Peter D schreef:Ik heb Dachero beloofd dat hij gerust eens een testrit mocht doen met de Elan (ne mens ziet slechts 1 Abraham), kan toch moeilijk met een vuile Elan naar ginder rijden hé
Hoe is de testrit verlopen?
Zaterdag gaan we er mee vlammen.
LOTUS heeft voor diegene die thuis niks te zeggen hebben ook wat gewone kleuren aan het pallet toegevoegd
Vandaag een euvel(tje) tegengekomen met de versnellingsbakkabels.
1e, 3e en 5e versnelling ging perfect, 2e en 4e moest ik ineens heel ver trekken om te schakelen. Voelde ook eerder elastiekachtig aan.
Na een 5-tal Km met Gunther op onze Mini-Cruise, geen 2e en geen 4e meer.
Heb nog een heel stuk zo doorgereden (hoofdzakelijk in 3e), tot we terug in Zoutleeuw waren. Dan ben ik maar gelijk naar de loods gereden met zo weinig mogelijk schakelen, om niets ernstiger te beschadigen.
Na wat speurwerk heb ik gemerkt dat de borgmoer die de kabel op zijn plaats moet houden, gelost is.
Motor was nog warm, zal dus iets voor morgen zijn.
Je kan het al zo moeilijk zien, wordt een leuke uitdaging om het te fixen.
Ondertussen ook eens nadenken hoe dat beter kan gemaakt worden...
De borgveer doet haar werk blijkbaar niet al te goed.
Gelijk ook de andere kabel eens checken !
Sorry voor de GSM-kwaliteit van de foto's...
Bijlagen
Speed has never killed anyone, suddenly becoming stationary… that’s what gets you.
Zoals ik al dacht daarjuist aan de telefoon is dat de moer van 22mm waar je die speciale afgezaagde platte sleutel met opgelaste zeskant voor nodig hebt!
Toevallig heb ik die van Henk Jan meegekregen om mijn short shifter hier te kunnen overbouwen en ging ik die zelf ook even namaken dus kom maar halen moest het niet lukken!
Vraag het anders nog even aan HJ zelf dan ben je zeker.
Gewoon weer goed vastzetten met mijn tooltje zou 't moeten doen!
Je bent de eerste waarbij hij los gaat, zelfs Paul, die de track-day keizer is, heeft ze nog gewoon vast zitten...
If you always do what you always did, you always get what you always got.
Peter heeft uw special tool komen halen Henk en ik ga van een paar platte sleutels de 22 mm afzagen en even zoeken naar zo'n 2 zeskantige busjes om er op te lassen en dan zal Jeffry er één maken voor mij maar ook voor Peter!
Ons volgend projectje is de short shifter nabouwen zodat ik er voor alle twee eentje heb.