Nürburgring Nordschleife 22/06 Track day

Plaats hier info, foto's en nabesprekingen van de Lotus evenementen.
Van Trackdays, trips, uitstappen, bijeenkomsten in binnen & buitenland.
Scartie
Auto: Elan S4/Speedster Turbo

Nürburgring Nordschleife 22/06 Track day

Bericht door Scartie »

Hallo Trackday fans,

Om te zeggen dat ik net ingeschreven heb op een privé trackday (geen moto's, bussen, touristenfahrten etc.) op de beroemde en beruchte Nordschleife georganiseerd door de Limburgse Skylimitevents.
Ze beloven tracktime van 8.30 u tot 14.00 u.
Heeft iemand ervaring met deze organisatie ?
Zijn er nog gelijkgestemden die meegaan ?
Ik zal pas donderdag in de late namiddag vanuit Kruishoutem vertrekken en overnacht in een lokaal hotelletje om 's morgens vanaf 8.15 u aan de Nordschleife te staan vrijdagmorgen.
Als je nog nooit in deze "grune Helle" gereden hebt, kan ik enkel aanbevelen om dat te doen als het circuit - zoals nu - privé is afgehuurd.
De Lotussen en Speedsters zijn perfecte auto's om de 22 km lange rondes te leren. Je rijdt de eerste rondes op 50% en af en toe is het nog schrikken maar wel mega-fabuleus. Onwaarschijnlijk zelfs zodat je continu met een grijns rondrijdt want zo ongeloofelijk is de Nordschleife. Het zal mijn 4-de keer zijn met de Speedster Turbo.
350 € voor een halve dag privé Nordschleife is niet goedkoop maar veel meer zijn geld waard dan de "openbare" dagen.
Als er geïnteresseerden zijn, snel inschrijven op www.skylimitevents.be want er zou nog plaats zijn. Ik heb ook pas dit weekend die man gezien op pitstop TV...
Groeten,
Scartie
Allez gauw !
thiva
Naam: Thierry
Auto: Exige S2 240

Re: Nürburgring Nordschleife 22/06 Track day

Bericht door thiva »

Skylimit events is zowat het equivalent van een gewone TF, maar dan zonder bussen. :roll:
Lotus Tour Limburg - www.lotustourlimburg.be
fastcooki3
Auto: Maisto 340r 1:43

Bericht door fastcooki3 »

thiva schreef:Skylimit events is zowat het equivalent van een gewone TF, maar dan zonder bussen. :roll:
VEEL straffer, wisten jullie dat je de eerste links met 3 naast elkaar kan pakken en 2 er nog vlak achter op de bumper klevend? Het staat hier op video en heb het zelf meegemaakt 2 weken geleden. ... only at SkyLimits :-D
Ik vroeg bij inschrijving; is er een briefing, antwoord; NEE. Dat vroeg ik wat zijn de regels ivm inhalen etc? Antwoord: waar je maar kan, het is een circuit he...
Nu, blijkbaar is Skylimits buiten Zolder wel een pak gedisciplineerder, volgens enkele vrienden. Maar dat is ook niet moeilijk. Jammer, een gemiste kans imho een trackday is immers geen race.

Maar de Groene Hel: BANGELIJK! Letterlijk en figuurlijk, heel veel plezier ginds.
Ik vroeg me af moet je tijdens zo een prive trackday ook per minuuut betalen dat het circuit stil ligt? of om je van het circuit te takelen?
zeldzame kanarie
Naam: Tino
Auto: Exige RGB
Locatie: een vergeten dorp waar de tijd heeft stilgestaan en miette de geit mascotte is verklaart

Bericht door zeldzame kanarie »

die skylimit trackday's zijn altijd op dagen als ne mens moet gaan werken :?
mischien om oud ijzer te lokken met achter het stuur op de dop zittende cowboy's. :lol:
touring pack-sport pack-performance pack-Limited slip differential-moroso race carter-anti surge alloy fuel tank-alloy race radiator- TRD Airbox-Janspeed lotus stage3 exhaust-roadblock film on clamshell.
Scartie

Bericht door Scartie »

ook ik moet werken maar heb een dag congé gepakt hé !
Trackdays zijn altijd betalend, dus ook als het circuit stilligt door ongeval etc.
Op de Northschleife best geen vangrails vernietigen want die dingen rekenen ze daar serieus door, net alsof ze van goud zijn.
ik zal jullie laten weten hoe het daar verloopt met Skylimit.
Normaal is er op de Nordschleife altijd een verplichte briefing. dat was toch de 3 vorige keren zo met 3 verschillende organisatoren...
Allez gauw !
Capitol
Naam: Bart
Auto: Lotus-loos

Bericht door Capitol »

Ik zal er ook zijn, samen met Kris in de R8.
M140i & GT3 Touring
Frederik
Site Admin
Auto: Elan & Evora
Contacteer:

Bericht door Frederik »

Wie voor of achter u rare streken uithaalt heb je 'deels' in eigen hand hé.

Komen ze in je kont duwen, laat ze voorbij
Rijden ze in de weg, ga effe binnen en rij direct weer op

Ok, tweede is iets moeilijker op de ring, maarkom...
jokke_vlo
Auto: Exige Cup 2xx (2010)

Bericht door jokke_vlo »

Normaal ben ik er ook, maar wree op het gemakske is de tweede keer dat ik er kom en ken het circuit nog niet.

Met skylimit heb ik in de beginperiode doodsangsten meegemaakt, daar rijden altijd een paar volledige gekken rond met stootkarren die je, indien nodig, letterlijk rammen (ja hoor die durven dat).

Ik rijd heel regelmatig met hen met wat meer ervaring nu, maar het is altijd opletten. Er zitten echt totaal gekke boys tussen die denken dat ze op hun eerste trackday ooit met een oude krel moeten beginnen koersen tegen alles en iedereen, zelfs al ben je veel sneller.

Wel goed om langzaam aan te leren "koersen". (creatief zijn met lijnen en uitremmen).
zeldzame kanarie
Naam: Tino
Auto: Exige RGB
Locatie: een vergeten dorp waar de tijd heeft stilgestaan en miette de geit mascotte is verklaart

Bericht door zeldzame kanarie »

jokke_vlo schreef:Normaal ben ik er ook, maar wree op het gemakske is de tweede keer dat ik er kom en ken het circuit nog niet.

Met skylimit heb ik in de beginperiode doodsangsten meegemaakt, daar rijden altijd een paar volledige gekken rond met stootkarren die je, indien nodig, letterlijk rammen (ja hoor die durven dat).

Ik rijd heel regelmatig met hen met wat meer ervaring nu, maar het is altijd opletten. Er zitten echt totaal gekke boys tussen die denken dat ze op hun eerste trackday ooit met een oude krel moeten beginnen koersen tegen alles en iedereen, zelfs al ben je veel sneller.

Wel goed om langzaam aan te leren "koersen". (creatief zijn met lijnen en uitremmen).
letterlijk rammen :shock: wie gaat dat betalen, wie heeft zoveel geld :cry: kunne die eine anfart formulier invulle bitte 8-)
touring pack-sport pack-performance pack-Limited slip differential-moroso race carter-anti surge alloy fuel tank-alloy race radiator- TRD Airbox-Janspeed lotus stage3 exhaust-roadblock film on clamshell.
Scartie

Bericht door Scartie »

OK we zien wel hoe die gasten van Skylimit het er van af brenegen. Hoedanook is er voor gekken (als ze nu met een stootkar of met een Lambo rijden) op de Nordschleife geen plaats want die hangen na max. 1/2 ronde in het decor! En dan zijn hun soortgenoten plots lammetjes.
Goed te lezen dat er nog een paar Lotusforummers present zullen zijn: kom mij maar opzoeken aan de Trust@Work Speedster om kennis te maken vanaf 8.00 u op de parking aan de bareel.
Hopelijk nemen jullie enkele foto's om te posten want dat is mijn ding (nog) niet...
Allez gauw !
Plaats reactie