Mijn elise 111S (Rover 1.8 VVC) geeft motorstoring bij gas los boven de +/- 4000 RPM. Hij schakelt dan zelfs over naar het noodloop programma waarbij 2 cylinders worden uitgeschakeld. Na het uit- en weer inschakelen van de motor functioneert alles weer naar behoren.
De bougies en bougiekabels zijn vrij recentelijk vervangen en in goede staat. De Rover dealer heeft de auto uitgelezen maar kon niks vinden... Heeft iemand een idee wat de oorzaak kan zijn?
Motorstoring elise 111S
-
- Berichten: 21
- Lid geworden op: 15 dec 2012, 22:54
- Naam: Leo
- Auto: Elise S2 2.5 Duratec
- Frederik
- Site Admin
- Berichten: 11314
- Lid geworden op: 12 aug 2008, 01:26
- Auto: Elan & Evora
- Locatie: Waregem
- Contacteer:
Re: Motorstoring elise 111S
Je moet es kijken naar :
http://www.lotusforum.be/viewtopic.php?f=10&t=4475
http://www.lotusforum.be/viewtopic.php?f=10&t=3610
& welkom op het forum!
http://www.lotusforum.be/viewtopic.php?f=10&t=4475
http://www.lotusforum.be/viewtopic.php?f=10&t=3610
& welkom op het forum!
9/05/2024 Ypres Lotus Day
TBA Lotus Summers End
Folow me: instagram.com/lotusfanatic - fb.com/lotusfantic
TBA Lotus Summers End
Folow me: instagram.com/lotusfanatic - fb.com/lotusfantic
- billie
- Berichten: 941
- Lid geworden op: 09 nov 2011, 09:55
- Naam: Hub
- Auto: Elise S1 -Elise S2 111S
- Locatie: Brunssum
Re: Motorstoring elise 111S
er worden geen 2 cilinders uitgeschakeld tijdens noodloop
een 4 cilindermotor die maar op twee poten loopt slaat stationair af of rammelt zo ongeveer de motorruimte uit
een 4 cilindermotor die maar op twee poten loopt slaat stationair af of rammelt zo ongeveer de motorruimte uit

Leo schreef:Mijn elise 111S (Rover 1.8 VVC) geeft motorstoring bij gas los boven de +/- 4000 RPM. Hij schakelt dan zelfs over naar het noodloop programma waarbij 2 cylinders worden uitgeschakeld. Na het uit- en weer inschakelen van de motor functioneert alles weer naar behoren.
De bougies en bougiekabels zijn vrij recentelijk vervangen en in goede staat. De Rover dealer heeft de auto uitgelezen maar kon niks vinden... Heeft iemand een idee wat de oorzaak kan zijn?
[size=150][color=#0040FF]lighter is better[/color][/size]
- Erwin
- Berichten: 1812
- Lid geworden op: 08 okt 2008, 19:26
- Naam: Euh ... Erwin
- Auto: Elise S CR, Donk D8
- Locatie: Haasrode
Re: Motorstoring elise 111S
Omdat je zegt dat het enkel vanaf 4000 tr gebeurd, zou ik denken aan je nokkenassturing.
Dat is ongeveer het moment dat de nokkenas schakelt.
De schakeling gebeurd hydro-elektrisch, wil dus zeggen door oliedruk en een ventiel.
Nokkenassensor die depositie nakijkt? Ventiel?
Is moeilijk te vergelijken met de topics over de Toyota-motoren.
Klinkt stom, maar is je olie lang geleden gewisseld?
Ook welkom op het forum trouwens!
Een voorstelling? Met de nodige fotokes
Dat is ongeveer het moment dat de nokkenas schakelt.
De schakeling gebeurd hydro-elektrisch, wil dus zeggen door oliedruk en een ventiel.
Nokkenassensor die depositie nakijkt? Ventiel?
Is moeilijk te vergelijken met de topics over de Toyota-motoren.
Klinkt stom, maar is je olie lang geleden gewisseld?
Ook welkom op het forum trouwens!
Een voorstelling? Met de nodige fotokes

I don't have a carbon footprint - I drive everywhere.
-
- Berichten: 21
- Lid geworden op: 15 dec 2012, 22:54
- Naam: Leo
- Auto: Elise S2 2.5 Duratec
Re: Motorstoring elise 111S
Bedankt voor de reacties, ik heb inmiddels de gasklepsensor gereset, dit had geen effect. Het oliepeil is goed en hopelijk geen oorzaak van de problemen. Wel bleek de temperatuursensor (ambient temperature sensor) defect, de monteur zei dat dit geen verband houdt met de storing, een second opinion zei dat dit er wel mee te maken kan hebben. Eerst dit maar eens oplossen dus...
P.s. Er staan wat foto's bij "even voorstellen".
P.s. Er staan wat foto's bij "even voorstellen".
- keesv
- Berichten: 205
- Lid geworden op: 31 mei 2010, 15:22
- Naam: Kees
- Auto: Elise S1 S2
Re: Motorstoring elise 111S
Leo schreef:Bedankt voor de reacties, ik heb inmiddels de gasklepsensor gereset, dit had geen effect. Het oliepeil is goed en hopelijk geen oorzaak van de problemen. Wel bleek de temperatuursensor (ambient temperature sensor) defect, de monteur zei dat dit geen verband houdt met de storing, een second opinion zei dat dit er wel mee te maken kan hebben. Eerst dit maar eens oplossen dus...
P.s. Er staan wat foto's bij "even voorstellen".
Ha Leo
volgens mij heb je dan het euvel gevonden, als je temp. sensor kapot is beschermt je ecu de motor en loopt hij niet meer dan 5600 toeren
(wel op 4 cylinders)
vervang de koelwater sensor (of gelijk allebei blauw en zwart) eens en laat eens weten wat dat voor effect heeft
succes , kees
-
- Berichten: 21
- Lid geworden op: 15 dec 2012, 22:54
- Naam: Leo
- Auto: Elise S2 2.5 Duratec
Re: Motorstoring elise 111S
Toch maar een afspraak gemaakt bij FKM. 08 feb. kan ik terecht, hun eerste reactie was dat de bobine defect was.
Ik hou je op de hoogte.
Ik hou je op de hoogte.
-
- Berichten: 21
- Lid geworden op: 15 dec 2012, 22:54
- Naam: Leo
- Auto: Elise S2 2.5 Duratec
Re: Motorstoring elise 111S
Vandaag bij FKM geweest, de bobine was defect. Binnen twee uur was deze vervangen en konden we weer vol gas naar huis! Dat rijdt weer een stuk relaxter.
Groeten, Leo.
Groeten, Leo.
- Frederik
- Site Admin
- Berichten: 11314
- Lid geworden op: 12 aug 2008, 01:26
- Auto: Elan & Evora
- Locatie: Waregem
- Contacteer:
Re: Motorstoring elise 111S
whow ... have fun!
9/05/2024 Ypres Lotus Day
TBA Lotus Summers End
Folow me: instagram.com/lotusfanatic - fb.com/lotusfantic
TBA Lotus Summers End
Folow me: instagram.com/lotusfanatic - fb.com/lotusfantic