Ik ben zelf al vele jaren bezig met karten. Begonnen met indoor, dan bimotor om dan over te stappen op ICA en later ICC. Nu heb ik de laatste 2 jaren niet veel meer gereden wegens tijdsgebrek. Aangezien er hier wel redelijk wat karteigenaars op het forum zitten dacht van eens af te spreken volgend jaar om samen te gaan rijden. Ik ben er redelijk vroeg bij maar dan is het misschien makkelijk om een gepaste datum te vinden indien er interesse is
Btw BartP heeft nog een kartrit te goed van mij maar ben zelf niet meer kunnen gaan rijden dit jaar. Maar ben het niet vergeten.
With your mind power, your determination, your instinct, and the experience as well, you can fly very high.
Wil er wel bij zijn.
De plaats en datum /dag zal wel van belang zijn.
Ga normaal altijd gaan karten op zaterdagvoormiddag.
Ken wel iemand die waarschijnlijk (2 takt) karts ter beschikking kan stellen in de vorm van verhuur,voor diegene die eens willen proeven van echte karts.
Ik heb zelf geen kart, maar heb dit jaar op het werk wel meegedaan met de kartcompetitie en op een mooie 2e plaats geëindigd op 4 punten van de 1e: elke maand op een huurcircuit gaan rijden en punten voor de snelste ronde en de snelst gemiddelde (Herselt, Puurs, Bilzen).
Ik heb jaren geleden gekart. Ik had ook mijn eigen kart, een competitie kart, gekocht na een seizoen wedstrijd. Door tijdsgebrek (werken) ben ik ermee gestopt.
Nu ga ik enkele keren per jaar in Genk meerijden met hun "100 miles". Zie maar eens op de website van hun (kartinggenk.be). Dit is zeer leuk. Het zijn wel 4 takt karts maar ze gaan redelijk goed.
Ik heb er voor gestaan terug een kart te kopen maar ze zijn tegenwoordig zo duur (tusen 5000 en 8000 euro) dat ik een leuke oplossing gevonden heb.
Als je overweg kunt met een kart kun je bij hun competitie karts huren (de echte). Dit kost 180 euro per uur, inclusief huur circuit, benzine, tussendoor afstellen, bijhpompen,... enkel als je brokken maakt moet hiervoor betaald worden, maar het zijn ook geen botsauto's, dus dit is veel goedkoper dan kopen. Ook bandjes, slijtage,... het kost je niets extra.
Dit is echt een goedkope oplossing voor heerlijk te karten.
Ik ga ook meestal op maandag, dan is het lekker rustig.
The difference between men and boys is the price of their toys!
Er is blijkbaar toch wat interesse. Dan moeten we gewoon eens een datum af spreken hé. Nu voor de mensen die geen eigen kart hebben kan je op circuit Genk best een Max huren als je enkel indoor ervaring hebt. Ik vind het niet zo erg als er eens iemand met mijn kart wil rijden als ze al wat ervaring hebben tenminste, een ICC (6 versnellingen en ongeveer 50 pk) is niet direct een kart waar je instapt en direct mee kan rijden ! Dan kunnen we best eens contact opnemen met circuit Genk ofzo.
@BartP : dan is't goed ze, begint maar al te oefenen met de Lotus, dan komt dat allemaal goed
With your mind power, your determination, your instinct, and the experience as well, you can fly very high.