
Elise S1 1996 - mindp0wer
- billie
- Berichten: 941
- Lid geworden op: 09 nov 2011, 09:55
- Naam: Hub
- Auto: Elise S1 -Elise S2 111S
- Locatie: Brunssum
Re: Elise S1 1996 - mindp0wer
Koen,ziet er super uit,vergeet de smoked zij pinkers niet,kost bijna niks en is een werkje van niks 

[size=150][color=#0040FF]lighter is better[/color][/size]
- Coen
- Berichten: 1907
- Lid geworden op: 19 apr 2011, 10:23
- Naam: Coen
- Auto: Elise S2 111S
- Locatie: Amsterdam
Re: Elise S1 1996 - mindp0wer
Ja gaaf! Die zwarte accenten maken de auto wel zeg!
Lotus Elise S2 111S & Porsche 997.2
- mindp0wer
- Berichten: 2226
- Lid geworden op: 05 aug 2009, 23:01
- Naam: Koen
- Auto: Elise Sport160 - 2006 S
- Locatie: Kermt
Re: Elise S1 1996 - mindp0wer
Ja dat vind ik ook, ik wilde het voorbeeld volgen vanop lmsc.info, maar in het echt vind ik het ook beter met smoked zijpinkers. Ga ze bijbestellen. Hoe dienen ze vervangen te worden?billie schreef:Koen,ziet er super uit,vergeet de smoked zij pinkers niet,kost bijna niks en is een werkje van niks

I have no idols. I admire work, dedication and competence.
Ayrton Senna
- mindp0wer
- Berichten: 2226
- Lid geworden op: 05 aug 2009, 23:01
- Naam: Koen
- Auto: Elise Sport160 - 2006 S
- Locatie: Kermt
Re: Elise S1 1996 - mindp0wer
Ook Thierry Verhiest aan de lijn gehad en uitlaat besteld. Levering niet meer op tijd voor Ieper.

I have no idols. I admire work, dedication and competence.
Ayrton Senna
- mindp0wer
- Berichten: 2226
- Lid geworden op: 05 aug 2009, 23:01
- Naam: Koen
- Auto: Elise Sport160 - 2006 S
- Locatie: Kermt
Re: Elise S1 1996 - mindp0wer
Iemand een idee hoe ik zonder de clam er af te halen de pinkers vooraan kan vervangen? Aan de eerste moer aan de wielkant kan ik aan, de tweede moer richting midden wagen, is echter een ramp. Ik heb vanalles geprobeerd maar ik heb geen ruimte om een sleutel te draaien.
Ik ga nu alles even terug monteren tot er een goeie oplossing is.
Op de 2de foto zie de moer en op de 3de niet, maar daar zie je wel de kleine ruimte waarin je moet werken ...
Ik ga nu alles even terug monteren tot er een goeie oplossing is.
Op de 2de foto zie de moer en op de 3de niet, maar daar zie je wel de kleine ruimte waarin je moet werken ...


I have no idols. I admire work, dedication and competence.
Ayrton Senna
- kevin_v
- Berichten: 347
- Lid geworden op: 07 dec 2008, 17:56
- Naam: Kevin
- Auto: Elise MK1
- Locatie: Borgerhout
Re: Elise S1 1996 - mindp0wer
binnen spatbord compleet verwijderen, dat werkt veel gemakkelijker.
lamphouder verwijderen
kleine ratel met een lang dopje van 8mm, zo is het mij toch de laatste keer gelukt.
lamphouder verwijderen
kleine ratel met een lang dopje van 8mm, zo is het mij toch de laatste keer gelukt.
- Coen
- Berichten: 1907
- Lid geworden op: 19 apr 2011, 10:23
- Naam: Coen
- Auto: Elise S2 111S
- Locatie: Amsterdam
Re: Elise S1 1996 - mindp0wer
Hier heb je een handleiding compleet met foto's. Er zijn dus 2 manieren om ze te vervangen. Vanuit de wielkasten en vanuit de serviceluiken.
http://wiki.seloc.org/a/Fitting_S1_front_indicators
http://wiki.seloc.org/a/Fitting_S1_front_indicators
Lotus Elise S2 111S & Porsche 997.2
- Erwin
- Berichten: 1812
- Lid geworden op: 08 okt 2008, 19:26
- Naam: Euh ... Erwin
- Auto: Elise S CR, Donk D8
- Locatie: Haasrode
Re: Elise S1 1996 - mindp0wer
Ik dacht dat ik die moeilijke bout langs boven via de radiator heb gedaan met een ratelsleutelje.
Is al een tijdje geleden, maar herriner me geen echte grote problemen.
De zijpinkertjes kan je er gewoon uitklikken met een schroevendraaier. Let wel want er zit een lipje aan (weet niet meer voor of achterkant), iets teveel druk erop en ze breken. De zijpinkertjes zijn wel spotgoedkoop.
Ik heb witte zijpinkers gezet en ineens een ledlampje erin zodat je het eventuele gele lampje niet ziet.
Ga je de gele pinkers achteraan ook niet vervangen door rode?
Ziet er homogener uit.
Is al een tijdje geleden, maar herriner me geen echte grote problemen.
De zijpinkertjes kan je er gewoon uitklikken met een schroevendraaier. Let wel want er zit een lipje aan (weet niet meer voor of achterkant), iets teveel druk erop en ze breken. De zijpinkertjes zijn wel spotgoedkoop.
Ik heb witte zijpinkers gezet en ineens een ledlampje erin zodat je het eventuele gele lampje niet ziet.
Ga je de gele pinkers achteraan ook niet vervangen door rode?
Ziet er homogener uit.
I don't have a carbon footprint - I drive everywhere.
- mindp0wer
- Berichten: 2226
- Lid geworden op: 05 aug 2009, 23:01
- Naam: Koen
- Auto: Elise Sport160 - 2006 S
- Locatie: Kermt
Re: Elise S1 1996 - mindp0wer
Ondertussen zijn de uitlaat, smoked pinkers vooraan en de zwarte diffuser geplaatst. I'm happy
Nu nog probleempje van stationair toerental oplossen.
Het toerental schommelt rond de 1000, dan eens 1100, dan 800 enz. Soms bij goed gas geven en hard remmen valt de Elise stil. Dit als hij echt warm is gereden.
Het zou de stationaire stappenmotor kunnen zijn, en ik wilde het ding eens losmaken maar het zijn zo'n gevoelige vijsjes dat ik ze met mijn kruisschroevendraaier niet durf forceren.
Andere mogelijke oorzaken, die ik snel kan nakijken?
Suggesties welkom.

Nu nog probleempje van stationair toerental oplossen.
Het toerental schommelt rond de 1000, dan eens 1100, dan 800 enz. Soms bij goed gas geven en hard remmen valt de Elise stil. Dit als hij echt warm is gereden.
Het zou de stationaire stappenmotor kunnen zijn, en ik wilde het ding eens losmaken maar het zijn zo'n gevoelige vijsjes dat ik ze met mijn kruisschroevendraaier niet durf forceren.
Andere mogelijke oorzaken, die ik snel kan nakijken?
Suggesties welkom.

I have no idols. I admire work, dedication and competence.
Ayrton Senna
-
- Berichten: 1193
- Lid geworden op: 05 mei 2010, 19:29
- Naam: Emiel
- Auto: Motorsport/Exige S1
- Locatie: Grens gebied, Nederland.
Re: Elise S1 1996 - mindp0wer
AICV komt vaak voor, mensen opperen om die schoon te maken, dat is uitstel van executie. Paar euro om te vervangen.mindp0wer schreef:Ondertussen zijn de uitlaat, smoked pinkers vooraan en de zwarte diffuser geplaatst. I'm happy![]()
Nu nog probleempje van stationair toerental oplossen.
Het toerental schommelt rond de 1000, dan eens 1100, dan 800 enz. Soms bij goed gas geven en hard remmen valt de Elise stil. Dit als hij echt warm is gereden.
Het zou de stationaire stappenmotor kunnen zijn, en ik wilde het ding eens losmaken maar het zijn zo'n gevoelige vijsjes dat ik ze met mijn kruisschroevendraaier niet durf forceren.
Andere mogelijke oorzaken, die ik snel kan nakijken?
Suggesties welkom.
Niet gezegd dat het de oplossing is, maar was bijv bij mijn S2 135R ook het probleem destijds. Was leuk rijden vanuit UK naar huis
