‘Volkswagen wil Lotus kopen’
- claudevdvd
- Berichten: 467
- Lid geworden op: 12 dec 2010, 19:42
- Auto: Exige v6 LF1
- Locatie: België
Re: ‘Volkswagen wil Lotus kopen’
En hoe zit het met de relatie met toyota???
De motoren komen toch vandaar, waarom dan ook het geld niet??
De motoren komen toch vandaar, waarom dan ook het geld niet??
- Coen
- Berichten: 1907
- Lid geworden op: 19 apr 2011, 10:23
- Naam: Coen
- Auto: Elise S2 111S
- Locatie: Amsterdam
Re: ‘Volkswagen wil Lotus kopen’
Een Lotus hoort toch niet perfect te zijn qua afwerking?GhostRider schreef:Geen moeite mee. Is ook het succes van Lamborghini geworden. Was nogal Italiaans, nu kun je er zelfs de regen mee in.![]()
Ook geen verkeerde optie lijkt mij zo.claudevdvd schreef:En hoe zit het met de relatie met toyota???
De motoren komen toch vandaar, waarom dan ook het geld niet??
Lotus Elise S2 111S & Porsche 997.2
- GhostRider
- Berichten: 57
- Lid geworden op: 19 feb 2011, 20:21
- Auto: 1997 S1.
- Locatie: Nederland
Re: ‘Volkswagen wil Lotus kopen’
Mijn Porsche van '77 is degelijker gebouwd dan de Lotus van 20 jaar later. En dat heeft niet alleen van doen met afwerking. Blijft allemaal langer heel, geeft geen bijgeluiden, geen druppies door het dakkie bij de hoekjes, kan een stootje hebben etc. etc. Kan me niet herinneren dat ik gelezen heb van Lotussen met 250k+miles op de teller.
Anderzijds is de Lotus natuurlijk wel meer van het gooi en smijtwerk, en lekken de motoren minder (bij praktisch alle boxermotoren in meer en mindere mate wel het geval).
Anyhow. Voor elke bui een andere ride....
Anderzijds is de Lotus natuurlijk wel meer van het gooi en smijtwerk, en lekken de motoren minder (bij praktisch alle boxermotoren in meer en mindere mate wel het geval).
Anyhow. Voor elke bui een andere ride....

- Coen
- Berichten: 1907
- Lid geworden op: 19 apr 2011, 10:23
- Naam: Coen
- Auto: Elise S2 111S
- Locatie: Amsterdam
Re: ‘Volkswagen wil Lotus kopen’
Daar heb je vast helemaal gelijk in. Een Porsche is alleen wel met een hele andere insteek gebouwd. Een metalen knopje zal natuurlijk minder snel afbreken dan een van plasic. Porsche zal het metalen knopje pakken terwijl Lotus voor het lichtere (en vast goedkopere) plastic knopje gaat.GhostRider schreef:Mijn Porsche van '77 is degelijker gebouwd dan de Lotus van 20 jaar later. En dat heeft niet alleen van doen met afwerking. Blijft allemaal langer heel, geeft geen bijgeluiden, geen druppies door het dakkie bij de hoekjes, kan een stootje hebben etc. etc. Kan me niet herinneren dat ik gelezen heb van Lotussen met 250k+miles op de teller.
Anderzijds is de Lotus natuurlijk wel meer van het gooi en smijtwerk, en lekken de motoren minder (bij praktisch alle boxermotoren in meer en mindere mate wel het geval).
Anyhow. Voor elke bui een andere ride....
Een Lotus is meer een tour auto en een Porsche (ook) voor alledag (de Golf onder de sportwagens

Lotus Elise S2 111S & Porsche 997.2
- GhostRider
- Berichten: 57
- Lid geworden op: 19 feb 2011, 20:21
- Auto: 1997 S1.
- Locatie: Nederland
Re: ‘Volkswagen wil Lotus kopen’
Ik moet zeggen dat het me bere meeviel, de kwaliteit van die oude Porsches. Is natuurlijk wel zo, dat als het fout gaat met zo'n ding (motorisch ofzo) dan ben je wel echt aan de beurt als je zelf niets kan. Voor de prijs van een revisie koop je drie jong gebruikte zo niet gereviseerde k-motorblokken erbij.
Gelukkig is alles van die tijd nog makkelijk zelf sleutelbaar. Dat heeft de Lotus nog steeds..
Elke kar voor een ander doel idd. Daarom heb ik ze dus beide..
Gelukkig is alles van die tijd nog makkelijk zelf sleutelbaar. Dat heeft de Lotus nog steeds..
Elke kar voor een ander doel idd. Daarom heb ik ze dus beide..

- Coen
- Berichten: 1907
- Lid geworden op: 19 apr 2011, 10:23
- Naam: Coen
- Auto: Elise S2 111S
- Locatie: Amsterdam
Re: ‘Volkswagen wil Lotus kopen’
Wat een luxe \GhostRider schreef:Daarom heb ik ze dus beide..

Lotus Elise S2 111S & Porsche 997.2
- Erwin
- Berichten: 1812
- Lid geworden op: 08 okt 2008, 19:26
- Naam: Euh ... Erwin
- Auto: Elise S CR, Donk D8
- Locatie: Haasrode
Re: ‘Volkswagen wil Lotus kopen’
Een Porker is dan ook een platgeklopte Herbie hé!Coen schreef:Een Lotus is meer een tour auto en een Porsche (ook) voor alledag (de Golf onder de sportwagens).



I don't have a carbon footprint - I drive everywhere.
- GhostRider
- Berichten: 57
- Lid geworden op: 19 feb 2011, 20:21
- Auto: 1997 S1.
- Locatie: Nederland
Re: ‘Volkswagen wil Lotus kopen’
Zegt de onwetende.... 
Al moeten beide auto's en de Midget (ja, ook nog een MG), waarschijnlijk toch het veld ruimen. Krijg de kans mijn knaken eindelijk in een mooi hebbedingetje te stoppen, waar ik al 5 jaar achter heen aan het jagen ben. Dan is elke penny vrij, toch wel handig. Laat het tzt wel weten.....

Kan niet ontkennen dat het luxe is idd.Coen schreef:Wat een luxe \GhostRider schreef:Daarom heb ik ze dus beide..
Al moeten beide auto's en de Midget (ja, ook nog een MG), waarschijnlijk toch het veld ruimen. Krijg de kans mijn knaken eindelijk in een mooi hebbedingetje te stoppen, waar ik al 5 jaar achter heen aan het jagen ben. Dan is elke penny vrij, toch wel handig. Laat het tzt wel weten.....

- Coen
- Berichten: 1907
- Lid geworden op: 19 apr 2011, 10:23
- Naam: Coen
- Auto: Elise S2 111S
- Locatie: Amsterdam
Re: ‘Volkswagen wil Lotus kopen’
Iets met stenen toch?GhostRider schreef:Krijg de kans mijn knaken eindelijk in een mooi hebbedingetje te stoppen, waar ik al 5 jaar achter heen aan het jagen ben.
Lotus Elise S2 111S & Porsche 997.2
- Coen
- Berichten: 1907
- Lid geworden op: 19 apr 2011, 10:23
- Naam: Coen
- Auto: Elise S2 111S
- Locatie: Amsterdam
Re: ‘Volkswagen wil Lotus kopen’
Dus toch niet:
Volkswagen is voorlopig even klaar met shoppen
1 september 2012 16:25 door sir_smokalot : 38 reacties
Met 12 aparte merken in elk segment in de portefeuille heeft de Volkswagen-groep (VAG) een rijkelijk groot achterland. Gelukkig is het concern echter ook geen Rupsje Nooitgenoeg, want CEO Martin Winterkorn heeft aangegeven dat het voorlopig even gedaan is met alle aankopen.
Winterkorn deed zijn uitspraken in een interview met het Duitse Handelsblatt, en bevestigde hiermee wat al enige tijd door de wandelgangen ging. Onlangs werden Porsche in zijn totaliteit en brommerfabrikant Ducati aan het rijtje VAG-merken toegevoegd, en ook werd het aandeel in truckbouwer MAN vergroot tot 75%. VAG zal de komende tijd gebruiken om deze merken binnen het concern te integreren.
Is het raar dat VAG het buik nu even rondgegeten heeft? Nee, niet zo. Je wilt als fabrikant niet aan ‘overstretch’ doen, de tendens is juist ‘less is more’. Als je kijkt hoeveel merken GM, Chrysler en Ford hadden, en hoe veel er de nek zijn omgedraaid snap je waarom. In het laatste geval hielp de crisis mee, echter VAG lijkt zich daar vooralsnog aardig doorheen te slaan.
Bovendien is er op de achtergrond ook nog sprake van een nieuw budgetmerk voor de opkomende markten, waarmee het totaal op het mooie getal 13 zou uitkomen. Ik hoop niet dat de Duitsers bijgelovig zijn.
Of alle VAG-merken de komende jaren ongeschonden door komen? Ik denk het wel. Seat is bijna structureel het zwakste schaap in de kudde, maar VW lijkt niet voornemens het Spaanse merk een spuitje te geven. Integendeel: de nieuwe Leon en Toledo staan aan de poort te kloppen, en voor de liefhebber zit er ook nog een nieuwe hete Ibiza (Cupra) aan te komen. En die overtollig Spaanse productiecapaciteit? Die wordt mooi afgevangen door de Audi Q3 er te produceren. Zo voorkom je verplichte werktijdverkorting.
Er was de laatste tijd nog wel wat speculatie over een eventuele aankoop van Proton, maar deze geruchten leken behoorlijk uit de lucht gegrepen. Het interview bevestigt dit. Ook aan Alfa Romeo wordt voorlopig even niet gesnuffeld voor het geval de boodschap van Marchionne nog niet helemaal overgekomen was. Laatstgenoemde vindt het met Japanners beter in bed liggen.
Volkswagen is voorlopig even klaar met shoppen
1 september 2012 16:25 door sir_smokalot : 38 reacties
Met 12 aparte merken in elk segment in de portefeuille heeft de Volkswagen-groep (VAG) een rijkelijk groot achterland. Gelukkig is het concern echter ook geen Rupsje Nooitgenoeg, want CEO Martin Winterkorn heeft aangegeven dat het voorlopig even gedaan is met alle aankopen.
Winterkorn deed zijn uitspraken in een interview met het Duitse Handelsblatt, en bevestigde hiermee wat al enige tijd door de wandelgangen ging. Onlangs werden Porsche in zijn totaliteit en brommerfabrikant Ducati aan het rijtje VAG-merken toegevoegd, en ook werd het aandeel in truckbouwer MAN vergroot tot 75%. VAG zal de komende tijd gebruiken om deze merken binnen het concern te integreren.
Is het raar dat VAG het buik nu even rondgegeten heeft? Nee, niet zo. Je wilt als fabrikant niet aan ‘overstretch’ doen, de tendens is juist ‘less is more’. Als je kijkt hoeveel merken GM, Chrysler en Ford hadden, en hoe veel er de nek zijn omgedraaid snap je waarom. In het laatste geval hielp de crisis mee, echter VAG lijkt zich daar vooralsnog aardig doorheen te slaan.
Bovendien is er op de achtergrond ook nog sprake van een nieuw budgetmerk voor de opkomende markten, waarmee het totaal op het mooie getal 13 zou uitkomen. Ik hoop niet dat de Duitsers bijgelovig zijn.
Of alle VAG-merken de komende jaren ongeschonden door komen? Ik denk het wel. Seat is bijna structureel het zwakste schaap in de kudde, maar VW lijkt niet voornemens het Spaanse merk een spuitje te geven. Integendeel: de nieuwe Leon en Toledo staan aan de poort te kloppen, en voor de liefhebber zit er ook nog een nieuwe hete Ibiza (Cupra) aan te komen. En die overtollig Spaanse productiecapaciteit? Die wordt mooi afgevangen door de Audi Q3 er te produceren. Zo voorkom je verplichte werktijdverkorting.
Er was de laatste tijd nog wel wat speculatie over een eventuele aankoop van Proton, maar deze geruchten leken behoorlijk uit de lucht gegrepen. Het interview bevestigt dit. Ook aan Alfa Romeo wordt voorlopig even niet gesnuffeld voor het geval de boodschap van Marchionne nog niet helemaal overgekomen was. Laatstgenoemde vindt het met Japanners beter in bed liggen.
Lotus Elise S2 111S & Porsche 997.2