Evora SC komt (al) ...
- bartvdb
- Naam: Bart
- Auto: Elise S 2008
Evora SC komt (al) ...
De Evora komt al met een SC
groeten van bart
groeten van bart
- Frederik
- Site Admin
- Auto: Elan & Evora
- Contacteer:
Re: sc
Is reeds langer bekend hoor... zie :
350pk Evora : http://www.lotusforum.be/viewtopic.php?f=13&t=494
Lotus Evora: ruimte voor supercharger : http://www.lotusforum.be/viewtopic.php?f=13&t=34
Misschien wel iets sneller dan geplanned, ikzelf zou de Evora nooit kopen met 280pk. Ik vind er de auto VEEL te bruut uitzien om amper 280pk te herbergen. Maar niet iedereen koopt een Lotus voor de power hé.
Ideaal :
- kopers voor de look => Evora (280pk)
- kopers voor de power => Evora SC (350pk)
Lotus Evora: ruimte voor supercharger : http://www.lotusforum.be/viewtopic.php?f=13&t=34
Misschien wel iets sneller dan geplanned, ikzelf zou de Evora nooit kopen met 280pk. Ik vind er de auto VEEL te bruut uitzien om amper 280pk te herbergen. Maar niet iedereen koopt een Lotus voor de power hé.
Ideaal :
9/05/2024 Ypres Lotus Day
TBA Lotus Summers End
Folow me: instagram.com/lotusfanatic - fb.com/lotusfantic
TBA Lotus Summers End
-
- Auto: Europa S +Morgan 4/4
- Contacteer:
- Frederik
- Site Admin
- Auto: Elan & Evora
- Contacteer:
Re: Evora SC komt al ...
Is duidelijk een photoshop ...Herman schreef:en den dezen zit ook in de pipe-line..
Windscoops achteraan lopen over het tankdeksel

9/05/2024 Ypres Lotus Day
TBA Lotus Summers End
TBA Lotus Summers End
- Bzguy
- Naam: Hans
- Auto: Noble M12
Re: sc
'amper' 280 PK :s ?Frederik schreef:Is reeds langer bekend hoor... zie :
Ideaal :
Mijn Esprit heeft standaard 'amper' 265 PK, sub 5 sec

De goedkoopste Elise heeft 'slechts' 136 PK, maar wel snel super performance voor die 136 PK !
Ik vind louter PK's fel overroepen, t is HOE je ze gebruikt ; Hoeveel wagens met pakweg zelfs +300 PK halen < 5 sec om van 0 naar 100 te sprinten ?
Dr zijn een hele hoop wagens met idd veel meer vermogen dan n Evora, maar als t op performance aankomt ...
"Nothing in all the world is more dangerous than sincere ignorance and conscientious stupidity."
Martin Luther King, Jr.
1963
Martin Luther King, Jr.
1963
-
- Contacteer:
Re: Evora SC komt (al) ...
hetgene die mij fel tegensteekt bij een evora is de grote cilinderinhoud, het is gewoon niet meer van deze tijd, en zeker geen lotus traditie, en toont van weinig inspiratie.....
- wimvanbeeck
- Naam: Wim
- Auto: Elise S 220
Ik kan mij bij den Herman aansluiten, een 2.5 SC zou interessanter zijn qua taxenHerman schreef:hetgene die mij fel tegensteekt bij een evora is de grote cilinderinhoud, het is gewoon niet meer van deze tijd, en zeker geen lotus traditie, en toont van weinig inspiratie.....
WIM
- fantaflesdopke
Ik kan mij wel vinden in de motorisatie van de Evora.
Maar je moet dit model dan misschien meer als een cruiser, een GT bekijken. Als je ziet hoe ze die qua afwerking en mogelijkheden hebben aangepakt, en het veel hogere comfort binnenin, dan mag wat longinhoud niet ontbreken.
De 1.8 uit de Elise/Exige is heel leuk hé, toeren maken en mits wat aanpassingen een hemels geluid. Alleen is de Evora zwaarder, verdient hij wat meer koppel (zelfs zonder SC), en alleszins wat rust in de cabine, ook bij hogere snelheden. In een sportwagen met een prijskaartje van pakweg 70.000 € zou ik toch rustig een conversatie willen houden met de passagier, wat in een Elise/Exige nog net haalbaar is aan 120 km/h, maar niet meer lukt zonder roepen als je sneller begint te rijden.
Bovendien is dit toch voorgesteld als de Porsche-Killer van Lotus, waarbij de gewone Evora een Cayman S moet aankunnen, en de SC waarschijnlijk de Carrera wil lastigvallen ...
Het 3.5 V6 blok is ook een oersterke basis om achteraf, mits die SC, een gezond aantal pony's uit te puren, zonder de betrouwbaarheid en vooral levensduur in het gedrang te brengen.
Akkoord dat ze het met een 3.0 misschien evengoed had kunnen stellen, maar veel minder moet je toch niet verwachten. Fiscaal gezien maakt het ook weinig uit, de BIV zal er niet op verminderen wegens in de hoogste schijf. Toegegeven, je jaarlijkse rijtaks neemt wel een vlucht ...
Maar je moet dit model dan misschien meer als een cruiser, een GT bekijken. Als je ziet hoe ze die qua afwerking en mogelijkheden hebben aangepakt, en het veel hogere comfort binnenin, dan mag wat longinhoud niet ontbreken.
De 1.8 uit de Elise/Exige is heel leuk hé, toeren maken en mits wat aanpassingen een hemels geluid. Alleen is de Evora zwaarder, verdient hij wat meer koppel (zelfs zonder SC), en alleszins wat rust in de cabine, ook bij hogere snelheden. In een sportwagen met een prijskaartje van pakweg 70.000 € zou ik toch rustig een conversatie willen houden met de passagier, wat in een Elise/Exige nog net haalbaar is aan 120 km/h, maar niet meer lukt zonder roepen als je sneller begint te rijden.
Bovendien is dit toch voorgesteld als de Porsche-Killer van Lotus, waarbij de gewone Evora een Cayman S moet aankunnen, en de SC waarschijnlijk de Carrera wil lastigvallen ...
Het 3.5 V6 blok is ook een oersterke basis om achteraf, mits die SC, een gezond aantal pony's uit te puren, zonder de betrouwbaarheid en vooral levensduur in het gedrang te brengen.
Akkoord dat ze het met een 3.0 misschien evengoed had kunnen stellen, maar veel minder moet je toch niet verwachten. Fiscaal gezien maakt het ook weinig uit, de BIV zal er niet op verminderen wegens in de hoogste schijf. Toegegeven, je jaarlijkse rijtaks neemt wel een vlucht ...
- fantaflesdopke
Ja, zoals in de Audi TT-RS bvb. Die sleurt daar een gezond koppel en maar liefst 340 pk uit ... Alleen heeft Lotus niet zomaar te kiezen uit de rekken van gelijk welke constructeur, en zelf een geheel nieuw blok ontwikkelen kost belachelijk veel, toch voor een klein merk.wimvanbeeck schreef: Ik kan mij bij den Herman aansluiten, een 2.5 SC zou interessanter zijn qua taxen
WIM
Heb het onlangs nog zitten denken, moest de motor van mijn daily (2.5T met 225pk en 320nM) in de Elise gelepeld worden, tzou vuurwerk geven.
De kracht van een Elise SC, maar nog een pak meer koppel ...
Alleen, zo'n blok weegt echt wel veel om in een lichtgewicht te stampen.
-
- Contacteer:
ik zie zo dat de intresse voor een okazie porsche met een 3.6 / 3.8 lt motor danig aan het tanen is... zelfs een boxster met een 3.2 ligt niet goed meer in de markt... een 2.4 tot 2.7 zou voor belgie ideaal geweest hebben...en kan mits enkele lotus ingrepen hetzelfde vermogen opleveren.