Zuid-Frankrijk met de Lotus?

Plaats hier berichten die met Lotus te maken hebben, maar niet specifiek bedoeld is op een bepaald type/model.
Erwin
Naam: Euh ... Erwin
Auto: Elise S CR, Donk D8

Re: Zuid-Frankrijk met de Lotus?

Bericht door Erwin »

Tijdregistratie wordt blijkbaar wel gedaan aan de péages.

Ik ben zo eens teruggekomen van Genève en aan een péage wisten ze mij te zeggen dat mijn gemiddelde snelheid 140 km/u was (direct zonder hun rekenmachine te nemen) en dat ik geluk had dat er geen politie klaarstond achter de péage.

De péage weet namelijk exact wanneer en waar het ticket is uitgereikt (omdat je het traject binnen de 24u moet afgelegd hebben).
I don't have a carbon footprint - I drive everywhere.
Bzguy
Naam: Hans
Auto: Noble M12

Bericht door Bzguy »

Vich schreef:.
Maar dat ze de boetes niet opsturen is niet waar, wij hebben familie wonen in Normandie maar op bezoek bij ons geflitst in Deinze en die heeft netjes de PV binnen gekregen (hij verstond er alleen geen woord van want die spreekt alleen Frans).
de place to be om te wonen en geen pv's in debus te krijgen is Luxemburg :)

mijn oudste broer woont daar, al zeer vaak geflitst, maar door t feit dat Lux geen info vrijgeeft over zijn residenten komen boetes nooit aan.

Ander verhaal is t uiteraard als je hier met n Luxemburgse nr plaat tegengehouden wordt door de flikken voor overdreven snelheid ... dan is 't boter bij de vis :(
"Nothing in all the world is more dangerous than sincere ignorance and conscientious stupidity."

Martin Luther King, Jr.
1963
WimC
Auto: Elise S1

Bericht door WimC »

dan heb ik toch al veel geluk gehad.
Ik rijd ook al enkele jaren naar Z-Fr en reed consequent te snel. De cruise control stond steeds rond de 170 km/h.
Wat FrederikR zegt, klopt ook, ben al (zeer) veel geflitst in Fr (heb een bureau net onder Parijs) en heb nog nooit iets in de bus gehad hier.
Alhoewel er sprake van was dat de boetes vanaf 2008 wél naar B zouden komen (vandaar de verleden tijd...)

voor de rest lenen de wegen zich wél tot Lotus gebruik...amper te vergelijken met wat we hier voorgeschoteld krijgen...maar aan de andere kant moet je er dan wel weer voor betalen.

wat een wrede topic hier...besef net dat het nog 6 maanden is eer we ginds weer aan het rijden zijn :cry:

Wim
Futse
Naam: Bram

Bericht door Futse »

Die binnenweg naar St Tropez mag je me alleszins ook es bezorgen (t gaat daar dan toch ook druk worden, maar enkel met Lotus-rijders...). Wij zitten elk jaar in Tourtour, iets meer naar t binnenland, maar ook afrit Le Muy. Een bezoekje aan St Tropez is altijd leuk, maar t is die rit die me dikwijls tegenhoudt... Dit jaar zullen we er zijn van 13 tot 28 juli ongeveer.

Tijdscontrole aan de péages lijkt me inderdaad niet zo moeilijk. De tijd waarop je je ticket neemt staat toch steeds genoteerd. Makkelijk een gemiddelde snelheid uit te rekenen dan.... Maar nog nooit in de praktijk tegengekomen. En wat flitsers betreft, ik ben toch al een paar maal geflitst geweest in Frankrijk, en nog nooit een boete gehad. Wel telkens aan niet overdreven hoge snelheden, gelukkig, maar weet niet of dat een verschil zou uitmaken.

B
Vich
Naam: Virginie
Auto: Elise MK1

Bericht door Vich »

Ik heb dan duidelijk ook al veel geluk gehad. Als we in Belgie zijn, dan rijden we regelmatig richting Parijs en durf niet te beweren dat we ons aan de snelheid houden, oeps... .
Zal dus beter moeten uitkijken (maar Geneve is toch Zwitserland dus misschien heeft de peage daar wel een akkoord met de flikken???)
Wie is hier trouwens de eerste op het forum die richting het zuiden zal rijden? Die kan dan misschien eens testen of ze dat nu al doen in Frankrijk ;)
Seize the day
frederikR
Naam: Frederik
Auto: Elise MKII

Bericht door frederikR »

ik ga de 2e week van de paasvakantie de sfeer al eens opsnuiven in Fréjus :-)

cruise control en topspeed zou het uiterste zijn van vorig jaar :-) ben toen om 21u vertrokken op een zwarte zaterdag en GPS zei dat ik zou aankomen om 7u smorgens, dus ben maar wat trager gaan rijden... Ben met een volgeladen B180 CDI met 1 tank in St tropez geraakt, de laatse 100m naar de pomp wel moeten duwen :-)
GONE IN 6 SECONDS
Herman
Auto: Europa S +Morgan 4/4
Contacteer:

Bericht door Herman »

Vich schreef:Wie is hier trouwens de eerste op het forum die richting het zuiden zal rijden? Die kan dan misschien eens testen of ze dat nu al doen in Frankrijk ;)
Heb op 1 januari naar zuid spanje gereden, via Kortrijk- Parijs. Orleans- Blois (dan langs de Loire tot in Tours)autoweg naar Poitiers dan terug normale weg via Angouleme-- Lbourne- st Emilion-Lussac-- Bordeaux terug autoweg tot in Dax... (stop hotel) en dan terug autoweg.. Biaritz- San Sebastian- Pamplona- Zaragoza- Teruel- Valencia- Altea...

k'heb de route in frankrijk uitgeprint via de site van michelin en er een soort roadboek van gemaakt met ook de benzinestations er op genoteerd (ook gevonden via een site) en het klopte helemaal precies... in spanje was het andere koek... niets te vinden op het net qua radars of benzine stations... tip... het moment dat ge ziet peage staan "vertragen" want ze staan in spanje veelal net achter een boom of brug vlak voor de peage en houden u aan bij het betalen of ticket nemen, verschillende keren gezien...

voor de retour hebben de volgende route genomen... Altea- Valencia- Barcelona- La Junquera- Beziers- Millau- Mendes- Clermont Ferrand- Vichy (stop hotel) dan Orleans- Parijs- Kortrijk...

op de autoweg Parijs -Llle hebben we de meeste radars gehad en ook een 2 tal losse controles-- 1 x de Police Subaru + 1 x een driepikkel camera, die een mooi flitsken gaf.....

zie onze beschrijng in evenementen --- zelfs de peage kost heb ik en ook het verbruik---4000 kms -- er is ook een topic qua sites eerder geopend voor het vinden van benzine stations.... ik heb eenmaal heel krap in de fuel gezeten op 1/1/09 zodanig dat we dan in het staje Angouleme moesten gaan zoekn en tanken bij een "elan" station met onze europa...... :lol:
http://www.lotus-forum.be/viewtopic.php ... a&start=10

http://www.zagaz.com/autoroute.php?reset
filipexcel
Naam: Filip
Auto: Excel

Bericht door filipexcel »

Bij ons is het reeds de achtste of tiende maal dat wij naar camping toisson d'oir ,plages pampelone,zijngeweest. Verleden jaar afgereden in le muy ,da was nie interesant,om dan uit te komen als ik niet mis aan de weg tussen st maxime naar st tropez, had gehoopt om ergens uit te komen aan de weg naar ramatuelle,maar ben ook zeer benieuwt naar die binnenwegdie je kent. Wij zijn,als de verhuur ok is,de laatste week vn augustus
wimvanbeeck
Naam: Wim
Auto: Elise S 220

Bericht door wimvanbeeck »

filipexcel schreef:Bij ons is het reeds de achtste of tiende maal dat wij naar camping toisson d'oir ,plages pampelone,zijngeweest. Verleden jaar afgereden in le muy ,da was nie interesant,om dan uit te komen als ik niet mis aan de weg tussen st maxime naar st tropez, had gehoopt om ergens uit te komen aan de weg naar ramatuelle,maar ben ook zeer benieuwt naar die binnenwegdie je kent. Wij zijn,als de verhuur ok is,de laatste week vn augustus
Wij hebben al 25 keer in Ramatuelle gezeten, camping Kontiki, en die weg komt heel juist goed uit, ge komt door de bergen via Grimaud en dan komt ge uit op het rond punt , dan moet ge maar 1 km de weg naar St-Tropez volgen en dan al al slaan naar Ramatuelle, dit gaat heel vlot, Ik vertrek met de caravan altijd s'avonds om 6 uur en dan ben ik rond 9 uur ter plekken ( net 1200 km ) s'morgens, dan is dat kein stukje kustweg geen enkel probleem. Wij rijden dan van de camping altijd met de fiets naar St-Tropes en kleine 5 km.

WIM
WimC

Bericht door WimC »

binnenwegje (lijkt verdacht veel op wegje van de andere Wim):
zonder het op te zoeken maar gaat beetje zo:
1ste rond punt na brug in Ste Maxime richting St Tropez ga je rechts.
Gewoon blijven volgen en dan idd richting Le Muy. Op een bepaald moment zie je St Tropez aangegeven.
Met een caravan is deze weg wel onmogelijk. 1 bepaalde bocht heb ik met de Volvo in 2 keer moeten nemen. Soms ook te smal om met 2 tegelijk te passeren. De uitlaten van de Volvo hebben ook 2 keer een mooie streep op het asfalt achter gelaten.
10 à 15 min rijden en je staat voor St Tropez.

groet

Wim
Plaats reactie