jokke_vlo's Lotus Exige CUP260
- bartvdb
- Berichten: 881
- Lid geworden op: 15 sep 2008, 13:38
- Naam: Bart
- Auto: Elise S 2008
- Locatie: Adinkerke
Re: jokke_vlo's Lotus Exige CUP260
Jokke proficiat met de cup en veel plezier ermee (t gaat weer zeer doen in jan als ie weg moet) v6 is dan idd beter na 2012 dan staat de eerste ingebruiksname op 2013 en dat scheelt hem dus een jaar he in waarde .
groeten van bart
groeten van bart
- jokke_vlo
- Berichten: 1100
- Lid geworden op: 30 mar 2010, 22:24
- Auto: Exige Cup 2xx (2010)
- Locatie: Tussen Oostende en Arlon
Re: jokke_vlo's Lotus Exige CUP260
Vorige vrijdag eens even naar Croix getrokken.
Wel serieus probleempje vastgesteld. De remolie was nogal oud en de schijven ongeveer versleten. Met als gevolg dat ik maar 2 rondjes per stints een beetje kon doorduwen.
De remolie ging daarna vol aan de kook waardoor ik nog 0.0 rem had (mag je letterlijk nemen).
Zaterdag dan maar sfr olie laten opgieten en nieuwe race schijven. De volgende koper gaat content zijn.
Spijtig genoeg me niet kunnen smijten (in het remmen) op de eerste keer Croix. Kon vrij makkelijk tussen1.01 en 1.02 rijden ondanks dat ik het ritme niet vond. Een sub 1.00 zit er daar in de toekomst wel in.
Het laatste rondje met passagier is het snelst, dat moet dus zonder nog zeker een seconde sneller kunnen
.
Een P of Lotus rijden is toch een vershil als dag en nacht ! Je kan die wagens dus totaal niet met mekaar vergelijken. Ik voel wel dat ik met de P al iets verder sta dan met de Lotus, maar dat lijkt me niet onlogisch.
De Porsche geeft je kicks omdat je je steevast met de snelsten meekan en je daar ook een vorm van respect voor krijg. De Lotus is uitdagender en meer "rewarding" als chauffeur.
De Lotus snel sturen is, voor mij, moeilijker dan de Porsche (stuur vs pedalen, zware kont met massa tractie vs het meer zweverige middenmotor gevoel). Je voelt wel dat je ondertussen iets volwassener kan rijden tov 1.5 jaar geleden, dat wel. Maar tis nog ver van den Alain
Wel serieus probleempje vastgesteld. De remolie was nogal oud en de schijven ongeveer versleten. Met als gevolg dat ik maar 2 rondjes per stints een beetje kon doorduwen.
De remolie ging daarna vol aan de kook waardoor ik nog 0.0 rem had (mag je letterlijk nemen).
Zaterdag dan maar sfr olie laten opgieten en nieuwe race schijven. De volgende koper gaat content zijn.
Spijtig genoeg me niet kunnen smijten (in het remmen) op de eerste keer Croix. Kon vrij makkelijk tussen1.01 en 1.02 rijden ondanks dat ik het ritme niet vond. Een sub 1.00 zit er daar in de toekomst wel in.
Het laatste rondje met passagier is het snelst, dat moet dus zonder nog zeker een seconde sneller kunnen

Een P of Lotus rijden is toch een vershil als dag en nacht ! Je kan die wagens dus totaal niet met mekaar vergelijken. Ik voel wel dat ik met de P al iets verder sta dan met de Lotus, maar dat lijkt me niet onlogisch.
De Porsche geeft je kicks omdat je je steevast met de snelsten meekan en je daar ook een vorm van respect voor krijg. De Lotus is uitdagender en meer "rewarding" als chauffeur.
De Lotus snel sturen is, voor mij, moeilijker dan de Porsche (stuur vs pedalen, zware kont met massa tractie vs het meer zweverige middenmotor gevoel). Je voelt wel dat je ondertussen iets volwassener kan rijden tov 1.5 jaar geleden, dat wel. Maar tis nog ver van den Alain

- fastcooki3
- Berichten: 460
- Lid geworden op: 10 okt 2011, 08:39
- Auto: Maisto 340r 1:43
Re: jokke_vlo's Lotus Exige CUP260
Het wordt niet veel mooier dan dit:
link naar de foto in iets groter formaat
- jokke_vlo
- Berichten: 1100
- Lid geworden op: 30 mar 2010, 22:24
- Auto: Exige Cup 2xx (2010)
- Locatie: Tussen Oostende en Arlon
Re: jokke_vlo's Lotus Exige CUP260
Gisteren even bij FKM binnengewipt omdat de auto on track niet goed aanvoelde en ik alle moeite van de wereld had om in de bochten er niet vooraan uit te schuiven.
Torsiebar stond blijkbaar in regensetup, wat wil zeggen volledig los ! Gatje naar achter laten steken en aangekoppeld. Stuurt een pak scherper terug en het klote onderstuur is er uit.
Torsiebar stond blijkbaar in regensetup, wat wil zeggen volledig los ! Gatje naar achter laten steken en aangekoppeld. Stuurt een pak scherper terug en het klote onderstuur is er uit.
- Coen
- Berichten: 1907
- Lid geworden op: 19 apr 2011, 10:23
- Naam: Coen
- Auto: Elise S2 111S
- Locatie: Amsterdam
Re: jokke_vlo's Lotus Exige CUP260
jokke_vlo schreef:Ik twijfelde al wat en hij heeft me nog meer doen twijfelen



Waar twijfel je over?
Lotus Elise S2 111S & Porsche 997.2
- jokke_vlo
- Berichten: 1100
- Lid geworden op: 30 mar 2010, 22:24
- Auto: Exige Cup 2xx (2010)
- Locatie: Tussen Oostende en Arlon
Re: jokke_vlo's Lotus Exige CUP260
- lelijk gat (imo)
- onzekerheid over Lotus zelf
- vragen over betrouwbaarheid door hun huidige problemen
Hoofdreden is dus mijn vragen over de toekomst. Rijden doet hij fantastisch, geen twijfel mogelijk.
- onzekerheid over Lotus zelf
- vragen over betrouwbaarheid door hun huidige problemen
Hoofdreden is dus mijn vragen over de toekomst. Rijden doet hij fantastisch, geen twijfel mogelijk.
- Coen
- Berichten: 1907
- Lid geworden op: 19 apr 2011, 10:23
- Naam: Coen
- Auto: Elise S2 111S
- Locatie: Amsterdam
Re: jokke_vlo's Lotus Exige CUP260
1: Alleen de achterkant of ook de voorkant?
2: Zie dit niet echt als een probleem, kijk naar MG/Rover en Saab. Dat gaat ook gewoon door en onderdelen blijven leverbaar.
3: Geen idee
Een Lotus koop je toch altijd met je hart en niet met je verstand?
2: Zie dit niet echt als een probleem, kijk naar MG/Rover en Saab. Dat gaat ook gewoon door en onderdelen blijven leverbaar.
3: Geen idee
Een Lotus koop je toch altijd met je hart en niet met je verstand?

Lotus Elise S2 111S & Porsche 997.2
- jokke_vlo
- Berichten: 1100
- Lid geworden op: 30 mar 2010, 22:24
- Auto: Exige Cup 2xx (2010)
- Locatie: Tussen Oostende en Arlon
Re: jokke_vlo's Lotus Exige CUP260
FEIT maar het moet doenbaar blijvenCoen schreef: Een Lotus koop je toch altijd met je hart en niet met je verstand?

-
- Berichten: 80
- Lid geworden op: 12 jun 2012, 18:46
- Auto: Exige Brit GT SE-997GT3
Re: jokke_vlo's Lotus Exige CUP260
+ dat de huidige CUP ook geen straf is natuurlijk... 

- Coen
- Berichten: 1907
- Lid geworden op: 19 apr 2011, 10:23
- Naam: Coen
- Auto: Elise S2 111S
- Locatie: Amsterdam
Re: jokke_vlo's Lotus Exige CUP260
Klopt, ik heb natuurlijk gemakkelijk praten....jokke_vlo schreef: FEIT maar het moet doenbaar blijven

Lotus Elise S2 111S & Porsche 997.2