Lotus On Track 28 mei Zolder, wie komt er?

Plaats hier info, foto's en nabesprekingen van de Lotus evenementen.
Van Trackdays, trips, uitstappen, bijeenkomsten in binnen & buitenland.
jokke_vlo
Auto: Exige Cup 2xx (2010)

Re: Lotus On Track 28 mei Zolder, wie komt er?

Bericht door jokke_vlo »

Knappe wagen Emiel, heel mooi gedaan !
Emiel
Naam: Emiel
Auto: Motorsport/Exige S1

Bericht door Emiel »

Bedankt Johan!

Heb net een filmpje geupload.
Die zwarte speedster op het einde kon ik wel 2x naar toe rijden maar op rechte stuk was die toch echt weg. Zal wel turbo zijn?

stekki
Naam: Stijn
Auto: no lotus

Bericht door stekki »

Emiel, er waren twee zwarte speedsters, eentje met 'naar het schijnt' 400pk, die overigens meer aan de kant stond met problemen. De andere was een atmo af fabriek maar waar de eigenaar een compressor heeft op geplaatst. Naar eigen zeggen had ie nu 260pk. Dat zou kunnen verklaren waarom ie je zoek reed op de rechte stukken.

Leuk filmpje trouwens, moet zeggen dat je lijnen beter zijn dan die van mij lol. (was wel 1e maal op track :):) )
Light is not right
Emiel

Bericht door Emiel »

Stekki : Ja in de bochten en met aanremmen reed ik naar de zwarte toe maar op rechte stuk was het echt bekeken.

Ik heb een heel kort stukje film waarin je voor me rijd, zal dat even knippen/plakken, heb je wat materiaal van jezelf :)

Wat betreft lijnen, als je maar lol hebt gehad!
Ik ben ook maar wat aan het prutsen en vooral aan het uit proberen wat beter gaat. Met terug schakelen van 4 direct naar 2 ( moet tussen gas geven maar gaat niet lekker of wachten met ontkoppelen tot ik bijna uitgeremd ben ) , wel of niet terug naar 3 in Bianchi, etc.

Gaat om de lol uit eindelijk. Staat niemand met een fles champagne en een geld bedrag op de start finish lijn :D
stekki
Naam: Stijn
Auto: no lotus

Bericht door stekki »

Emiel schreef:Stekki : Ja in de bochten en met aanremmen reed ik naar de zwarte toe maar op rechte stuk was het echt bekeken.

Ik heb een heel kort stukje film waarin je voor me rijd, zal dat even knippen/plakken, heb je wat materiaal van jezelf :)

Wat betreft lijnen, als je maar lol hebt gehad!
Ik ben ook maar wat aan het prutsen en vooral aan het uit proberen wat beter gaat. Met terug schakelen van 4 direct naar 2 ( moet tussen gas geven maar gaat niet lekker of wachten met ontkoppelen tot ik bijna uitgeremd ben ) , wel of niet terug naar 3 in Bianchi, etc.

Gaat om de lol uit eindelijk. Staat niemand met een fles champagne en een geld bedrag op de start finish lijn :D
Een heel kort stukje, zo traag was ik... :lol: Vooraleer ik men compressor laat installeren wil ik toch checken op de rollenbank of ik geen ponies ben verloren na de 6 jaar dat men Elise mee gaat...
Light is not right
jokke_vlo
Auto: Exige Cup 2xx (2010)

Bericht door jokke_vlo »

NOOIT terugschakelen zonder een vitesse over te slaan. Op een bepaald moment in je leercurve maakt je dat sneller maar dat gaat zich wreken.

ALTIJD alle vitessen afgaan ! Als je dat gaat afleren ga je je hele leven er mee sukkelen.

Heb dat ook een periode gedaan heeft me veel tijd gekost om het terug "tegoei" te leren.

En die tips kwamen niet van de eerste de beste (zowel Nico Verdocnk als Marc Goossens).
Emiel

Bericht door Emiel »

Dank voor de tip.

Ik heb het nu geprobeerd, maar ik vind het niet prettig het skippen van versnellingen, gewoon allemaal af gaan. Blijft de auto stabieler en ik blijf er rustiger van wat zorgt voor lagere hartslag en minder zweet aanvallen.
Is ook iets beter voor de bak technisch gezien.
Capitol
Naam: Bart
Auto: Lotus-loos

Bericht door Capitol »

Bianchi doe ik nooit in 3.
M140i & GT3 Touring
Emiel

Bericht door Emiel »

Ik merk op de re050a dat insturen in 4 pas gaat als het toerental te ver is weg gezakt. Op semi slicks is dat vermoedelijk een heel ander verhaal.

Het lastige is dat ik predictive timing niet kon gebruiken. De eind snelheid is iets hoger als ik het in 3 doe maar het schakelmoment is natuurlijk ook weer wat verlies.
Plaats reactie