Zoal WimC aangefet : ZEER voorzichtig zijn met een Elise in de winter !
Afgelopen februari geloof ik nog bijna m'n 111s in de (betonnen) vangrail gezet : blijkbaar iets te enthousiast (en was niet eens overdreven !) het gas er weer op na een rondpunt, en zwiep ...
Aankoop Elise S2 , waarop letten ?
- Bzguy
- Berichten: 1883
- Lid geworden op: 25 aug 2008, 11:22
- Naam: Hans
- Auto: Noble M12
- Locatie: Baal
Re: Aankoop Elise S2 , waarop letten ?
"Nothing in all the world is more dangerous than sincere ignorance and conscientious stupidity."
Martin Luther King, Jr.
1963
Martin Luther King, Jr.
1963
-
- Berichten: 7
- Lid geworden op: 17 mei 2013, 16:19
- Auto: ----
Re: Aankoop Elise S2 , waarop letten ?
Spreekt voor zichzelf lijkt me allemaal
Een 2006 zal het niet worden , zit nog teveel taks/BIV op
- radiator/koppaking
- geen schade aan chassis
Zijn er nog dingen waarop ik moet letten ?
Ik heb gelezen dat sommige ook problemen hebben met de verwarming ?
Een 2006 zal het niet worden , zit nog teveel taks/BIV op
- radiator/koppaking
- geen schade aan chassis
Zijn er nog dingen waarop ik moet letten ?
Ik heb gelezen dat sommige ook problemen hebben met de verwarming ?
- Bzguy
- Berichten: 1883
- Lid geworden op: 25 aug 2008, 11:22
- Naam: Hans
- Auto: Noble M12
- Locatie: Baal
Re: Aankoop Elise S2 , waarop letten ?
Euh, hoezo, teveel taks/BIV ?
Naar mijn weten is dat een 1.8, dus qua wegentaks spotgoedkoop ; hoeveel is de BIV ?
Naar mijn weten is dat een 1.8, dus qua wegentaks spotgoedkoop ; hoeveel is de BIV ?
"Nothing in all the world is more dangerous than sincere ignorance and conscientious stupidity."
Martin Luther King, Jr.
1963
Martin Luther King, Jr.
1963
- HJW
- Berichten: 278
- Lid geworden op: 10 nov 2012, 22:09
- Naam: Hendrik-Jan
- Auto: Elise S2
- Locatie: Paleis 't Loo
Re: Aankoop Elise S2 , waarop letten ?
Onderbuik gevoel is bij mij altijd het belangrijkste.
Technisch moet hij natuurlijk ook in orde zijn. Probeer ook de service historie te achterhalen.
En kijk wat er nog aan zit te komen dus banden, remmen, enz.
Je kan goed zien of de auto een nieuwe of nog de originele radiateur zit. Bij mij zag ik de oude nog zitten (2005) dus die ga ik binnenkort vervangen.
Uurtje of 6 om de frontclam de (de-)monteren dus als je het laat doen ben je zo € 800,- armer.
Het is altijd vrij link om met je laatste € een Elise te kopen.
Die van mij als voorbeeld; radiateur dus te vervangen wegens ouderdom en onbetrouwbaarheid en banden zitten er 15000km op. Het zijn AO48s en profiel ziet er nog goed uit. Maar ook dat staat dit jaar nog op de planning. Plus een A beurt dus naast dat de auto perfect onderhouden was komt er toch nog circa € 2000,- bij. Maar dat wist ik bij aankoop.
Ik heb het standaardblok maar door Exige spruitstuk, groter gasklephuis, open luchtfilter, Lotus sportuitlaat en kat vervanger kom ik kwa vermogen aardig in de buurt van een 111s. Dus misschien een standaard blok met tuning ook een goed alternatief (indien het meeste er al op zit als je hem koopt).
Technisch moet hij natuurlijk ook in orde zijn. Probeer ook de service historie te achterhalen.
En kijk wat er nog aan zit te komen dus banden, remmen, enz.
Je kan goed zien of de auto een nieuwe of nog de originele radiateur zit. Bij mij zag ik de oude nog zitten (2005) dus die ga ik binnenkort vervangen.
Uurtje of 6 om de frontclam de (de-)monteren dus als je het laat doen ben je zo € 800,- armer.
Het is altijd vrij link om met je laatste € een Elise te kopen.
Die van mij als voorbeeld; radiateur dus te vervangen wegens ouderdom en onbetrouwbaarheid en banden zitten er 15000km op. Het zijn AO48s en profiel ziet er nog goed uit. Maar ook dat staat dit jaar nog op de planning. Plus een A beurt dus naast dat de auto perfect onderhouden was komt er toch nog circa € 2000,- bij. Maar dat wist ik bij aankoop.
Ik heb het standaardblok maar door Exige spruitstuk, groter gasklephuis, open luchtfilter, Lotus sportuitlaat en kat vervanger kom ik kwa vermogen aardig in de buurt van een 111s. Dus misschien een standaard blok met tuning ook een goed alternatief (indien het meeste er al op zit als je hem koopt).
Lotus Elise S2 2005
- billie
- Berichten: 941
- Lid geworden op: 09 nov 2011, 09:55
- Naam: Hub
- Auto: Elise S1 -Elise S2 111S
- Locatie: Brunssum
Re: Aankoop Elise S2 , waarop letten ?
met die aanpassingen kom je echt niet in de buurt van een 111S
ik heb die aanpassingen op mijn 111S gedaan en win misschien 10pk ,kosten 2500 euro

ik heb die aanpassingen op mijn 111S gedaan en win misschien 10pk ,kosten 2500 euro


HJW schreef:
Ik heb het standaardblok maar door Exige spruitstuk, groter gasklephuis, open luchtfilter, Lotus sportuitlaat en kat vervanger kom ik kwa vermogen aardig in de buurt van een 111s. Dus misschien een standaard blok met tuning ook een goed alternatief (indien het meeste er al op zit als je hem koopt).
[size=150][color=#0040FF]lighter is better[/color][/size]
- stekki
- Berichten: 1250
- Lid geworden op: 16 apr 2012, 15:34
- Naam: Stijn
- Auto: no lotus
- Locatie: Potholecountry
-
- Berichten: 7
- Lid geworden op: 17 mei 2013, 16:19
- Auto: ----
Re: Aankoop Elise S2 , waarop letten ?
Nog niet ...
Maar denk dat de kans groot is dat het een VX220 word
Maar denk dat de kans groot is dat het een VX220 word

-
- Berichten: 368
- Lid geworden op: 03 mei 2013, 12:40
- Auto: Elise 220 Cup
- Locatie: Tielt
Re: Aankoop Elise S2 , waarop letten ?
Ben je dan niet beter af om hier gewoon een Speedster op de kop te tikken in plaats?Phil__ schreef:Nog niet ...
Maar denk dat de kans groot is dat het een VX220 word
-
- Berichten: 7
- Lid geworden op: 17 mei 2013, 16:19
- Auto: ----
Re: Aankoop Elise S2 , waarop letten ?
In de UK heb je makkelijk een Turbo waarvoor je hier geen 2.2 hebtXLR8R schreef:Ben je dan niet beter af om hier gewoon een Speedster op de kop te tikken in plaats?Phil__ schreef:Nog niet ...
Maar denk dat de kans groot is dat het een VX220 word

Zo ver is het ook niet (meestal) en RHD is geen probleem voor me