Kosten / baten importeren Lotus van 30 jaar oud?
- vic
- Naam: Jean-Marc
- Auto: Elan- Exige - Evora
Re: Kosten / baten importeren Lotus van 30 jaar oud?
Sorry, het was inderdaad bij de douane 

-
- Auto: elite
Jonas meldde zijn handelswijze voor een recentere auto maar wellicht is dat allemaal gelijklopend?
Vorig jaar kocht ik een motor in Nederland en toe n moest ik met de verkoper naar een ANWB-kantoor (meen ik) maar daar moesten we dus beiden aanwezig zijn. Is dat bij een auto vanuit UK dan niet nodig en kan ik bijgevolg evengoed op zaterdag een auto gaan ophalen? Wellicht werkt de douane aan de grens op zaterdag wel en op zondag niet?
Als alles tussen mij en de verkoper kan geregeld worden is dat wél zo handig, natuurlijk.
Vorig jaar kocht ik een motor in Nederland en toe n moest ik met de verkoper naar een ANWB-kantoor (meen ik) maar daar moesten we dus beiden aanwezig zijn. Is dat bij een auto vanuit UK dan niet nodig en kan ik bijgevolg evengoed op zaterdag een auto gaan ophalen? Wellicht werkt de douane aan de grens op zaterdag wel en op zondag niet?
Als alles tussen mij en de verkoper kan geregeld worden is dat wél zo handig, natuurlijk.
- billie
- Naam: Hub
- Auto: Elise S1 -Elise S2 111S
in Nederland moet je naar de RDW samen met de verkoper om de exportpapieren in orde te maken en om de nederlandse kentekenplaten in te leveren
in de UK wordt een strook van het V5 afgescheurd wat de verkoper naar de DVLA moet opsturen bij export
de kentekenplaten blijven op de wagen bij import uit de UK
je hebt alleen een aankoopfaktuur nodig en het engels kentekenbewijs (V5)en eventueel het COC indien de verkoper dit heeft
in de UK wordt een strook van het V5 afgescheurd wat de verkoper naar de DVLA moet opsturen bij export
de kentekenplaten blijven op de wagen bij import uit de UK
je hebt alleen een aankoopfaktuur nodig en het engels kentekenbewijs (V5)en eventueel het COC indien de verkoper dit heeft
villyman schreef:Jonas meldde zijn handelswijze voor een recentere auto maar wellicht is dat allemaal gelijklopend?
[size=150][color=#0040FF]lighter is better[/color][/size]
-
- Auto: Elise 220 Cup
Dit heb ik vorige week voor mijn Elise betaald.Frederik schreef:Kosten zijn verwaarloosbaar.
Transport : eigen benzine/trein/hotel... kosten
Invoer : 0,1€
Gelijkvormigheidskeuring via FKM : 121€
Douane : 0,85 euro
Een kopie van het gelijkvormigheidsattest bij FKM : +-180 euro BTW incl
-
- Auto: elite
Ik bedoelde inderdaad RDW ipv de door mij genoemde ANWB ...
Er moet niet naar de Engelse douane te worden gegaan? De paar Eurocenten worden dan gespendeerd bij de Belgische douane?
In dat geval moeten er in UK geen documenten te worden geregeld buiten het bij de verkoper aanwezige V5.
Wat ingeval de auto geschorst staat? SORN Is dan ook een V5 aanwezig of maakt dit het ritueel iets ingewikkelder?

Er moet niet naar de Engelse douane te worden gegaan? De paar Eurocenten worden dan gespendeerd bij de Belgische douane?
In dat geval moeten er in UK geen documenten te worden geregeld buiten het bij de verkoper aanwezige V5.
Wat ingeval de auto geschorst staat? SORN Is dan ook een V5 aanwezig of maakt dit het ritueel iets ingewikkelder?
- ovi
- Naam: Ivo
- Auto: Tiger CAT,2xElan,A310V6
Ik wou een Fiat Punto invoeren van uit Nederland maar krijg bij Fiat te horen dat ze mij daar geen COC meer voor kunnen geven???
Ik moet een attest hebben van Fiat wat geen probleem is maar de cabrio kap is toen bij een andere firma gemonteerd en die bestaat niet meer dus hier zit het probleem!
Ze hebben mij aangeraden om verder in België te zoeken naar een exemplaar dat hier dus wel ingeschreven is en dus ook die COC heeft.
Heb naar de DIV getelefoneerd om te vragen hoe het nu zit met die nieuwe wet dat we GEEN COC meer moeten hebben voor ingevoerde auto's maar na een kwartier doorgeschakeld geweest te zijn kreeg ik een vrouwke aan de lijn die mij liet weten dat ik voor zo'n vragen enkel kon mailen? Ondertussen al 3 weken aan het wachten op antwoord!
Wat een kl... land is dat hier toch!

Ik moet een attest hebben van Fiat wat geen probleem is maar de cabrio kap is toen bij een andere firma gemonteerd en die bestaat niet meer dus hier zit het probleem!

Ze hebben mij aangeraden om verder in België te zoeken naar een exemplaar dat hier dus wel ingeschreven is en dus ook die COC heeft.
Heb naar de DIV getelefoneerd om te vragen hoe het nu zit met die nieuwe wet dat we GEEN COC meer moeten hebben voor ingevoerde auto's maar na een kwartier doorgeschakeld geweest te zijn kreeg ik een vrouwke aan de lijn die mij liet weten dat ik voor zo'n vragen enkel kon mailen? Ondertussen al 3 weken aan het wachten op antwoord!

Wat een kl... land is dat hier toch!

- Bosbon_be
- Naam: Peter Bosmans
- Auto: Elan SE
Ivo, je kan dat ook aan de stationschef van de keuring in Alken vragen. Zij voeren de eenmalige goedkeuring uit, als je geen COC hebt. Ik ben dat gaan navragen voor mijn Elan en zij hebben mij aangeraden om naar Lotus te gaan in plaats van bij hun. Zij zeggen zelf dat het veel werk is, en duur. Er was iemand met een speciale Hyundai bus die al 18maanden ermee bezig was om een goedkeuring te krijgen.
- ovi
- Naam: Ivo
- Auto: Tiger CAT,2xElan,A310V6
Dat bedoel ik dus!
Probleem is dat ik eerst die 2 attesten moet hebben en dat dus zo goed als onmogelijk blijkt te zijn?
Ik ga er dus niet aan beginnen want heb geen zin om al die ellende te doorlopen!
Probleem is dat ik eerst die 2 attesten moet hebben en dat dus zo goed als onmogelijk blijkt te zijn?

Ik ga er dus niet aan beginnen want heb geen zin om al die ellende te doorlopen!
- Blue Darkness
- Naam: Gunther
- Auto: Esprit GT3
- Contacteer: