Serge - 1967 Lotus Europa S1
-
- Berichten: 65
- Lid geworden op: 23 jan 2012, 00:38
- Naam: Serge
- Auto: Europa S1
Re: Serge - 1967 Lotus Europa S1
Een kleine update!
Blogpostje online over de laatste laswerken aan het chassis, het opnieuw positioneren van het voorste T-stuk aan de rest van de chassisbalk. Hierna is alles aan de binnen en de buitenkant terug in de verf gezet.
Blogpost: http://sleurs-motorsport.com/?p=659
Ondertussen loop ik nog steeds achter met de documentatie, want de voorophanging is volledig gerestaureerd, alsook de voorremmen.
Momenteel ben ik bezig met het fabriceren van een ophangingsbus in de vorm van een spherische lager voor de achterste radius-armen. Hier heb ik nog een paar uurtjes werk aan, waarna ik kan beginnen aan de radiusarmen zelf.
Er is in ieder geval sneller vooruitgang te merken nu ik alles wat ik af heb op het chassis kan vastmaken.
Serge
Blogpostje online over de laatste laswerken aan het chassis, het opnieuw positioneren van het voorste T-stuk aan de rest van de chassisbalk. Hierna is alles aan de binnen en de buitenkant terug in de verf gezet.
Blogpost: http://sleurs-motorsport.com/?p=659
Ondertussen loop ik nog steeds achter met de documentatie, want de voorophanging is volledig gerestaureerd, alsook de voorremmen.
Momenteel ben ik bezig met het fabriceren van een ophangingsbus in de vorm van een spherische lager voor de achterste radius-armen. Hier heb ik nog een paar uurtjes werk aan, waarna ik kan beginnen aan de radiusarmen zelf.
Er is in ieder geval sneller vooruitgang te merken nu ik alles wat ik af heb op het chassis kan vastmaken.
Serge
[url]http://Sleurs-Motorsport.com[/url]
-
- Berichten: 65
- Lid geworden op: 23 jan 2012, 00:38
- Naam: Serge
- Auto: Europa S1
Re: Serge - 1967 Lotus Europa S1
De video van bovenstaande chassiswerken staat ook online!
Serge
Serge
[url]http://Sleurs-Motorsport.com[/url]
- ovi
- Berichten: 3904
- Lid geworden op: 14 okt 2008, 13:07
- Naam: Ivo
- Auto: Tiger CAT,2xElan,A310V6
- Locatie: Keerbergen
Re: Serge - 1967 Lotus Europa S1
Heel uw topic eens gelezen en knap dat je buiten de restauratie dan ook nog filmpjes monteerd.
Ik heb hier al enkele jaren een A310 staan die maar niet klaar geraakt wegens altijd wel iets anders dat eerst moet gebeuren!
Ik heb hier al enkele jaren een A310 staan die maar niet klaar geraakt wegens altijd wel iets anders dat eerst moet gebeuren!

-
- Berichten: 65
- Lid geworden op: 23 jan 2012, 00:38
- Naam: Serge
- Auto: Europa S1
Re: Serge - 1967 Lotus Europa S1
Bedankt Ovi!
Zo'n Alpine is ook zeer mooi! Mijn vader droomt al jaren van een A110, maar ze zijn zo duur geworden de laatste jaren dat het misschien te laat gaat zijn om er nog ooit eentje vast te krijgen.
Ik heb ondertussen ook weer een nieuwe video online gezet. Geen beelden over de vooruitgang van de restauratie voorlopig, maar een beetje info over het materiaal dat ik gekocht heb om de spuitwerken aan de auto te kunnen doen.
Ik heb gekozen voor een HVLP-turbine setup, maar meer uitleg in de video:
Groeten,
Serge
Zo'n Alpine is ook zeer mooi! Mijn vader droomt al jaren van een A110, maar ze zijn zo duur geworden de laatste jaren dat het misschien te laat gaat zijn om er nog ooit eentje vast te krijgen.
Ik heb ondertussen ook weer een nieuwe video online gezet. Geen beelden over de vooruitgang van de restauratie voorlopig, maar een beetje info over het materiaal dat ik gekocht heb om de spuitwerken aan de auto te kunnen doen.
Ik heb gekozen voor een HVLP-turbine setup, maar meer uitleg in de video:
Groeten,
Serge
[url]http://Sleurs-Motorsport.com[/url]
- Hugo
- Berichten: 934
- Lid geworden op: 08 nov 2009, 09:47
- Naam: Hugo
- Auto: Europa Special
- Locatie: Stabroek
Re: Serge - 1967 Lotus Europa S1
Serge,
mooi materiaal
maar spuiten is maar helemaal op het laatst
voor ge daar aan kunt beginnen moet er nog heel veel schuren, schuren, schuren, plamuren, nog eens schuren enz aan vooraf gaan
tezij je dat al hebt gedaan, maar dat denk ik niet
je zegt ook dat je dat spuiten nog niet hebt gedaan
, zou daarom om wat te oefenen en omdat er toch verschil zou zitten op polyester spuiten dan op staal, zou ik beginnen met het voorste kofferdeksel, heeft geen moeilijke hoekjes of kantjes, en als het eindresultaat niet goed zou zijn is dat heel eenvoudig terug af te schuren, kun je ook ineens een kleurtest doen
zelfs de beste spuiter kan een slecht voorbereid stuk niet corrigeren
zelf heb ik bij mijn Europa geen werken aan de body gedaan, heb daar geen geduld voor en had daar toen ook geen tijd voor
daarom heb ik alles naar een bodyshop gebracht en één jaar later gaan terughalen, weet wel dat de body toen door 2 man is onderhanden genomen, en dat de spuiter tot 2maal toe vond dat de body niet goed genoeg geschuurd of strak genoeg was
, en ze min of meer opnieuw zijn kunnen beginnen
toen alles klaar was ben ik alles terug gaan halen en kon de opbouw verder afgewerkt worden :
) + de losse onderdelen
mooi materiaal


voor ge daar aan kunt beginnen moet er nog heel veel schuren, schuren, schuren, plamuren, nog eens schuren enz aan vooraf gaan

tezij je dat al hebt gedaan, maar dat denk ik niet

je zegt ook dat je dat spuiten nog niet hebt gedaan


zelfs de beste spuiter kan een slecht voorbereid stuk niet corrigeren

zelf heb ik bij mijn Europa geen werken aan de body gedaan, heb daar geen geduld voor en had daar toen ook geen tijd voor

daarom heb ik alles naar een bodyshop gebracht en één jaar later gaan terughalen, weet wel dat de body toen door 2 man is onderhanden genomen, en dat de spuiter tot 2maal toe vond dat de body niet goed genoeg geschuurd of strak genoeg was



toen alles klaar was ben ik alles terug gaan halen en kon de opbouw verder afgewerkt worden :
) + de losse onderdelen
-
- Berichten: 65
- Lid geworden op: 23 jan 2012, 00:38
- Naam: Serge
- Auto: Europa S1
Re: Serge - 1967 Lotus Europa S1
Je hebt gelijk, Hugo, de body gaat een werk van lange adem worden! Ik hoop ergens deze zomer te kunnen beginnen met de eerste carrosseriewerken.
Een mooi professioneel resultaat halen is nog steeds mogelijk als je alles zelf doet, alleen kruipt er ongelofelijk veel tijd in. Ik heb al verschillende projecten gezien waar het werk er zeer mooi uit zag, we zullen maar hopen dat het bij mij even goed uitdraait!
Ik heb alvast weer een update gepost op mijn blog. Een zeer lange blogpost met meer dan 50 foto's over de restauratie van de voorste ophangingsdelen.
Hier alvast een linkje:
http://sleurs-motorsport.com/?p=679
En een fotootje van het eindresultaat onderaan.
Groeten,
Serge
Een mooi professioneel resultaat halen is nog steeds mogelijk als je alles zelf doet, alleen kruipt er ongelofelijk veel tijd in. Ik heb al verschillende projecten gezien waar het werk er zeer mooi uit zag, we zullen maar hopen dat het bij mij even goed uitdraait!
Ik heb alvast weer een update gepost op mijn blog. Een zeer lange blogpost met meer dan 50 foto's over de restauratie van de voorste ophangingsdelen.
Hier alvast een linkje:
http://sleurs-motorsport.com/?p=679
En een fotootje van het eindresultaat onderaan.
Groeten,
Serge
[url]http://Sleurs-Motorsport.com[/url]
- Coen
- Berichten: 1907
- Lid geworden op: 19 apr 2011, 10:23
- Naam: Coen
- Auto: Elise S2 111S
- Locatie: Amsterdam
Re: Serge - 1967 Lotus Europa S1
Wederom een zeer interessant stuk heb je geschreven op je website! Heb het met plezier gelezen.
Lotus Elise S2 111S & Porsche 997.2
- Hugo
- Berichten: 934
- Lid geworden op: 08 nov 2009, 09:47
- Naam: Hugo
- Auto: Europa Special
- Locatie: Stabroek
Re: Serge - 1967 Lotus Europa S1
Serge,
dit begint er al op te lijken hé
nog schokdempers met veren erin en de voorophanging is zo goed als af, goed gewerkt
idd de droplinks demonteren en monteren op de ARB is niet gemakkelijk, zag ook niet direct hoe dat moest gebeuren en heb die meegenomen naar Richard Winter van Banks toen ik daar naartoe ben geweest om onderdelen op te halen
ik vroeg hem hoe ik dat moest doen om daar nieuwe bushes op te monteren, zijn antwoord was vrij simpel " geef maar hier " en hij ging er mee naar zijn werkplaats en gaf het aan zijn mekanieker, we gingen toen verder met het afwerken van mijn lijstje met benodigde onderdelen, na 20 minuten kwam dir mekanieker al terug met de gemonteerde ARB met nieuwe bushes in de droplinks

dit begint er al op te lijken hé

nog schokdempers met veren erin en de voorophanging is zo goed als af, goed gewerkt


idd de droplinks demonteren en monteren op de ARB is niet gemakkelijk, zag ook niet direct hoe dat moest gebeuren en heb die meegenomen naar Richard Winter van Banks toen ik daar naartoe ben geweest om onderdelen op te halen

ik vroeg hem hoe ik dat moest doen om daar nieuwe bushes op te monteren, zijn antwoord was vrij simpel " geef maar hier " en hij ging er mee naar zijn werkplaats en gaf het aan zijn mekanieker, we gingen toen verder met het afwerken van mijn lijstje met benodigde onderdelen, na 20 minuten kwam dir mekanieker al terug met de gemonteerde ARB met nieuwe bushes in de droplinks


-
- Berichten: 65
- Lid geworden op: 23 jan 2012, 00:38
- Naam: Serge
- Auto: Europa S1
Re: Serge - 1967 Lotus Europa S1
Dag allemaal! Ik heb weer een nieuwe video online gezet. Ik wilde eerst één video maken over de restauratie van de voorophanging, maar alles bij elkaar zou dit om meer dan een uur uitkomen. Dus heb er maar vier korte videos van gemaakt, hieronder alvast de eerste.
In dit deel zie je me de voorste wishbones en uprights restaureren, in de volgende video doe ik de voorste naven (incl wiellagers, wielbouten etc)
Voor de mensen die het artikel met alle foto's nog eens willen lezen, dit kan je hier vinden.
Veel plezier!
Serge
In dit deel zie je me de voorste wishbones en uprights restaureren, in de volgende video doe ik de voorste naven (incl wiellagers, wielbouten etc)
Voor de mensen die het artikel met alle foto's nog eens willen lezen, dit kan je hier vinden.
Veel plezier!
Serge
[url]http://Sleurs-Motorsport.com[/url]
-
- Berichten: 65
- Lid geworden op: 23 jan 2012, 00:38
- Naam: Serge
- Auto: Europa S1
Re: Serge - 1967 Lotus Europa S1
Deel twee over de restauratie van de voorophanging. In deze video restaureer ik de voorste wielnaven, installeer ik nieuwe (grotere) wielbouten en wiellagers.
Veel plezier!
Serge
Veel plezier!
Serge
[url]http://Sleurs-Motorsport.com[/url]