Dat doen we al jaren met oldtimers wanneer het iets kouder is, zowel op straat als op circuit. Is dus niks nieuws, werkt prima en is gewoon een eenvoudige manuele oplossing. Je moet wel niet de radiator afplakken, wel 2 of 3 strookjes tape over de luchthapper in de neus, zodat er minder koude lucht wordt aangevoerd naar de radiator.Ik ga men radiator wel niet afdekken
Dat was niet mijn idee .
Elise S2 (Rover): motor koelt teveel af
- FastEleven
- Berichten: 1925
- Lid geworden op: 29 jan 2009, 11:38
- Naam: Erik
- Auto: 2-11 + Cup 250
- Locatie: België-Brasschaat
Re: Elise S2 (Rover): motor koelt teveel af
My ex 1962 Westfield 'Lotus' Eleven on track


- thiva
- Berichten: 1278
- Lid geworden op: 12 okt 2009, 08:19
- Naam: Thierry
- Auto: Exige S2 240
- Locatie: Sugartown
Re: Elise S2 (Rover): motor koelt teveel af
Vroeger kon je tijdens de winter een "rubberen lap" plaatsen voor je luchtinlaat. Deze kon je dan meer of minder open zetten. De goedkopere oplossing was een stuk karton voor je luchtinlaat.FastEleven schreef:Dat doen we al jaren met oldtimers wanneer het iets kouder is, zowel op straat als op circuit. Is dus niks nieuws, werkt prima en is gewoon een eenvoudige manuele oplossing. Je moet wel niet de radiator afplakken, wel 2 of 3 strookjes tape over de luchthapper in de neus, zodat er minder koude lucht wordt aangevoerd naar de radiator.Ik ga men radiator wel niet afdekken
Dat was niet mijn idee .
Lotus Tour Limburg - www.lotustourlimburg.be
- tdekort
- Berichten: 10
- Lid geworden op: 10 nov 2013, 22:18
- Naam: Toine
- Auto: Elise S2
- Locatie: Veldhoven, NL
Re: Elise S2 (Rover): motor koelt teveel af
Ik heb het inderdaad niet over het afplakken van de radiator maar over het blokkeren van de luchtstroom. Bij lage snelheden moet de radiator namelijk nog wel de warmte kwijt kunnen.
Ik heb het snel uitgeprobeerd door het rooster van de luchtinlaat af te tapen, en het verschil was duidelijk merkbaar. Nu nog een nieuwe (nette) oplossing voor maken.
Waarom veel van jullie Elises dit blijkbaar niet nodig hebben en de mijne wel? Ik heb geen idee...
Ik heb het snel uitgeprobeerd door het rooster van de luchtinlaat af te tapen, en het verschil was duidelijk merkbaar. Nu nog een nieuwe (nette) oplossing voor maken.
Waarom veel van jullie Elises dit blijkbaar niet nodig hebben en de mijne wel? Ik heb geen idee...
- ovi
- Berichten: 3904
- Lid geworden op: 14 okt 2008, 13:07
- Naam: Ivo
- Auto: Tiger CAT,2xElan,A310V6
- Locatie: Keerbergen
Re: Elise S2 (Rover): motor koelt teveel af
Wij hebben ook al veel auto's gehad waar we in de winter de radiator een stukje moeten afschermen om geen koude voetjes te hebben!
Bij de Punto Cabrio gebruikte we een deksel van een plastiek bak van roomijs en hingen dit met een strapje vanboven voor de radiator en dat was juist voldoende.
Bij de mobilhome heb ik een groter stuk plexi wat ik op dezelfde manier bevestig zodat de motor wat vlugger opwarmt want als ik dit niet doe en daarmee naar het werk rij heb ik na 20 km slechts wat lauwe lucht!

Bij de Punto Cabrio gebruikte we een deksel van een plastiek bak van roomijs en hingen dit met een strapje vanboven voor de radiator en dat was juist voldoende.
Bij de mobilhome heb ik een groter stuk plexi wat ik op dezelfde manier bevestig zodat de motor wat vlugger opwarmt want als ik dit niet doe en daarmee naar het werk rij heb ik na 20 km slechts wat lauwe lucht!

- larsy
- Berichten: 38
- Lid geworden op: 28 dec 2010, 17:35
- Naam: Lars
- Auto: Elise S1
- Locatie: limburg
Re: Elise S2 (Rover): motor koelt teveel af
-Vandaag de blauwe sensor vervangen , en alles is weer normaal hoe het moet.
84 a 87 graden zit hem terug(ook bij koud weer zoals nu "en dat zonder karton")
Thx billie .
-Ik Heb het koelwaterbakje + koelwater ook maar vervangen dat was echt vies en had een klein scheurtje aan de bovenkant kort bij de vul dop.
84 a 87 graden zit hem terug(ook bij koud weer zoals nu "en dat zonder karton")

Thx billie .
-Ik Heb het koelwaterbakje + koelwater ook maar vervangen dat was echt vies en had een klein scheurtje aan de bovenkant kort bij de vul dop.