Zonder véél woorden ....
Het begon vele jaren geleden met een bezoekske aan een 'bekende' Lotus dealer . Ik was al een tijdje op zoek naar een autoke met Lotus DNA voor dagelijks gebruik , een tijdje voor deze 'feiten' heb ik een test-ritje gedaan met een Lotus Exel , maar op aanraden van enkele Lotus 'specialisten' en in 'overleg' met mijn vrouwke niet tot aankoop over gegaan . (Toen nog actief als co-piloot ...... ge kan uw centjes maar één maal uitgeven)
Dan maar op zoek naar een moderner bakske , na een tip van Mr V en wat zoeken op het net kwam ik op het spoor van deze

- Lotus Engineeed Satria GTi.jpg (13.28 KiB) 20098 keer bekeken
, op Sc..24 eentje gevonden in Duitsland (op 900 km van Brussel ) en een paar dagen later op een ander 'adres' op het net dezefde maar met onherstelbare motorschade ....dan maar wat verder surfen en op Paultan.org een nieuw model gevonden

- Satria Neo Turbo - Lotus Engineering.jpg (34.82 KiB) 20102 keer bekeken
Na wat zoekwerk door onze vriend een mogelijke oplossing gevonden om een Satria Neo in te voeren via een Lotus-Proton dealer in Dover , maar opnieuw een klein probleempje ; deze nieuwe Proton word enkel rechts-gestuurd verkocht en als dagelijks voertuig niet zo interesant

met twee jonge kerels op weg naar hun rijbewijs is't stuur aan de verkeerde kant geen optie .
De rest van't verhaal is kort samen te vatten met een paar fotokes ...

- Proton Emas at Genèva Motorshow 2010.jpg (62.08 KiB) 20097 keer bekeken

- youngman-lotus-suv-china-1-458x343.jpg (29.02 KiB) 20097 keer bekeken
... een paar leuke gesprekken met enkele toffe Malaysiers in de3 laatste edities van de Geko Ypres Rally en vooral ,voor mij persoonlijk , het fabrieks bezoek 60years Lotus en de trip naar het Lotus Festival deden de 'rest' .