Frederik schreef:Ik denk dat dat gewoon "marketing" is, de heren komen 1x per jaar samen, krijgen daar een onkosten vergoeding + royale consultancy fee voor terug en dan mag Group Lotus hun naam ge/mis-bruiken in hun marketing.
Denk ook wel dat het zoiets is maar Gordon Murray is nu toch wel iemand met een goede naam en faam.
Zou hij zomaar z'n naam laten gebruiken voor enkele gemakkelijk verdiende Britse ponden... ?
De kortste verbinding tussen 2 punten is een rechte lijn.
De mooiste verbinding tussen 2 punten is een bocht.
De snelste en mooiste verbinding tussen 2 punten is een rechte lijn door een bocht !
Frederik schreef:Ik denk dat dat gewoon "marketing" is, de heren komen 1x per jaar samen, krijgen daar een onkosten vergoeding + royale consultancy fee voor terug en dan mag Group Lotus hun naam ge/mis-bruiken in hun marketing.
Denk ook wel dat het zoiets is maar Gordon Murray is nu toch wel iemand met een goede naam en faam.
Zou hij zomaar z'n naam laten gebruiken voor enkele gemakkelijk verdiende Britse ponden... ?
Is niet zomaar hé ... zijn consultancy fee zal wel navenant zijn
Hopelijk ben ik fout, en brengen deze mensen effectief iets bij bij Lotus, maar ik vrees er een beetje voor.
Frederik schreef:
Ik denk dat dat gewoon "marketing" is, de heren komen 1x per jaar samen, krijgen daar een onkosten vergoeding + royale consultancy fee voor terug en dan mag Group Lotus hun naam ge/mis-bruiken in hun marketing.
Mogelijks -tig keer goedkoper dan een wereldwijde reclamecampagne in de media.
Zever in pakjes dus, allemaal gewoon poseren onder het geelgroene logo van ACBC !
Kunnen we nog hopen dat terwijl Bob zijn fee verdampt in sigarenrook,
Gordon de zijne investeert in zijn eigen projecten.
Dat is wel zeer negatief. Gordon Murray kan en mag je op die manier niet even neersabelen. Hij verdient pakken respect. Hoort thuis in het rijtje van ontwerpers die de auto op de eerste plaats zetten, niet de poen!
Geen Gordon-bashing! Give the man some credit! Hij ontwierp een van de meest fantastische wagens ooit, de F1!
Frederik schreef:
Ik denk dat dat gewoon "marketing" is, de heren komen 1x per jaar samen, krijgen daar een onkosten vergoeding + royale consultancy fee voor terug en dan mag Group Lotus hun naam ge/mis-bruiken in hun marketing.
Mogelijks -tig keer goedkoper dan een wereldwijde reclamecampagne in de media.
Zever in pakjes dus, allemaal gewoon poseren onder het geelgroene logo van ACBC !
Kunnen we nog hopen dat terwijl Bob zijn fee verdampt in sigarenrook,
Gordon de zijne investeert in zijn eigen projecten.
Dat is wel zeer negatief. Gordon Murray kan en mag je op die manier niet even neersabelen. Hij verdient pakken respect. Hoort thuis in het rijtje van ontwerpers die de auto op de eerste plaats zetten, niet de poen!
Geen Gordon-bashing! Give the man some credit! Hij ontwierp een van de meest fantastische wagens ooit, de F1!
Ik heb zeer veel respect voor Mr. Murray hoor, enkel stel me vragen in hoever hun inbreng via die "Group Lotus Advisory Council" zal zijn. Dat is volgens mij gewoon een clubje toppers, die betaald worden om daar x-keer per jaar hun zegje te komen doen en de plannen van Group Lotus te evalueren. Maar los van hun adviserende functie denk ik dat ze eerder marketing-matig zullen "gebruikt" worden.
Ik vrees dat Mr. Murray zeer weinig inspraak heeft/zal hebben in toekomstige plannen en modellen, maar zijn stem één van de vele zal zijn in een adviesraad.
Mr.E schreef:Dat is wel zeer negatief. Gordon Murray kan en mag je op die manier niet even neersabelen. Hij verdient pakken respect. Hoort thuis in het rijtje van ontwerpers die de auto op de eerste plaats zetten, niet de poen!
Voor alle duidelijkheid, van mijnentwege ook alle respect voor Gordon Murray.
Niet louter voor zijn F1 maar ook zijn recente compacte T52/T27-concepten.
Niks dan lof.
Nu, als hij gewoon zijn naam en gezicht uitleent aan Lotus is dat wel iets anders dan ook zinvolle inbreng doen.
Absoluut een man met visie,
visie die hij ook concreet gestalte weet te geven.
Trouwens, zo te zien staat hij al behoorlijk ver met de T25 en T27:
(verder dan Lotus met de Ethos ?)