banden: yokohama AD08
- vital
- Naam: ViTaL
- Auto: Evora S IPS Sportsracer
Re: banden: yokohama AD08
Zijn deze in de juiste maat verkrijgbaar voor de exigeS2.
Voor = 195/50R16
Achter = 225/45R17
Op het net vind ik ze niet terug in deze maat voorbanden.
Kan wel zijn dat ze nergens op stock zijn.
Voor = 195/50R16
Achter = 225/45R17
Op het net vind ik ze niet terug in deze maat voorbanden.
Kan wel zijn dat ze nergens op stock zijn.
The difference between men and boys is the price of their toys!
-
- Auto: Exige Brit GT SE-997GT3
Voor R1R: de voorste banden dien je in 205/45 te nemen. Het verlaagt de voorkant van je wagen zeer minimaal, breedte is geen issue.
- Capitol
- Naam: Bart
- Auto: Lotus-loos
Als ik ander banden op de Exige zou moeten leggen voor op straat: onmiddellijk AD08. Die zijn zeker geschikt voor Lotus, ze worden standaard ook gelegd op Lotus. Verhiest raadde deze ook aan om als daily band te gebruiken, vooral in de regen zullen die duidelijk beter zijn dan de A048.
M140i & GT3 Touring
- Ruben
- Auto: Geen
De AD08 zouden ook mijn voorkeur hebben tov de R1R.
-
- Auto: S2 Elise
Ruben schreef:De AD08 zouden ook mijn voorkeur hebben tov de R1R.
Waarom als ik vragen mag?
- Ruben
- Auto: Geen
Mijn ervaring is beperkt met de banden en ik heb ze onder een zwaardere auto gehad (130i), maar as far as memory recalls, heeft de R1R onder andere een zachtere wang dan de ad08. Daarbij was de slijtage ook niet top en is de ad08 gewoon een meer straatgerichte band (kijk naar het profiel) van hele goede kwaliteit. Staat qua algehele beleving ruim boven de R1R in mijn ogen.
- Frederik
- Site Admin
- Auto: Elan & Evora
- Contacteer:
Zou best kunnen, een Elan M100 voelt zich in zijn nopjes op banden met een zachtere wang, bijgevolg ik ze voor de Elan de ideale band vind.
Hoe dat is voor een Elise/Exige weet ik niet, omdat ik daar niet de ervaring mee heb. Maar volgens mij wel een straffe band voor zijn prijsklasse.
Hoe dat is voor een Elise/Exige weet ik niet, omdat ik daar niet de ervaring mee heb. Maar volgens mij wel een straffe band voor zijn prijsklasse.
9/05/2024 Ypres Lotus Day
TBA Lotus Summers End
Folow me: instagram.com/lotusfanatic - fb.com/lotusfantic
TBA Lotus Summers End
Folow me: instagram.com/lotusfanatic - fb.com/lotusfantic
- vital
AD08 zou toch niet ideaal zijn op Exige.
De ABS sensor zou ontregeld zijn en het ABS gaat ingrijpen. Dit door de voorste banden die 205 i.p.v. 195 breed zijn. De omvang is anders.
Iemand hier ervaring of problemen mee.
In de plaats AD07 leggen, maar dan 175 breed voor. Is dit niet anders kwa sturen? Veel lichter en onderstuur? Ook hier iemand ervaring mee.
De ABS sensor zou ontregeld zijn en het ABS gaat ingrijpen. Dit door de voorste banden die 205 i.p.v. 195 breed zijn. De omvang is anders.
In de plaats AD07 leggen, maar dan 175 breed voor. Is dit niet anders kwa sturen? Veel lichter en onderstuur? Ook hier iemand ervaring mee.
- zeldzame kanarie
- Naam: Tino
- Auto: Exige RGB
- Locatie: een vergeten dorp waar de tijd heeft stilgestaan en miette de geit mascotte is verklaart
heb er ervaring meevital schreef:AD08 zou toch niet ideaal zijn op Exige.

touring pack-sport pack-performance pack-Limited slip differential-moroso race carter-anti surge alloy fuel tank-alloy race radiator- TRD Airbox-Janspeed lotus stage3 exhaust-roadblock film on clamshell.
- vital
Dit ligt zowiezo al aan de compound van de semi slick en het veel beter aan de weg plaaken ervan. Maar op de normale weg denk ik maakt het weinig uit.
Mij gaat het erom ik heb AD08 besteld, maar als er problemen zijn met het ABS wil ik ze niet. Anders wel. Om dit te weten kan alleen iemand die ervaring heeft met deze banden er over oordelen.
Ik wacht dus dringend op reacties hierover, want dan moet ik ze annuleren en verder zoeken naar iets anders.
Mij gaat het erom ik heb AD08 besteld, maar als er problemen zijn met het ABS wil ik ze niet. Anders wel. Om dit te weten kan alleen iemand die ervaring heeft met deze banden er over oordelen.
Ik wacht dus dringend op reacties hierover, want dan moet ik ze annuleren en verder zoeken naar iets anders.