Zoal WimC aangefet : ZEER voorzichtig zijn met een Elise in de winter !
Afgelopen februari geloof ik nog bijna m'n 111s in de (betonnen) vangrail gezet : blijkbaar iets te enthousiast (en was niet eens overdreven !) het gas er weer op na een rondpunt, en zwiep ...
Aankoop Elise S2 , waarop letten ?
- Bzguy
- Naam: Hans
- Auto: Noble M12
Re: Aankoop Elise S2 , waarop letten ?
"Nothing in all the world is more dangerous than sincere ignorance and conscientious stupidity."
Martin Luther King, Jr.
1963
Martin Luther King, Jr.
1963
-
- Auto: ----
Spreekt voor zichzelf lijkt me allemaal
Een 2006 zal het niet worden , zit nog teveel taks/BIV op
- radiator/koppaking
- geen schade aan chassis
Zijn er nog dingen waarop ik moet letten ?
Ik heb gelezen dat sommige ook problemen hebben met de verwarming ?
Een 2006 zal het niet worden , zit nog teveel taks/BIV op
- radiator/koppaking
- geen schade aan chassis
Zijn er nog dingen waarop ik moet letten ?
Ik heb gelezen dat sommige ook problemen hebben met de verwarming ?
- Bzguy
- Naam: Hans
- Auto: Noble M12
Euh, hoezo, teveel taks/BIV ?
Naar mijn weten is dat een 1.8, dus qua wegentaks spotgoedkoop ; hoeveel is de BIV ?
Naar mijn weten is dat een 1.8, dus qua wegentaks spotgoedkoop ; hoeveel is de BIV ?
"Nothing in all the world is more dangerous than sincere ignorance and conscientious stupidity."
Martin Luther King, Jr.
1963
Martin Luther King, Jr.
1963
- HJW
- Naam: Hendrik-Jan
- Auto: Elise S2
Onderbuik gevoel is bij mij altijd het belangrijkste.
Technisch moet hij natuurlijk ook in orde zijn. Probeer ook de service historie te achterhalen.
En kijk wat er nog aan zit te komen dus banden, remmen, enz.
Je kan goed zien of de auto een nieuwe of nog de originele radiateur zit. Bij mij zag ik de oude nog zitten (2005) dus die ga ik binnenkort vervangen.
Uurtje of 6 om de frontclam de (de-)monteren dus als je het laat doen ben je zo € 800,- armer.
Het is altijd vrij link om met je laatste € een Elise te kopen.
Die van mij als voorbeeld; radiateur dus te vervangen wegens ouderdom en onbetrouwbaarheid en banden zitten er 15000km op. Het zijn AO48s en profiel ziet er nog goed uit. Maar ook dat staat dit jaar nog op de planning. Plus een A beurt dus naast dat de auto perfect onderhouden was komt er toch nog circa € 2000,- bij. Maar dat wist ik bij aankoop.
Ik heb het standaardblok maar door Exige spruitstuk, groter gasklephuis, open luchtfilter, Lotus sportuitlaat en kat vervanger kom ik kwa vermogen aardig in de buurt van een 111s. Dus misschien een standaard blok met tuning ook een goed alternatief (indien het meeste er al op zit als je hem koopt).
Technisch moet hij natuurlijk ook in orde zijn. Probeer ook de service historie te achterhalen.
En kijk wat er nog aan zit te komen dus banden, remmen, enz.
Je kan goed zien of de auto een nieuwe of nog de originele radiateur zit. Bij mij zag ik de oude nog zitten (2005) dus die ga ik binnenkort vervangen.
Uurtje of 6 om de frontclam de (de-)monteren dus als je het laat doen ben je zo € 800,- armer.
Het is altijd vrij link om met je laatste € een Elise te kopen.
Die van mij als voorbeeld; radiateur dus te vervangen wegens ouderdom en onbetrouwbaarheid en banden zitten er 15000km op. Het zijn AO48s en profiel ziet er nog goed uit. Maar ook dat staat dit jaar nog op de planning. Plus een A beurt dus naast dat de auto perfect onderhouden was komt er toch nog circa € 2000,- bij. Maar dat wist ik bij aankoop.
Ik heb het standaardblok maar door Exige spruitstuk, groter gasklephuis, open luchtfilter, Lotus sportuitlaat en kat vervanger kom ik kwa vermogen aardig in de buurt van een 111s. Dus misschien een standaard blok met tuning ook een goed alternatief (indien het meeste er al op zit als je hem koopt).
Lotus Elise S2 2005
- billie
- Naam: Hub
- Auto: Elise S1 -Elise S2 111S
met die aanpassingen kom je echt niet in de buurt van een 111S
ik heb die aanpassingen op mijn 111S gedaan en win misschien 10pk ,kosten 2500 euro

ik heb die aanpassingen op mijn 111S gedaan en win misschien 10pk ,kosten 2500 euro

HJW schreef:
[size=150][color=#0040FF]lighter is better[/color][/size]
- stekki
- Naam: Stijn
- Auto: no lotus
-
Nog niet ...
Maar denk dat de kans groot is dat het een VX220 word

-
- Auto: Elise 220 Cup
Ben je dan niet beter af om hier gewoon een Speedster op de kop te tikken in plaats?Phil__ schreef:Nog niet ...
-
In de UK heb je makkelijk een Turbo waarvoor je hier geen 2.2 hebtXLR8R schreef:Ben je dan niet beter af om hier gewoon een Speedster op de kop te tikken in plaats?Phil__ schreef:Nog niet ...

Zo ver is het ook niet (meestal) en RHD is geen probleem voor me