type25 schreef:Ik heb hetzelfde probleem en denk dat de thermostaat defect is en open blijft staan.
Tevens kwam er vorige week tijdens het rijden roze regen op het raam
Of de radiator is defect of er zit een slang los.
Voor de zekerheid ga ik de radiator meteen vervangen voor een volledig aluminium model. wat betreft de thermostaat zit ik te twijfelen de prrt versie te installeren.
Had ik laatst ook. Druppels op de rechterkant van de voorruit... Nu alu radiateur.
Na een jaar of 8 schijnen ze kapot te gaan. Klopt precies..
Mochten jullie op zoek zijn naar verschillende opties voor alu radiator, ik kan alvast www.coolexperts.co.uk aanbevelen.
Zeer degelijk afgewerkt product en mensen met toch heel wat ervaring.
(Stond trouwens ook op het Lotusfestival met eens stand).
Ik wil hiermee zeker geen afbreuk doen aan de producten die anderen verkopen, gezien ik daar geen ervaring mee heb.
Rechtstreeks van de fabrikant is misschien een beterkope oplossing, al zit je dan wel met transport vanuit U.K.
Ik geef het maar mee.
Speed has never killed anyone, suddenly becoming stationary… that’s what gets you.
Ik heb mijn motor een keer stationair op temperatuur laten komen, en pas rond de 85-90 graden motortemperatuur voelde ik dat er heet water door de radiator ging stromen. De thermostaat doet het dus wel.
Ik heb mijn geval voorgelegd aan Peter van VANSTEN Engineering, en het kwam hem niet onbekend voor. Onze radiator wordt heel goed aangestroomd door de rijwind en kan daardoor teveel koelen, en het koelcircuit is hier niet goed op ontworpen: het is ontworpen voor een auto waar de radiator 10 cm van de motor zit. Dit lijkt wel te kloppen met het commentaar wat hier te lezen is onder het kopje "Fixing the problems":
Voor winterritten met Elise's en Speedsters adviseert Peter om ongeveer driekwart van de luchtinlaat af te dekken, dan blijft de motor wel rond de 95 graden. Ik wil dit komend weekend maar eens uitproberen.
Ik heb mijn motor een keer stationair op temperatuur laten komen, en pas rond de 85-90 graden motortemperatuur voelde ik dat er heet water door de radiator ging stromen. De thermostaat doet het dus wel.
Ik heb mijn geval voorgelegd aan Peter van VANSTEN Engineering, en het kwam hem niet onbekend voor. Onze radiator wordt heel goed aangestroomd door de rijwind en kan daardoor teveel koelen, en het koelcircuit is hier niet goed op ontworpen: het is ontworpen voor een auto waar de radiator 10 cm van de motor zit. Dit lijkt wel te kloppen met het commentaar wat hier te lezen is onder het kopje "Fixing the problems":
Voor winterritten met Elise's en Speedsters adviseert Peter om ongeveer driekwart van de luchtinlaat af te dekken, dan blijft de motor wel rond de 95 graden. Ik wil dit komend weekend maar eens uitproberen.
Ik heb mijn s1
3 jaar altijd rond de 85graden zomer en winter.
Tot nu dus ,ook dat probleem (rond de 75graden blijven hangen )
Ik ga die blauwe sensor vervangen.
Op elise parts zeggen ze het zelf (ook als uitleg van dat probleem)
Mij radiator word ook pas warm na een tijdje na de koudstart dus thermostaat werkt ( blijft nog een tijd dicht) als ik hem start
Laatst gewijzigd door larsy op 09 jan 2014, 21:47, 1 keer totaal gewijzigd.