[HOT] Lotus wil SUV en sedan

Plaats hier berichten die met Lotus te maken hebben, maar niet specifiek bedoeld is op een bepaald type/model.
stekki
Naam: Stijn
Auto: no lotus

Re: [HOT] Lotus wil SUV en sedan

Bericht door stekki »

Ik hoor hier namen als Porsche, Lambo etc, vergeet niet dat die over een heel ander budget beschikken en dus al sneller risiso's zouden kunnen nemen.
Light is not right
fastcooki3
Auto: Maisto 340r 1:43

Bericht door fastcooki3 »

Bosbon_be schreef: Toch niet, Lamborghini (Audi) heeft een SUV klaar om in productie te gaan volgend jaar...

Een nieuwe sedan a la Lotus Omega, die toen een M5 het nakijken gaf zou ook mooi zijn. Haal iets uit de proton stal en maak dat sneller dan een Nissan GTR.
Dan blijf ik geloven in Lotus...
GT86 by Lotus... dat klinkt als een echt plan! In de hoop dat Toyota dan ook terug wat aandelen wil kopen.

Het maken van SUV's en dergelijke is zeer goed voor omzet/winst op korte termijn, maar ondermijnen de prijzen van je wagens op lange termijn. Geen enkele Porsche kan je zo goedkoop kopen als een Cayenne!
wimvanbeeck
Naam: Wim
Auto: Elise S 220

Bericht door wimvanbeeck »

Lotus wil meer verdienen aan de bestaande modellen, dus.......

alle modellen krijgen een forse prijsverhoging vanaf 1/9/2014

het meest stijgt de prijs van de Elise CR ( het instapmodel )
van 35.910 naar 41.630 of + 5.720

bij de Exige V6 wordt de roadster duurder tov de gewone

bij de Evora verdwijn de 280 pk versie en wordt de basisprijs hierdoor voor een Evora S 80.280 € ipv nu 65.900 voor een 2+0 280 pk ( 2+0 en 2+2 even duur ), hoe gaat ge die nog verkocht krijgen ?

Of deze maatregel de verkoop gaat stimuleren stel ik in vraag, ge kunt meer verdienen per auto maar als ge er minder verkoopt ?!?
Laatst gewijzigd door wimvanbeeck op 21 aug 2014, 10:17, 3 keer totaal gewijzigd.
stekki
Naam: Stijn
Auto: no lotus

Bericht door stekki »

Als Lotus nu al eens zou beginnen om de Exige V6 road legal te maken in de US...
Light is not right
Frederik
Site Admin
Auto: Elan & Evora
Contacteer:

Bericht door Frederik »

fastcooki3 schreef:GT86 by Lotus... dat klinkt als een echt plan! In de hoop dat Toyota dan ook terug wat aandelen wil kopen.

Het maken van SUV's en dergelijke is zeer goed voor omzet/winst op korte termijn, maar ondermijnen de prijzen van je wagens op lange termijn. Geen enkele Porsche kan je zo goedkoop kopen als een Cayenne!
Sounds like a good plan! Ik stem voor ;-)
Frederik
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Frederik »

wimvanbeeck schreef:Lotus wil meer verdienen aan de bestaande modellen, dus.......
Het moest er eens van komen, het is geweten dat Lotus op hun modellen te weinig winst maakt om winstgevend te zijn.

Nieuwe Esprit zou toch ook niet mis zijn, was dat niet de enige vergevorderde (in ontwikkeling) van de voorgestelde concepts?
Hugo
Naam: Hugo
Auto: Europa Special

Bericht door Hugo »

Frederik schreef:
wimvanbeeck schreef:Lotus wil meer verdienen aan de bestaande modellen, dus.......
Het moest er eens van komen, het is geweten dat Lotus op hun modellen te weinig winst maakt om winstgevend te zijn.

Nieuwe Esprit zou toch ook niet mis zijn, was dat niet de enige vergevorderde (in ontwikkeling) van de voorgestelde concepts?
Zouden de prijsverhoging in EUR ook niks te maken hebben met de koers van het Britse Pond? Is de laatste 12 maanden fors gestegen tegenover de EUR
fastcooki3

Frederik schreef: Het moest er eens van komen, het is geweten dat Lotus op hun modellen te weinig winst maakt om winstgevend te zijn.

De modellen van Lotus zijn niet genoeg winstgevend, daar ben ik niet mee eens. Er was een CEO bij Lotus, die een paar jaar geleden nog een mooie winst maakte met enkel maar Elise en Exiges (met dus alleen maar wagens die feitelijk geen winst opbrengen, straffe gast he). En ondanks dat de Evora en de 2-11, onder zijn bewind ontwikkeld zijn, welke DE grote vetkluiven zijn naar Lotus normen, heeft hij daar niet meer de vruchten van mogen plukken. Het is dankzij het ego van een aantal Maleisische politici dat Lotus nu zit, waar het zit. Bahar heeft de hele kostenstructuur van Lotus tot over de maan heeft geschoten en dat is niet op 1,2,3 terug te schroeven, dat ligt aan de basis van de prijsverhoging. Vele relaties die al jaren stand hielden tussen Lotus en hun leveranciers zijn destijds opgeblazen. Vele kleine en enkel grote leveranciers zelfs failliet gegaan, waardoor alles onomkeerbaar is. Daar knijpt het schoentje. De hoofdreden waarom de prijzen moeten stijgen is omdat de put van 250 miljoen die Bahar heeft achter gelaten (sneller) te dempen. En zo toch een beetje budget los te weken bij de banken, om nieuwe modellen te maken. Het dure pond (terug 1.3 euro) is daarbij ook geen hulp uiteraard.
Om die reden gaan de 20 reeds gebouwde Evora GTE's ook herwerkt worden en toch verkocht worden. Er is gewoon geen geld in Hethel, nog altijd het gevolg van de passage van Bahar...
En stop aub met zeggen dat de "Esprit volgens Bahar" in een ver gevorderd stadium richting productie zat, zeggen dat het sneeuwt vandaag in Belgie, is een minder grote leugen.
Frederik
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Frederik »

Gertje, mijn woorden niet verdraaien hé ... ;)

Ik heb nooit beweerd dat de Esprit in vergevorderde stadium zit, ik 'stelde de vraag' en voor zover ik weet zijn ze toch ooit aan de Esprit begonnen (weliswaar weer in de ijskast gezet).
Frederik schreef:Nieuwe Esprit zou toch ook niet mis zijn, was dat niet de enige vergevorderde (in ontwikkeling) van de voorgestelde concepts?
Ik heb nooit gezegd dat er geen winst gemaakt wordt op de huidige modellen, ik heb wel gezegd dat er MEER winst gemaakt moet worden. Mijn zin was misschien niet 100% duidelijk, 'echt' mocht er wel tussen gestaan hebben...
Frederik schreef:Het moest er eens van komen, het is geweten dat Lotus op hun modellen te weinig winst maakt om winstgevend te zijn.
De pond is sterker geworden, alsook de loonkosten zullen ginder ook wel gestegen zijn door de jaren heen. Mensen met anciënniteit verdienen ook hun loonopslag én de belastingen zijn daar waarschijnlijk ook wel gestegen. Dat zijn volgens mij ook belangrijke factoren van de prijsverhogingen.

En dat een CEO uitkijkt naar meer winst, dat is niet meer dan normaal, of die nu Bahar, Kimberly of Gales heet.

Ik weet dat je fan bent van Mr. Kimberley en om het zacht uit te drukken geen fan was van Mr. Bahar, hoe je staat tov de nieuwe CEO weet ik niet, maar alle drie hebben of hadden ze dezelfde opdracht ... "Lotus leiden & winstgevend maken/houden".

Als Lotus kan overleven met de huidige inkomsten dat is dat mooi, maar wat ben je er mee als er geen genoeg budget rest is om bestaande modellen te upgraden en faceliften én nieuwe modellen te ontwikkelen.

Na 6 jaar kan de Evora nu wel een facelift gebruiken, niet dat hij lelijk is of verouderd oogt, maar zoals Claude opmerkte, mensen willen wel es iets nieuws, zeker mensen die in dat segment (prijsklasse) kopen.

Als je nu enkel maar draait met budgetten die het enkel toelaten om speciale serie's te maken dan ben je ten dode opgeschreven, vandaar ... dringend meer inkomsten/winst nodig om Lotus zich verder te laten ontwikkelen en groeien.
fastcooki3

Frederik for Lotus CEO, uit de weg Gales!!!! ;-) 8-)
Plaats reactie