Ik vraag me eens iets af.
- JDV
- Naam: Jonathan De Valck
- Auto: eerstdromen,dankopen
- Contacteer:
Ik vraag me eens iets af.
Ik zag enkele maanden geleden een Lotus Elise S staan bij Verhiest's website. De Elise had 180 000 km, en ik vroeg me toen af, hoeveel km kan een Lotus eigelijk verdragen, voordat de kosten echt te hoog oplopen dat het interessanter is om een nieuwe te kopen? 180 000 km voor een Lotus heb ik nog nooit gezien op deze na uiteraard. Iemand die een antwoord op deze vraag kan geven voor de verschillende Lotussen?
Back in action 

- Frederik
- Site Admin
- Auto: Elan & Evora
- Contacteer:
Re: Ik vraag me eens iets af.
Hangt ZEER erg af van de eigenaar... Onderhoud manier van rijden ...
9/05/2024 Ypres Lotus Day
TBA Lotus Summers End
Folow me: instagram.com/lotusfanatic - fb.com/lotusfantic
TBA Lotus Summers End
Folow me: instagram.com/lotusfanatic - fb.com/lotusfantic
- JDV
- Contacteer:
Mjah, laten we zeggen met een normale manier van onderhoud, en niet te sportief rijden. Voor daily gebruik dusFrederik schreef:Hangt ZEER erg af van de eigenaar... Onderhoud manier van rijden ...
Back in action 

- JDV
- Contacteer:
- Erwin
- Naam: Euh ... Erwin
- Auto: Elise S CR, Donk D8
Als ge alles blijft vervangen wat er stuk gaat, gaat die oneindig lang mee (zoals bij het leger).
Voorbeeld k-series motoren en versnellingbakken zijn heel goedkoop kompleet te vinden. Bij Van Sten kan je bijvoorbeeld een gebruikte k-serie 120PK vinden voor 750 € (goedkoper dan een HGF!!!)
Het is gewoon kwestie van ze in orde te houden en de kleine details te blijven repareren.
Zo kan een Elise met 100.000 km beter in orde zijn dan eentje van 30.000 km.
Gewoon de ogen open houden.
Voorbeeld k-series motoren en versnellingbakken zijn heel goedkoop kompleet te vinden. Bij Van Sten kan je bijvoorbeeld een gebruikte k-serie 120PK vinden voor 750 € (goedkoper dan een HGF!!!)
Het is gewoon kwestie van ze in orde te houden en de kleine details te blijven repareren.
Zo kan een Elise met 100.000 km beter in orde zijn dan eentje van 30.000 km.
Gewoon de ogen open houden.
I don't have a carbon footprint - I drive everywhere.
- Erwin
- Naam: Euh ... Erwin
- Auto: Elise S CR, Donk D8
Mijn S2 heeft bijvoorbeeld 115.000 km en is mechanisch prima in orde, maar heeft wat cosmetica updates te ondergaan.
I don't have a carbon footprint - I drive everywhere.
- JDV
- Contacteer:
Mja, maar die is wel van een lotusfanaat, die em wel heel goed in orde zal hebben gehouden eh
.

Back in action 

-
- Naam: Ben
- Auto: geen
Een zestal jaar terug vertelde ex-Lotusdealer Baert uit Moeskroen mij dat één of andere rijke miljardair uit het Oosten op het punt stond Lotus opnieuw te introduceren in de Formule 1.
En dat ze zich bij die Lotusdealer bijgevolg al in de handen wreven...!!!!
Maar net op dat 'moment' stortte de helikopter neer van die miljardair en weg waren de mooie toekomstplannen.
Ik denk da we enkel kunnen dromen van een herintroductie van Lotus in Formule 1...da zou nogal wa betekenen voor de waarde van onze autookes...
Ik vraag mij dus af of we Lotuswagens aan dezelfde prijzen zouden kunnen kopen INDIEN Lotus ondertussen WEL in F1 had gestaan....
En dat ze zich bij die Lotusdealer bijgevolg al in de handen wreven...!!!!
Maar net op dat 'moment' stortte de helikopter neer van die miljardair en weg waren de mooie toekomstplannen.
Ik denk da we enkel kunnen dromen van een herintroductie van Lotus in Formule 1...da zou nogal wa betekenen voor de waarde van onze autookes...
Ik vraag mij dus af of we Lotuswagens aan dezelfde prijzen zouden kunnen kopen INDIEN Lotus ondertussen WEL in F1 had gestaan....