Verzekering voor/op trackday's?

Plaats hier berichten die met Lotus te maken hebben, maar niet specifiek bedoeld is op een bepaald type/model.
lotusbert
Auto: 2-11 / Elan Sprint

Verzekering voor/op trackday's?

Bericht door lotusbert »

Voor dit jaar heb ik enkele trackdays gepland, de samenwerking tussen CTLB en Lotus on track zijn daar natuurlijk niet vreemd aan.

Vermijden van brokken op zo'n dagen zijn belangrijk en de gedragscode opgelegd door LoT vermijdt het ergste,er gebeuren daar dan ook nauwelijks ongevallen. Spijts dat kan er natuurlijk altijd wel iets gebeuren. Open circuitdagen waar iedereen met vanalles op het circuit mag hebben een kwalijke reputatie op dat gebied. Een wrak van 500 euro mag daar naast uw schoon bolide rijden. Die mannen liggen niet wakkker van een bluts meer of minder... LoT draagt daarom mijn voorkeur weg.

Heeft er iemand weet van een betaalbare verzekering die ook niet gechronometreerde, niet competitieve circuitdagen bevat ?
In Engeland schijnt dit te bestaan maar naar ik hoor zijn die ook behoorlijk duur. Ik heb ook al gehoord over verzekeringen voor 1 dag maar heb er geen informatie over, vandaar alle info welkom !

Bert
Laatst gewijzigd door Frederik op 07 feb 2009, 16:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: titel aangepast
WimC
Auto: Elise S1

Re: verzekering voor track day ?

Bericht door WimC »

Ken enkele mannen die met moto's diverse keren per jaar op circuit rijden. Dit met gewone (welja superbike-achtige) moto's en met racemoto's (moto's uit WK superbike van vorig jaar !!).
Soit. Ze nemen telkens zo een dagverzekering. Deze zou enkel geldig zijn voor (club)track days en niet voor races georganiseerd in het kader van 1 of ander kampioenschap. De prijs zou meevallen...
Ik vraag dit even na en hou je op de hoogte.

groet,

Wim
Frederik
Site Admin
Auto: Elan & Evora
Contacteer:

Bericht door Frederik »

Ik heb "van horen zeggen" dat bepaalde verzekeringen in hun voorwaarden hebben staan dat je "niet mag deelnemen aan wedstrijden". Wedstrijden wordt omschreven als races met tijdswaarneming(en). Bijgevolg je op circuit WEL verzekerd bent tijdens trackdays, want iedereen rijdt aan eigen tempo en het is geen wedstrijd.

Dit is echter wel voor interpretatie vatbaar natuurlijk.

Heb ik het fout dat LoT speciale verzekeringen aanbied, of is dat enkel voor de Engelsen?
lotusbert

Re: Verzekering voor/op trackday's?

Bericht door lotusbert »

fred,

ik moet het eens navragen maar ik vermoed dat het kortingen zijn bij bepaalde verzekeringsagetnschappen in de UK; engelse verzekeringen zijn doorgaans duur

Bert
Frederik
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Frederik »

Ik meen bedragen te hebben gelezen van 250-350€ per dag.
X-E-G
Auto: Exige S240
Contacteer:

Bericht door X-E-G »

Frederik schreef:Ik heb "van horen zeggen" dat bepaalde verzekeringen in hun voorwaarden hebben staan dat je "niet mag deelnemen aan wedstrijden". Wedstrijden wordt omschreven als races met tijdswaarneming(en). Bijgevolg je op circuit WEL verzekerd bent tijdens trackdays, want iedereen rijdt aan eigen tempo en het is geen wedstrijd.

Dit is echter wel voor interpretatie vatbaar natuurlijk.

Heb ik het fout dat LoT speciale verzekeringen aanbied, of is dat enkel voor de Engelsen?
Ik heb het eens aan mijn verzekeringsagent gevraagd en hij zei dat het probleem is dat we dat papier moeten tekenen van afstand van verhaal (of iets in die aard). Hierdoor kan de verzekeringsmaatschappij hun kosten niet terug halen bij bv de andere wagen die op jou is gereden. Als je natuurlijk gewoon de muur in gaat...kan overal gebeurt zijn.
UNBRIDLED POWER, PURE ADRENALIN

WHAT'S THE POINT OF A REV LIMITER IF U AINT GONNA USE IT!
Herman
Auto: Europa S +Morgan 4/4
Contacteer:

Bericht door Herman »

deze dan maar ???
Bijlagen
mafia.jpg
mafia.jpg (10.92 KiB) 4320 keer bekeken
lotusbert

Bericht door lotusbert »

XEG
de afstanden van verhaal zijn tov de organisator en zijn medewerkers.
Als je brokken maakt met andere wagens dan is het elk voor zich. wel handig als je omnium dit zou dekken, dan moet je niet foefelen met papieren, dat is niet mijn stijl. Eerlijk duurt het langst !
De meeste omniums hebben wel ergens kleine lettertjes die competitie of training voor competitie uitsluiten.
Als je je auto total loss rijdt op circuit dan is het beter van niet afhankelijk te zijn van een goede advocaat die moet gaan pleiten dat een trackday zonder chronometrage geen training is. En dat is tegen je eigen verzekeringsmaatschappij....niet zo makkelijk dus.

't is een beetje zoals je met je kinderen naar een speeltuin gaat met en bordje erbij 'niet verantwoordelijk voor ongevallen' als ze een been breken moet je ook nergens lopen( letterlijk en figuurlijk) Hopelijk heb je dan wel een goede ziekteverzekering.

Het is een afwegen van de risicos en dat moet elk voor zich doen. Mocht er een betaalbare formule zijn voor trackdays wil ik dat wel eens bekijken.
Bert
Frederik
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Frederik »

Ik wil ook gerust een extra verzekering nemen, maar niet a 300€ / dag.

En... -eigenlijk- gerbeuren er zeer weinig ongevallen tussen verschillende wagens op circuit. Ik hoop dat ikzelf (maar natuurlijk ook anderen) ervan gespaard blijven in 2009.

Ikzelf ben ook geen geboren waaghals (maniak) in de zin van "persé de eerste of de snelste te moeten zijn". Komt er een snellere auto aan, dan ga ik graag aan de kant. Maar ik doe ook wel graag duels, maar als het niet opgaat dan ga ik zeker geen onberekende risico's nemen. Mijn en de auto van de andere mensen zijn met iets te belangrijk om perse de eerste te moeten zijn.

Het is wel zo dat er wrakken rijden tussen de duurdere auto's. Daarom kies ik meestal trachdays waar serieuze mensen rijden. Deze rijden dan met evenveel respect als ikzelf. Daarvan is LOT een ZEER GROOT voorbeeld. Daar primeert de veiligheid en respect van andermans auto's heel erg.
X-E-G
Auto: Exige S240
Contacteer:

Bericht door X-E-G »

lotusbert schreef:'t is een beetje zoals je met je kinderen naar een speeltuin gaat met en bordje erbij 'niet verantwoordelijk voor ongevallen' als ze een been breken moet je ook nergens lopen( letterlijk en figuurlijk) Hopelijk heb je dan wel een goede ziekteverzekering.
btw Bert...die bordjes bij de speeltuinen tellen al enkele jaren niet meer...uitbater is steeds verantwoordelijk indien zou blijken dat de kwetsuur te wijten zou zijn aan een speeltuig dat niet in orde zou zijn.

mssn is het ook daarmee dat we dat papier op het circuit moeten tekenen...dat circuit is onze speeltuin hé :D
UNBRIDLED POWER, PURE ADRENALIN

WHAT'S THE POINT OF A REV LIMITER IF U AINT GONNA USE IT!
Plaats reactie