Plaats hier berichten die met Lotus te maken hebben, maar niet specifiek bedoeld is op een bepaald type/model.
wimvanbeeck
Berichten: 1615 Lid geworden op: 01 sep 2008, 14:14
Naam: Wim
Auto: Elise S 220
Locatie: Lommel
Bericht
door wimvanbeeck » 19 nov 2012, 10:04
co-driver schreef: Een nieuwe 3cilinder turbo van Honda
research-three-cylinder-turbo-unit-950x634.jpg
Leuke krachtbron voor een Civic maar in een Elise heb ik toch liever een 4-cylinder !
Coen
Berichten: 1907 Lid geworden op: 19 apr 2011, 10:23
Naam: Coen
Auto: Elise S2 111S
Locatie: Amsterdam
Bericht
door Coen » 19 nov 2012, 17:33
wimvanbeeck schreef: Leuke krachtbron voor een Civic maar in een Elise heb ik toch liever een 4-cylinder !
Uit een 3 cilinder kun je soms best leuk geluid halen...
Lotus Elise S2 111S & Porsche 997.2
electroshock
Berichten: 2983 Lid geworden op: 18 jan 2009, 22:01
Auto: nee, youngtimer Ridley
Bericht
door electroshock » 20 nov 2012, 21:43
Yep, Triumph Daytona 675 bijvoorbeeld ...
Besser laufen, als faulen.
Better to run than to rot.
- J.W. von Goethe, Reineke Fuchs
zeldzame kanarie
Berichten: 275 Lid geworden op: 01 feb 2012, 00:29
Naam: Tino
Auto: Exige RGB
Locatie: een vergeten dorp waar de tijd heeft stilgestaan en miette de geit mascotte is verklaart
Bericht
door zeldzame kanarie » 20 nov 2012, 23:28
co-driver schreef: Een nieuwe 3cilinder turbo van Honda
research-three-cylinder-turbo-unit-950x634.jpg
dat is goed voor een grasmachine
toch niet voor een sportwagen
touring pack-sport pack-performance pack-Limited slip differential-moroso race carter-anti surge alloy fuel tank-alloy race radiator- TRD Airbox-Janspeed lotus stage3 exhaust-roadblock film on clamshell.
electroshock
Berichten: 2983 Lid geworden op: 18 jan 2009, 22:01
Auto: nee, youngtimer Ridley
Bericht
door electroshock » 21 nov 2012, 00:15
zeldzame kanarie schreef: co-driver schreef: Een nieuwe 3cilinder turbo van Honda
research-three-cylinder-turbo-unit-950x634.jpg
dat is goed voor een grasmachine
toch niet voor een sportwagen
Dat is toch al een ferm (gras)-machien.
Besser laufen, als faulen.
Better to run than to rot.
- J.W. von Goethe, Reineke Fuchs
JeanVM
Berichten: 193 Lid geworden op: 30 sep 2008, 21:58
Auto: Lotus Esprit S1
Bericht
door JeanVM » 21 nov 2012, 19:55
Hoe lichter de motor hoe beter, het resultaat telt toch, niet.
Als Lotus wat tijd steekt in het geluid van de uitlaat kan een kleine 3 cilinder best mooi klinken. En met zo'n klein motortje is er voldoende plaats om een elektro motor bij te voegen. Kwestie van het allemaal nog beter te maken.
Een motortje met veel "koppel" samen met veel "toeren", klinkt toch goed, niet?
Mijn dagelijkse schot Lotus: Excel BRG
peter
Berichten: 64 Lid geworden op: 16 jul 2009, 12:26
Naam: Peter
Auto: Elise SC
Locatie: Larum
Bericht
door peter » 21 nov 2012, 20:14
Dan toch liever de uitvoering alla phase 10 van komotinges.
2.0 turbo met 400 ps en DSG bak, in een elise
Meer moet dat niet zijn
Moesten ze dat nu eens legaal maken in Hethel.