Vandaag verscheen volgend bericht op Seloc en ook op Piston-Heads, zou dat echt zijn of is het een mop ?.... (de publicatie datum staat op morgen 5 march ?)
Bijlagen
Laatst gewijzigd door Frederik op 04 mar 2009, 19:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden:titel aangepast ...
OK, door Geneve weten we dat Porsche stikjaloers is van de elektrische versie van de 911 van Ruf, maar om daar nu onmiddellijk een dergelijke verkoop aan te koppelen..?? (Porsche kan toch zelf heus véél beter)
De melding gaat over de verkoop aan een natuurlijk persoon (??!!) en niet aan een bedrijf (lees: Porsche).
Ik kan me niet voorstellen dat Lotus met de verkoop en productie van wagens alleen vandaag de dag rijk wordt.
De Engineering tak, daar draait nu toch alles om. Ik hoop dat dit bericht niet waar is en dat de stelling dat het internet als roddeltante zijn gelijke niet kent, hiermee gestaafd wordt.
Motivatie :
1.) de styling van de voorbumper van de nieuwe MY10 Exige S (porsche-achtig)
2.) Lotus draait rond de engeneering afdeling dus waarom verkopen
3.) 't is slechten tijd, ook voor Porsche (budgetten?)
Het is niet ongebruikelijk dat wanneer er een belangrijke beurs loopt, dergelijke vreemde berichten opduiken. Zelfs niet alleen in de automobielsector, dit gebeurt eigenlijk in alle sectoren.
Dergelijke initiatieven zijn én blijven reclame, in dit geval komt Porsche en Lotus goed aan bod. Dit zal razendsnel de wereld rondgaan te danken aan het internet, en zal gelezen worden door miljoenen mensen. => goede reclame voor beide merken.
Meestal zijn dat initiatieven geweest van enkelingen en particulieren, alsnog verdenk ik er soms bepaalde pr- & marketingbureaus ervan, mee te werken aan dergelijke praktijken.
Soms worden dingen in elkaar gestoken als grap (zoals ikzelf heb gedaan van "Porsche Verhiest" in de post hierboven), maar worden dan opgepikt door redacties en worden zonder bron of informatiecheck onmiddelijk gepubliceerd én dan kunnen bepaalde grappe plots een eigen leven beginnen leiden.