij de verzinkingen, afdichting, knop travel etc bij op....en je komt wel heel hoog uit. Momenteel is die 16mm! hoog. Dit ziet voor geen meter uit

nu dus kijken hoe het anders kan .....