Met Lotus naar Toyota?

Plaats hier berichten die met Lotus te maken hebben, maar niet specifiek bedoeld is op een bepaald type/model.
stubru4ever
Auto: 40th Hethel Lim Edition

Re: Met Lotus naar Toyota?

Bericht door stubru4ever »

T_085 schreef: Ik moet zelf ook ongeveer 100km+ rijden tot in Oostende, maar ik kijk dan enkel naar de voordelen.
- bewonderen van nieuwe wagens/occasies bij de dealer ;)
- goed excuus om de kleine baantjes te rijden aan de kust
- uitstapje maken naar de dichtsbijzijnde stad
- ontmoeten andere Lotus eigenaars

hier heb je wel een punt ... :ugeek:
Als't kraakt, moe je stop'n
Capitol
Naam: Bart
Auto: Lotus-loos

Bericht door Capitol »

Ik ben van Lummen en ga bij Verhiest op onderhoud ... dat is 190 km enkel!
M140i & GT3 Touring
FastEleven
Naam: Erik
Auto: 2-11 + Cup 250

Bericht door FastEleven »

Gezien de Lotus-servicepunten nogal dun gezaaid zijn in Vlaanderen vroeg ik mezelf af of men met zijn Toyota-powered elise/exige terecht zou kunnen bij een Toyota garage?
Enkel aangaande motoronderhoud dan, bedoel ik(filters, riemen, uitlezen software etc.), voor al het andere(carrosseriedelen, interieur,...) kunnen ze je aldaar vanzelfsprekend niet verder helpen, dat snap ik wel.
Al eens over nagedacht dat je op deze manier eigenlijk nergens een goede klant bent en dus ook nergens de extra service mag verwachten die aan goede klanten wordt gegeven ....

Bovendien, hoeveel keer moet je op een jaar naar de garage met je auto ? En als je toch frequent naar de garage moet - bijvoorbeeld omdat je veel trackdays rijdt en je auto regelmatig nieuwe bandjes moet krijgen of de remmen even moeten worden nagekeken - dan kun je maar beter op één plaats een goede klant zijn ipv overal een beetje klant ....
My ex 1962 Westfield 'Lotus' Eleven on track
Afbeelding
zeldzame kanarie
Naam: Tino
Auto: Exige RGB
Locatie: een vergeten dorp waar de tijd heeft stilgestaan en miette de geit mascotte is verklaart

Bericht door zeldzame kanarie »

Kraber schreef:Gezien de Lotus-servicepunten nogal dun gezaaid zijn in Vlaanderen vroeg ik mezelf af of men met zijn Toyota-powered elise/exige terecht zou kunnen bij een Toyota garage?
Enkel aangaande motoronderhoud dan, bedoel ik(filters, riemen, uitlezen software etc.), voor al het andere(carrosseriedelen, interieur,...) kunnen ze je aldaar vanzelfsprekend niet verder helpen, dat snap ik wel.
Ik weet niet of deze vraag reeds gesteld is op het forum :?:
Weet iemand hier iets over?
mijn neef is mekanieker bij toyota garage in haacht, hij begreep niet waarom lotus om de 7500km onderhoud voorschrijft. de motoren in de corolla en celica Tsport moeten maar om de 15000km binnen voor oliewissel. hij lachte me zelfs uit toen ik zei dat er na 1500km de rodage olie uit moest. de Tsport moddelen lopen op 15W40 vol synthetische olie van castrol die er direckt wordt ingegoten in de fabriek en er pas uit moet na 15000km. pure geld klopperij volgens hem. Ik sprak dit fel tegen,want volgens mij is dat omwille de weinige kilometers die er met de meeste lotussen word afgelegd het is een pure hobby wagen die dient voor ontspanning en plezier en in de wintermaanden zeer zelden buiten komt.. de smerings capaciteiten van motor olie word na een jaar minderwaardig dus ik denk dat daarom beslist word om op 7500km een wissel te doen omwille de weinige km die er met de meeste lotussen word gereden per jaar. en ook omdat een lotus dealer met hart en ziel leeft voor de glorie en schoonheid van het merk, en niet zo zeer gericht is op winst maken ten koste van de kwaliteits gerichte service die de wagen verdiend. Geef mij maar een lotus dealer. ;) want ik ga ook niet met mijne daily bmw naar middas :)
touring pack-sport pack-performance pack-Limited slip differential-moroso race carter-anti surge alloy fuel tank-alloy race radiator- TRD Airbox-Janspeed lotus stage3 exhaust-roadblock film on clamshell.
a_fond
Auto: -

Bericht door a_fond »

De fabrikant bekijkt statistisch hoe hun wagens gebruikt zullen worden, daaruit hebben ze een belasting op onderdelen en schrijven ze hun onderhoudsrichtlijnen uit.

Bij de lokale Toyota dealer willen ze hem misschien eens grondig testen...
Blue Darkness
Naam: Gunther
Auto: Esprit GT3
Contacteer:

Bericht door Blue Darkness »

Voor het onderhoudsinterval staat er meestal aangegeven 15.000km of 1x/jaar, dus als je maar 5000km per jaar rijdt met je wagen kan je nog best jaarlijks eens een onderhoud laten uitvoeren...
Plaats reactie