Sinds vorige week vrijdag met de Lotus afgezakt naar regio Umbrië, Italië. Heel mooie uitstapjes al gedaan hier maar vandaag toch iets vervelends aan de hand. Vertrokken in Siena terug richting ons huisje op 160km daarvan. Eens aangekomen gemerkt dat mn officiële nummerplaat + houder niet meer vanachter op mn Elise hangt. :s
En nu ?
Naar de verzekering gebeld in België, politie van mn gemeente thuis (die sprak al van de wagen te laten takelen aangezien er gn officiële nummerplaat meer aanhangt?!). Uiteindelijk hier daarnet naar de plaatselijke carabinieri geweest voor papieren van aangifte. Hier in Italië maken ze zich daar allemaal ni druk in. 'Make double in cartona, no problem'
Ok, denk ik dan. Voor in Italië, voorlopig.
Ik heb een hele mooie remake van mn plaat in elkaar geknutseld, al zeg ik het zelf, maar nu ben ik curieus voor volgende week vrijdagnacht aan the Swiss border...
Hou jullie op de hoogte.
To be continued
Grtz
Wim
Nummerplaat verloren
- stubru4ever
- Auto: 40th Hethel Lim Edition
Nummerplaat verloren
Als't kraakt, moe je stop'n
-
- Naam: Stijn
- Auto: Dax Rush, Elise S1
Re: Nummerplaat verloren
Heb al enkele keren de Swiss border moeten oversteken en nog nooit moeten stoppen.
Ze kijken voornamelijk of je de juiste zegel hebt, that's it.
Morgen eens terugrijden naar Sienna, misschien zie je hem ergens liggen daarbij Sienna is toch een schone stad om twee maal te zien
Ze kijken voornamelijk of je de juiste zegel hebt, that's it.
Morgen eens terugrijden naar Sienna, misschien zie je hem ergens liggen daarbij Sienna is toch een schone stad om twee maal te zien

De kortste verbinding tussen 2 punten is een rechte lijn.
De mooiste verbinding tussen 2 punten is een bocht.
De snelste en mooiste verbinding tussen 2 punten is een rechte lijn door een bocht !
De mooiste verbinding tussen 2 punten is een bocht.
De snelste en mooiste verbinding tussen 2 punten is een rechte lijn door een bocht !
- Peter D
- Naam: Peter
- Auto: Elan M100
'k weet niet hoe lang je er nog bent, maar ik zou anders een replica laten maken en naar je hotel laten opsturen...
Dat valt dan toch veel minder hard op dat het niet de originele is, waardoor de kans dat je aan de kant wordt gezet weer afneemt.
Want als ze je aan de kant zetten, kom je geen meter meer van plaats !
Dat valt dan toch veel minder hard op dat het niet de originele is, waardoor de kans dat je aan de kant wordt gezet weer afneemt.
Want als ze je aan de kant zetten, kom je geen meter meer van plaats !
Speed has never killed anyone, suddenly becoming stationary… that’s what gets you.
- stubru4ever
gelukt, ben thuis geraakt
met dichtgeknepen billen aan de grens weliswaar 

- Bijlagen
- Peter D
Gelukkig maar !
Nu heb je wel een nieuwe nummerplaat aan je rekker.
De jouwe zal geschrapt worden, en je krijgt dus een 1-F..-...
Verzekering laten aanpassen, ...
Morgen geen East Belgian Lotus Trip voor jou, veronderstel ik ?
Nu heb je wel een nieuwe nummerplaat aan je rekker.
De jouwe zal geschrapt worden, en je krijgt dus een 1-F..-...
Verzekering laten aanpassen, ...
Morgen geen East Belgian Lotus Trip voor jou, veronderstel ik ?
Speed has never killed anyone, suddenly becoming stationary… that’s what gets you.
- stubru4ever
@ Peter
neen, vond het jammer dat ik de rit moest laten schieten maar had effe nood aan recuperatie van afgelopen 14 dagen 4000km gebold te hebben...
en vandaag dus een dagje-papieren-in-orde-brengen. Naar de verzekering voor stand van zaken ; verloren nummerplaat = gestolen nummerplaat ==> w ten allen tijde geschrapt. Papier van de lokale Italiaanse Carabinieri volstond niet, hier hetzelfde papier gaan halen bij de lokale politie. Eerste vraag dat die dame vroeg 'bent u hier met de wagen'. Ik zeg 'neen want heb geen nummerplaat
'. 'Dan moet een patrouille het chassisnummer komen controleren alvorens ik papieren kan invullen'. Patrouille langs geweest, chassis ok. Vraagt die agent aan mij 'hoe ben jij van Italië afgekomen ?' Heb hem gevraagd of dat belang had? Hij lachte eens en hij was weg
Papieren in orde, woensdag heb ik dus een nieuwe plaat...
Ahja,
nog even dit. Denk wel dat dit voor een paar mensen op dit forum van toepassing is. Een gepersonaliseerde nummerplaat (9-...-...) die 'wat' meer kost dan een standaard wordt bij verlies ook geschrapt volgens DIV. Van ene kant logisch maar de eigenaar krijgt geen geld terug voor die plaat...
Grtz
neen, vond het jammer dat ik de rit moest laten schieten maar had effe nood aan recuperatie van afgelopen 14 dagen 4000km gebold te hebben...

en vandaag dus een dagje-papieren-in-orde-brengen. Naar de verzekering voor stand van zaken ; verloren nummerplaat = gestolen nummerplaat ==> w ten allen tijde geschrapt. Papier van de lokale Italiaanse Carabinieri volstond niet, hier hetzelfde papier gaan halen bij de lokale politie. Eerste vraag dat die dame vroeg 'bent u hier met de wagen'. Ik zeg 'neen want heb geen nummerplaat

Papieren in orde, woensdag heb ik dus een nieuwe plaat...
Ahja,
nog even dit. Denk wel dat dit voor een paar mensen op dit forum van toepassing is. Een gepersonaliseerde nummerplaat (9-...-...) die 'wat' meer kost dan een standaard wordt bij verlies ook geschrapt volgens DIV. Van ene kant logisch maar de eigenaar krijgt geen geld terug voor die plaat...
Grtz
-
- Naam: Bart
- Auto: Elise S2
Leuk verhaal, knappe foto's en gelukkig ben je behouden terug thuis geraakt. 4000 KM ..... respect makker 

- Peter D
Vastzetten met klinknagels !stubru4ever schreef: Een gepersonaliseerde nummerplaat (9-...-...) die 'wat' meer kost dan een standaard wordt bij verlies ook geschrapt volgens DIV. Van ene kant logisch maar de eigenaar krijgt geen geld terug voor die plaat...