Serge - 1967 Lotus Europa S1

Ben je hier nieuw? Stel je hier eventjes voor.
Uw Lotus kan U voorstellen in Showroom!
J.E.M.
Naam: Eric
Auto: Tiger Seven
Contacteer:

Re: Serge - 1967 Lotus Europa S1

Bericht door J.E.M. »

word grondig aangepakt precies , succes met de werken !
Blue Darkness
Naam: Gunther
Auto: Esprit GT3
Contacteer:

Bericht door Blue Darkness »

Welkom!

zeer mooi projectje!
;)
Didier
Naam: Didier heeft Lotusitis ..
Auto: Elan Plus2S CN
Contacteer:

Bericht door Didier »

Welkom op het forum, Serge!
Keileuke aanwinst heb je daar.

En idd, van de eerste Lotus-generatie, er rijden er veel te weinig rond.
Nochthans zijn er verschillende mensen die er wel één of meerdere hebben staan, al dan niet in goede staat.
Maar om één of andere reden wordt er weinig of niet over gepraat.
Jammer eigenlijk.
Velen onder hen zijn ook niet gekend op het forum en anderen weten het bestaan van het forum niet.

Maar goed, wij doen ons best om ervoor te zorgen dat de "Old Ladies" niet in de vergetelheid geraken, tussen al dat jong en bruut geweld :mrgreen:

Wat mij onmiddellijk opvalt aan je S1, dat is die luchtinlaat aan de zijkant.
Lotus Europa met kieuwen.png
Lotus Europa met kieuwen.png (164.63 KiB) 4846 keer bekeken
Ik ken zo ongeveer wel de verschillen tussen de auto's, weliswaar niet allemaal, maar ik heb er nog genen enkele gezien met haaikieuw-vormige luchthappers.
Kan je daar meer duidelijkheid over geven?
--------------Greetz, Didier -------------The destination is irrelevant, when the journey is in a Lotus!
Serge
Naam: Serge
Auto: Europa S1

Bericht door Serge »

Je hebt gelijk Didier, deze luchtinlaat is niet origineel. Deze is door een van de vorige eigenaars nogal op een onorthodoxe manier geïnstalleerd (het is eigenlijk een stalen plaat met de kieuwen die er langs achteren in is geplakt en dan is ingewerkt met plamuur. Ik denk dat deze rond dezelfde tijd is geïnstalleerd als de dubbele uitlaat die de auto ooit had (kon ik zien op oude foto's).

Ik zal deze luchtinlaat dan ook verwijderen en terug vlak maken zoals hij origineel geweest is.

Hugo: Ik ga graag op je aanbod in, ik zal proberen tegen de zomer al wat verder te zitten in de werken, zodat er wat meer te zien is als een Europa gedemonteerd in dozen.

Vriendelijke groeten,

Serge
[url]http://Sleurs-Motorsport.com[/url]
Serge

Bericht door Serge »

Ik kan hier ook eindelijk mijn video updates voorstellen, ze zijn wel in het Engels, aangezien ze grotendeels gevolgd worden door de mensen van de Europa Yahoo group.

Er komt dit weekend ook een nieuwe update op mijn website aan, maar dan zet ik hier nog wel wat extra uitleg met wat foto's.

Dus hier zijn de eerste twee video's, er staat er nog eentje klaar om te monteren, maar hier moet ik eerst nog wat extra tijd voor vinden.

Groeten,

Serge
Frederik
Site Admin
Auto: Elan & Evora
Contacteer:

Bericht door Frederik »

Whow ... naast zo sleutelen aan je Europa ook nog es een site en videoblog bijhouden ... respect!
Capitol
Naam: Bart
Auto: Lotus-loos

Bericht door Capitol »

Jij maakt er nogal werk van!
M140i & GT3 Touring
KoenC
Auto: 997 GT3

Bericht door KoenC »

Deze gaan we zeker volgen.
Knap wat je allemaal kan.
Succes met de restauratie.
[color=#FF4000]Growing up is inevitable, Growing old is optional![/color]
[color=#00BFFF]Racing is life. Anything before or after is just waiting.[/color]
Hugo
Naam: Hugo
Auto: Europa Special

Bericht door Hugo »

ik ben sprakeloos :o :o :o

bewonder uw motivatie en kunsten :o :o :o
zo te zien kan en wil je alles zelf doen, proficiat daarvoor, zelf moet ik toegeven dat ik toch redelijk wat taken heb uitbesteed ;)

er is nog veel werk voor de boeg, maar je doet het zo te zien met veel plezier, komt dus wel goed :)

voor wat betreft het chassis
het chassis van uw Europa S1, de tweede ooit geproduceerd :o is uiteraard een beetje anders dan het chassis van mijn Europa Special, die één van de laatst geproduceerde was ( 7 jaar verschil )

door dit leeftijdsverschil en het feit dat mijn Europa 19 jaar in een verwarmde garage in de USA heeft gestaan ( wachtend op restauratie) was de conditie van mijn chassis nog in uitstekende staat was, en kon ik mij beperken tot het ontvetten en helemaal opschuren tot op het blanke metaal, er was alleen oppervlakkig roest, er moest niks aan gelast worden of rechtgemaakt, in de voorste dwarsbalk ( T-stuk) vond ik wel stoffelijke overblijfselen van twee Amerikaanse muizen ( misschien Micky en Minnie Mouse? :D :D )

zo merk ik wel op dat mijn chassis op de twee plaatsen waar de achterste trailing-arm wordt bevestigd, aan de binnenkant door een metalen plaatje is verstevigd ( bovenste omgebogen lipje geeft extra stevigheid)
DSCN0152 (Large).JPG
en zoals afgesproken kom ik volgende zomer zeker eens kijken ;)
Serge

Bericht door Serge »

Een kleine update van de voorbije weekends! Het gaat traag, maar er is vooruitgang!

Ik heb dus de versterkingsplaten voor de motorsteunen verwijderd omdat hier wat roest achter zat. Hierna heb ik ze nagemaakt uit 1.6mm staalplaat en ze op een andere manier op het chassis gelast zodat er geen vocht meer tussen kan komen. Moest er toch nog vocht tussen geraken heb ik de tussenruimte maar ineens behandeld met zinc spray.

Afbeelding

Hier de link naar de verdere uitleg op mijn blog:
http://sleurs-motorsport.com/?p=471

Bedankt allemaal voor de fijne reacties! Als ik dat lees, dan krijg ik alleen maar meer motivatie om verder te werken!

Hugo - Ik wou dat ik zo'n chassis had om mee te beginnen!

Serge
Plaats reactie