Interessepeiling: Road trip door Schotland

Plaats hier info, foto's en nabesprekingen van de Lotus evenementen.
Van Trackdays, trips, uitstappen, bijeenkomsten in binnen & buitenland.
Plaats reactie
ddez
Naam: Dirk
Auto: Ne witte

Interessepeiling: Road trip door Schotland

Bericht door ddez »

Beetje in navolging van het voorstel van Herman om de Morgan fabriek te bezoeken...

Ik heb het geluk gehad om 3 jaar aan de west kust van Schotland te wonen. Hierbij het nog grotere geluk gehad om daar de vrouw van mijn dromen te ontmoeten.
We gaan dan ook regelmatig nog terug naar daar.

Tijdens die tijd heb ik een heel stuk van dit prachtige land gezien en kan dan ook uit eerste hand beamen dat het een uitstekende touring locatie is.

Wat ik wil voorstellen is een trip begeleid door onszelf langs toeristisch en minder toeristische wegen. Het probleem hierbij is dat er veel mogelijkheden zijn en daarom de vraag wat jullie willen. Als er voldoende interesse is dan wil ik zoiets wel organiseren. De grote voordelen daarbij zijn: Nederlandstalige begeleiding, ik ken het land zeer goed, lokale contacten en als laatste; met een rasecht accent krijg je op bepaalde plaatsen net dat meer gedaan.

Opties zijn er voldoende maar even wat keuzes:

a) kort (een dag of 3) of langer (5 a 7 dagen)?
b) Alleen rijden of ook wat cultuur opsnuiven
c) Basic verblijf (Motel / B&B) of wat meer luxe (of superluxe)
d) Hoeveel rijden per dag (uren, km tellen daar niet zo echt mee)
e) Ferry naar Hull, Newcastle, Edinburgh of Eurotunnel en wat motorway.
f) enige andere wensen...?

Afgelopen hemelvaart ben ik zelf nog met de Lotus daar geweest en heb een fantastische trip Glasgow-Fort William en terug gedaan langs alternatieve wegen.

De enige periode dat het wat moeilijk te regelen valt is waarschijnlijk de winter. Maar vanaf April tot Oktober is het zeker doenbaar om ook verder noordelijk te gaan.

Als er voldoende interesse is kunnen we wat voorstellen uitwerken en misschien organiseren we wel meer als 1 trip...

In ieder geval wil ik een compleet pakket aanbieden zodat er enkel kan worden genoten!

Dirk
Neen de sticker is GEEN Scapa logo...
De S1 staat voor de deur dus binnenkort actie!
Exploded
Naam: Gert
Auto: Elise MK1

Re: Interessepeiling: Road trip door Schotland

Bericht door Exploded »

Klinkt super! Als het enigzins kan en financieel haalbaar is, heb ik interesse. Dit staat al zeer lang op mijn verlanglijstje.
XRaid
Naam: Peter
Auto: Elise MK2

Bericht door XRaid »

Zie ik ook wel zitten :-) Kom zelf heel veel in the UK aangezien moeder van daar afkomstig is.
With your mind power, your determination, your instinct, and the experience as well, you can fly very high.
Peter D
Naam: Peter
Auto: Elan M100

Bericht door Peter D »

Interesse gewekt !
In combinatie met het bezoek aan de Morgan fabriek, zeker te doen.
Mag een 3-5 dagen duren, hoeft niet superdeluxe te zijn.
Een wisky stokerij bezoeken is dan ook een must :mrgreen:
Cultuur opsnuiven heet dat dan :D
De ritten mogen enkele uurtjes duren, ik denk dan aan 2 in de voormiddag en 3 in de namiddag, afhankelijk wat er onderweg te bekijken en te bezoeken valt. Een mooie mix van rijden en bezoeken lijkt me het interessantst.
Maar ik ben heel flexibel hoor, alle input en tips moeten het mogelijk maken om alle deelnemers aan hun trekken te laten komen.
Overtocht combineerbaar met de gebruikte middelen voor Morgan fabrieksbezoek ?
Speed has never killed anyone, suddenly becoming stationary… that’s what gets you.
electroshock
Auto: nee, youngtimer Ridley

Bericht door electroshock »

Schotland combineren met Malvern ? Mhh ?
Om maximaal te genieten van de mooie kronkelwegen in Schotland is Zeebrugge-Hull een logische overzet.
Het is pas boven Glasgow dat de wegen echt leuk worden, of je moet de Lake District ook nog willen meepikken. Van Hull uit nog een dagje rijden (dat is bijna zoals van hier naar de Côte d' Azur).
Maar dat wordt dan stilaan een LeJog :D of een hele grote Tour of Britain.
Drink & drive gaat niet samen, maar zo'n authentieke whiskystokerij, daar ben ik wel voor !
('t wordt stilaan tijd dat ik mij een grote Lotus aanschaf, als ik al die leuke rit-intenties hier zie).
hull-skye vs dover-malvern.jpg
Besser laufen, als faulen.
Better to run than to rot.

- J.W. von Goethe, Reineke Fuchs
ddez

Bericht door ddez »

De combinatie met de rit van Herman naar Malvern zal inderdaad wat moeilijk zijn.
Je moet niet noodzakelijk boven Glasgow zitten voor leuke routes hoor!
Hoe verder noordelijk je gaat hoe meer tijd je nodig hebt. Bijvoorbeeld: Folkestone - Glasgow kan je op een goeie 8 uur doen (780 km)
Vervolgens van Glasgow naar Gairloch (400 km) via de west kust duurt bijna even lang omdat er gewoon geen snelwegen zijn (maar dat maakt het dan ook zo leuk.)

Bezoeken van een distillery kan natuurlijk niet uitblijven... Er kan ook gezorgd worden voor een (stevige) wandeling en de innerlijke mens zal ook niet worden vergeten. (Wat ze ook zeggen je kan er heel lekker en goed eten)

Kom aan, als we een 10 tal auto's hebben kunnen we er iets heel mooi van maken....

Dirk
Dim
Auto: Exige S 240

Bericht door Dim »

Geïnteresseerd !! al zou het best zijn dat we dat lang genoeg op voorhand plannen voor verlof/wachten etc...
een 5-6 daagse lijkt mij ideaal. Superluxe hoeft niet voor mij, maar een motel lijkt mij dan weer spijtig gezien geen authenticiteit...
Autoracing began 5 minutes after the second car was built.
stubru4ever
Auto: 40th Hethel Lim Edition

Bericht door stubru4ever »

Bestaat dit voorstel nog?
Als't kraakt, moe je stop'n
ddez

Bericht door ddez »

Absoluut! Door de drukte is het een beetje op de achtergrond gesukkeld, maar wil mij hier nog steeds eens achterzetten.

Dirk
Ruben
Auto: Geen

Bericht door Ruben »

Ook interesse en wat een fantastisch idee om je lokale kennis aan te bieden. :ugeek:

Wat mij betreft minimaal 4 dagen rijden/ritten. Per dag zeg 5 à 6 uur rijden. Ik zelf heb minder behoefte aan cultuursnuiven, maar een whiskeystokerij en lekker eten gaat er bij mij altijd wel in :mrgreen: Ik zou zeggen de boot naar Newcastle en mijn voorkeur qua ritten gaat uit naar het westen en midden van het land. Bb of luxer hotel maakt mij niet zoveel uit als ik maar een fatsoenlijk bed heb en een schone (eigen) douche.

Ben benieuwd of het van de grond komt 8-)
Plaats reactie