Eindelijk na bijna 8 weken van wachten op mij Eliseke die bij Komo Tec stond, heb ik eindelijk mijn wagen gisteren terug opgehaald .
En het verschil is enorm !
Ik heb in het begin als ik mijn auto aankocht gelijk een andere uitlaat (stage 1) en een andere lucht inlaat laten plaatsen, dit zou volgens
Lotus een 7 PK winst opleveren, wel nu ik had op de testbank 135PK ???
Geen pktje meer, zelfs 1 minder .
Nu met de compressor gemonteerd en na veel testwerk zelfs een keer zonder katalysator kwamen ze uit op 226PK max !!
Natuurlijk is de vraag van hoe lang gaat dit mee gaan .
Daarom heeft Komo Tec beslist om deze tuning voorlopig op een veilige 195pk te houden .
Na enkele weken of maanden zou ik dan terug moeten om een update en dan zal er hoogstwaarschijnlijk nog
wel enkele pktjes bijkomen .
Ze zitten nog volop in de test fase dus hou er rekening mee als iemand dit ook overweegt dat je wel enkele weken je wagen moet missen
maar Ik moet wel zeggen dat het resultaat verbluffend is, je kan dit niet meer vergelijken als een standaard 16S wagen .
De kortste verbinding tussen 2 punten is een rechte lijn.
De mooiste verbinding tussen 2 punten is een bocht.
De snelste en mooiste verbinding tussen 2 punten is een rechte lijn door een bocht !
Paul H schreef:maar Ik moet wel zeggen dat het resultaat verbluffend is, je kan dit niet meer vergelijken als een standaard 16S wagen .
idem als bij een 1.8 !!
bij de allereerste keer (testrit) dacht ik dat de snelheidsmeter stuk was
anno 2012 zou een elise met compressor verplicht moeten zijn, het is dan een zoveel betere auto, euhmm sportwagen
veel plezier gewenst !
testritje : Spa, 30 april ?