Grand Prix van Bahrein 2012

Alles over Lotus in de motorsport
electroshock
Auto: nee, youngtimer Ridley

Re: Grand Prix van Bahrein 2012

Bericht door electroshock »

dachero schreef:ik ga op mijne esprit een sticker van dat steigerend paardje plakken .Dan heb ik ook een Fe..ari :mrgreen: Life is simple 8-)
Of omgekeerd, je gaat den Dany nog op ideëen brengen ...
alleen nog de geschikte media-figuur optrommelen
en we zitten aan dawn new era versie 3.1.
bad(ge)engineering.jpg
bad(ge)engineering.jpg (23.53 KiB) 5011 keer bekeken
Oeps, beetje off-topic van Kimi's en Grosjean rijkunsten.
Toch mooi, die podiumplaatsen.
Ik moet eerlijk toegeven dat ik enkel de start en de eerste rondes heb kunnen zien.
Besser laufen, als faulen.
Better to run than to rot.

- J.W. von Goethe, Reineke Fuchs
thiva
Naam: Thierry
Auto: Exige S2 240

Bericht door thiva »

electroshock schreef:
dachero schreef:Er zit niets Lotus aan. :? :cry:
Jawel, een sticker bijna zo groot als op een Proton. ;)
Correctie: een GRATIS sticker...
Lotus Tour Limburg - www.lotustourlimburg.be
FastEleven
Naam: Erik
Auto: 2-11 + Cup 250

Bericht door FastEleven »

dachero schreef:
Er zit niets Lotus aan.
Er zit inderdaad geen Lotus ontwikkeling in deze auto, maar vergeet niet dat de meeste mensen dit niet weten. Je kunt dus niet anders dan toegeven dat dit resultaat enkel maar een positief effect kan hebben voor het imago van Lotus.

Stel nu nog even dat ze binnenkort naast de Elise S en de Evora ook de Exige V6 en nadien zelfs de Esprit zouden gaan maken, dan is een beetje positief reclame alleen maar mooi meegenomen om die auto's ook verkocht te krijgen.

De 'sponsoring' en 'naamgeving' aan het Renault team is in elk geval een betere keuze dan de samenwerking met Toni Fernandes en zijn Caterham voor te zetten. :oops: :oops: :oops:

Ik ben natuurlijk ook voorstander om de naam 'Team Lotus' officieel te verwerven, opnieuw te introduceren en het Lotus-Renault team over te nemen en in eigen beheer te laten werken, maar ik denk dat het momenteel belangrijker werk is om auto's te gaan bouwen ipv raceteams op te starten ... :roll: :roll: :roll:

Intussentijd is dit wel goede reclame voor het merk ....
My ex 1962 Westfield 'Lotus' Eleven on track
Afbeelding
Frederik
Site Admin
Auto: Elan & Evora
Contacteer:

Bericht door Frederik »

correctie : GRATIS reclame ... wie doet Lotus Cars dat na? :)
Titel sponsor zijn en geen euro (meer) voor betalen.
Ben wel benieuwd welk addertje onder het gras zit, kan toch niet anders.

Ergens denk ik dat Group Lotus toch in handen zal vallen van Genii.
Wie is er momenteel nu eigenaar van "Team Lotus", Gert?

Trouwens...
Hoeveel Mercedes zit er in de Mercedes F1 of omgekeerd, naast de motor volgens mij ook wel weinig?
FastEleven
Naam: Erik
Auto: 2-11 + Cup 250

Bericht door FastEleven »

Het Lotus logo van de auto halen is geen probleem, maar de team naam opnieuw veranderen is een heel ander verhaal. Als Lotus cars nu eens snel auto's zou gaan maken, kan deze 'gratis' reclame ook verzilverd worden.

Het ziet er dus naar uit dat minstens de Lotus naam dit jaar in de F1 blijft, met één van mijn favorieten aan het stuur. Daarna zien we wel weer.

Go Kimi go, je krijgt een ijsje als je wint !!!
My ex 1962 Westfield 'Lotus' Eleven on track
Afbeelding
Didier
Naam: Didier heeft Lotusitis ..
Auto: Elan Plus2S CN
Contacteer:

Bericht door Didier »

FastEleven schreef:Er zit inderdaad geen Lotus ontwikkeling in deze auto, maar vergeet niet dat de meeste mensen dit niet weten. Je kunt dus niet anders dan toegeven dat dit resultaat enkel maar een positief effect kan hebben voor het imago van Lotus.

Stel nu nog even dat ze binnenkort naast de Elise S en de Evora ook de Exige V6 en nadien zelfs de Esprit zouden gaan maken, dan is een beetje positief reclame alleen maar mooi meegenomen om die auto's ook verkocht te krijgen.

De 'sponsoring' en 'naamgeving' aan het Renault team is in elk geval een betere keuze dan de samenwerking met Toni Fernandes en zijn Caterham voor te zetten. :oops: :oops: :oops:

Ik ben natuurlijk ook voorstander om de naam 'Team Lotus' officieel te verwerven, opnieuw te introduceren en het Lotus-Renault team over te nemen en in eigen beheer te laten werken, maar ik denk dat het momenteel belangrijker werk is om auto's te gaan bouwen ipv raceteams op te starten ... :roll: :roll: :roll:

Intussentijd is dit wel goede reclame voor het merk ....
Jij schrijft zo ongeveer wat ik denk, Erik! :)

Ik ben altijd blij als ik eens de "naam" Lotus in het positieve zie verschijnen.
Zeker na al die negatieve reclame, commentaren, kritiek, hoe men het ook moge noemen, die we te verwerken hebben de laatste weken.

Op het werk (jaja, ... ik werk ook ... soms) weten ze dat ik Lotus-fan ben.
Ik (fier als ne gieter) werd vandaag trouwens meermaals gefeliciteerd met en aangesproken over de 2 podiumplaatsen van het Lotus F1 Team.
Uiterst weinigen weten eigenlijk hoe de vork op de steel zit, en eerlijk gezegd, ik geloof ook niet dat ze het willen weten of dat hen überhaupt interesseert.
De meeste mensen zien volgens mij eigenlijk maar 1 ding ... en da's McLaren, Lotus, William, Red Bull, Ferrari, e.d. ...
Dat geldt trouwens niet enkel voor de F1, maar voor motorsport in het algemeen.
Wat achter de schermen gebeurd weten maar enkelingen.
Wij, allée ja, een paar van ons, trekken het zich wel aan.
Waarom?
Wellicht omdat we om een of andere reden een band hebben met het merk en meeleven met het merk.
Elkeen zal zo z'n reden hebben.

Wat mij betreft, ik probeer om zo goed en zo kwaad mogelijk het hele Lotus gebeuren volgen, wat niet altijd gemakkelijk is, gezien mijn gebrekkig Engels :oops: , maar ik blijf geloven in de toekomst en dat alles weer goed komt met Lotus.
Het kan ook niet anders dan goed komen, want ik wil een Elan MKIII kopen! :mrgreen:

;)
--------------Greetz, Didier -------------The destination is irrelevant, when the journey is in a Lotus!
electroshock

Oké, we (of toch "sommigen onder ons") kunnen wat afkankeren over het wel of niet voldoende Lotus-gehalte, het wel of geen sticker-engineering, het wel of geen echt Team-Lotus etc.. Met evenveel argumenten voor het éne als voor het andere standpunt.
En het is uiteraard mooi meegenomen reclame, temeer ze dan nog gratis is, waar ik trouwens geen sikkepit van begrijp hoe hij dat gefikst heeft, de grote managing director.

Los daarvan had, heeft en blijft Caterham ook in de toekomst mijn sympathie krijgen (zelfs ondanks de switch van Trulli naar Petrov ;) ). Maar dat is strikt persoonlijk en heeft veel te maken met de sfeer van de sympathieke underdog.

Maar wat ik het mooiste vind aan de 2 podiumplaatsen van afgelopen weekend is de strijdvaardigheid van Kimi. Volgens mij gaat hij ervoor, dat is duidelijk. En het wordt heus geen comeback à la Schumi.

En dat kan alleen maar positief afstralen op het merk Lotus.
't Is te hopen dat die meerwaarde al op korte termijn, maar zeker ook op langere termijn, wordt verzilverd in de verkoopscijfers van de gewone productiewagens.
En voorzover er daar niet geraakt wordt aan de basisfilosofie wat een Lotus dan moet zijn, en de meningen zullen verschillen, zal het ook de doorsnee Lotus-enthousiast worst wezen of straks de eigenaar van Lotus nu Artioli, Proton, Genii of anders noemt. Of ben ik mis ?

Nu inderdaad nog duimen voor hoe ze dat voor elkaar gaan krijgen in Hethel. En met wiens centen. Ik mis voorlopig toch nog altijd het realiteitsgehalte van het grote plaatje dat Bahar nastreeft.

electroshock

Frederik schreef: Trouwens...
Hoeveel Mercedes zit er in de Mercedes F1 of omgekeerd, naast de motor volgens mij ook wel weinig?
Zoals steeds: als ze winnen en het gaat goed, kloppen ze zich op de borst in Stuttgart. Kost het teveel geld en worden er geen prijzen binnengehaald en blijven ze alzo onder de gemiddelde radar dan trekken ze zich terug. Zoals eerder BMW en Honda deden, nog wel onder het valse voorwendsel van het redden van de hele wereldecologie.
It is all about the money.

Frederik
Site Admin
Auto: Elan & Evora
Contacteer:

Bericht door Frederik »

FastEleven schreef:Go Kimi go, je krijgt een ijsje als je wint !!!
Kimi geeft zelf ijsjes ...
473180_360757490635369_135849009792886_1110387_485877452_o.jpg
mindp0wer
Naam: Koen
Auto: Elise Sport160 - 2006 S

Bericht door mindp0wer »

Frederik schreef:correctie : GRATIS reclame ... wie doet Lotus Cars dat na? :)
Titel sponsor zijn en geen euro (meer) voor betalen.
Ben wel benieuwd welk addertje onder het gras zit, kan toch niet anders.

Ergens denk ik dat Group Lotus toch in handen zal vallen van Genii.
Wie is er momenteel nu eigenaar van "Team Lotus", Gert?

Trouwens...
Was eens benieuwd wie eigenlijk teamlotus.com had geregistreerd:

http://www.whois.com/whois/teamlotus.com

Registrant:
Group Lotus plc
Potash Lane
Hethel
Norwich, Norfolk NR14 8EZ
United Kingdom

Registered through: GoDaddy.com, LLC (http://www.godaddy.com)
Domain Name: TEAMLOTUS.COM
Created on: 25-Oct-01
Expires on: 25-Oct-12
Last Updated on: 17-Dec-10

Administrative Contact:
Benjamin, Richard ...@lotuscars.com
Group Lotus plc
Potash Lane
Hethel
United Kingdom
+44.1953608470

Technical Contact:
Benjamin, Richard ...@lotuscars.com
Group Lotus plc
Potash Lane
Hethel
United Kingdom
+0.441953608470

Domain servers in listed order:
NS39.DOMAINCONTROL.COM
NS40.DOMAINCONTROL.COM

Je komt dus uit bij: http://www.lotuscars.com
Vreemd.
AfbeeldingLotus Tour Limburg 2011-2012-2013-2014-2015

I have no idols. I admire work, dedication and competence.
Ayrton Senna
Plaats reactie