Vandaag naar de keuring gereden. Bakske is goed gekeurd
Maar tijdens het rijden merkte ik dat de versnellingspversnellingspook niet automatisch in het midden komt als ik de pook in neutraal zet
Iemand ervaring hiermee?
Ja dat is een van die typische lotus kwaaltjes. Het situeert zich bijna achteraan aan het einde van de kabels in het kogelgewricht-achtige (hoe moet ik dat omschrijven...) deel net voor de versnellingsbak. Als je dat uit elkaar neemt en de onderdelen weer een klein beetje ruimte geeft (beetje vijlen bv) en weer van een smeermiddel voorziet loopt het weer normaal.
je zou er ook aan kunnen denken om nieuwe kabels te plaatsen; daarmee los je gelijk het 'bussen probleem' aan de bak zijde op. (tenminste; als je onze kabels daarvoor gebruikt).
De kabels zitten ook alweer meer dan 10 jaar op de auto en zullen steeds moeilijker gaan lopen totdat ze kapot gaan.
Mijn ervaring met de PG1... iedereen klaagt over slecht schakelen maar vrijwel niemand is in staat of neemt de tijd om het schakelmechanisme eens goed af te stellen.
Als je daar voldoende tijd in investeert (en de afzonderlijke componenten uiteraard nog netjes gangbaar zijn) zal de bak echt prima schakelen..
Daarnaast moet je, zoals Yvo ook aangeeft, gewoon goed de tijd nemen om de boel goed af te stellen. Ik heb ook alle componenten gecheckt en goed gesmeerd, en tezamen met het gemonteerde "upgrade setje" maakte dat echte een berg verschil. Hij schakelt nu echt veel beter! Hij klikt echt goed iedere versnelling in. Uiteraard is het niet zo dat het gelijk de meest soepel schakelende auto is geworden, maar het is wel een significante verbetering.
Alle bovenstaande dingen zijn waar. Heb diverse aftermarket schakel items gemonteerd en de versnellingsbak voldoet prima.
Waar niet iedereen voorstander van is, is de motorsteun welke de kanteling van de motor voorkomt, stijver maken.
Heb dit op meerdere auto's gedaan en altijd met succes voor het schakelen, maar nadeel is wel evt. vibraties, herrie, etc.
Ik zou de kabels als laatste doen, zijn het duurste van de 3 en misschien zijn enkel 2 oplossingen al voldoende. Ik rij nog met de originele kabels en er zal vast iets speling op zijn gekomen maar geen problemen ( en ik heb nieuwe kabels liggen al jaren )