13/09/2011 Lotus on track Zolder

Plaats hier info, foto's en nabesprekingen van de Lotus evenementen.
Van Trackdays, trips, uitstappen, bijeenkomsten in binnen & buitenland.
jokke_vlo
Auto: Exige Cup 2xx (2010)

Re: 13/09/2011 Lotus on track Zolder

Bericht door jokke_vlo »

Hoeveel pk zit er in je speedster !??? fuck das snel. Ben je zeker van 1.48 of is het 1.58.
In de 24 uur van zolder draaide het middenveld rond de 1.46 op slicks. De toppers 1.36 tot 1.38.

In de 3.6 liter klasse draaide de winnaar zo rond de 1.46. Wetende dat je met slicks op zolder tot 4 à 5 seconden sneller bent zou je tijd dus op 1.43 komen met je speedster en races winnen!
Laatst gewijzigd door jokke_vlo op 14 sep 2011, 12:22, 1 keer totaal gewijzigd.
ovi
Naam: Ivo
Auto: Tiger CAT,2xElan,A310V6

Bericht door ovi »

dachero schreef:En dan de verrassing: mijn vrouw Peggy heeft haar eerste raceervaring achter de rug.Ze heeft haar eerste rondjes gedraaid op Zolder.
Zie dat ge straks zelf niet meer moogt rijden! :lol:
dachero
Naam: Danny
Auto: gene

Bericht door dachero »

ovi schreef:
dachero schreef:En dan de verrassing: mijn vrouw Peggy heeft haar eerste raceervaring achter de rug.Ze heeft haar eerste rondjes gedraaid op Zolder.
Zie dat ge straks zelf niet meer moogt rijden! :lol:
Is aan gedacht ;) Als ze dat doet kan ik voor een exige gaan he :mrgreen:
LOTUS heeft voor diegene die thuis niks te zeggen hebben ook wat gewone kleuren aan het pallet toegevoegd
Alain_
Auto: Speedster Turbo

Bericht door Alain_ »

jokke_vlo schreef:Hoeveel pk zit er in je speedster !??? fuck das snel. Ben je zeker van 1.48 of is het 1.58.
In de 24 uur van zolder draaide het middenveld rond de 1.46 op slicks. De toppers 1.36 tot 1.38.

In de 3.6 liter klasse draaide de winnaar zo rond de 1.46. Wetende dat je met slicks op zolder tot 4 à 5 seconden sneller bent zou je tijd dus op 1.43 komen met je speedster en races winnen!

Ik heb 290PK.
Ja, de tijden zijn correct, ik heb achteraf een printout gevraagd van mijn decibels (+ - 98dB !) en daar kan je ook je rondetijden uit afleiden en dan kom ik zelfs op 1 min 47.493 uit !

De aantal Pk's is niet het belangrijkste op Zolder wel een goede chassisafstelling.

Jeffrey Van Hooydonck draaide toch 1 min 47.87 op Fleet TV met een Exige S
Al twijfel ik of die tijden wel echt zijn !

Alain
Capitol
Naam: Bart
Auto: Lotus-loos

Bericht door Capitol »

Dan zal jij gisteren wel veruit de snelste geweest zijn, want dat zijn wel heel snelle tijden. Volgende keer wil ik wel eens meerijden met u.
M140i & GT3 Touring
Frederik
Site Admin
Auto: Elan & Evora
Contacteer:

Bericht door Frederik »

Alain_ schreef:Jeffrey Van Hooydonck draaide toch 1 min 47.87 op Fleet TV met een Exige S
Al twijfel ik of die tijden wel echt zijn !
Opletten, die tv/media tijden worden zeer vaak (amateuristisch) met een gewone stopwatch opgenomen. Dus zeer vaag en incorrect.

Een vbox of ander precieze hulpmiddeltjes zijn uit ten boze, zonde.
jokke_vlo
Auto: Exige Cup 2xx (2010)

Bericht door jokke_vlo »

Capitol schreef:Dan zal jij gisteren wel veruit de snelste geweest zijn, want dat zijn wel heel snelle tijden. Volgende keer wil ik wel eens meerijden met u.
+1 ik haal, weliswaar met geluidslimiet (+/- 2/3 seconden) die tijden (1.48) op SLICKS.

Het kan niet anders of Alain is een racer ! Vertel Alain ;)
Emiel
Naam: Emiel
Auto: Motorsport/Exige S1

Bericht door Emiel »

hele nette tijden Alain.
die reed ik op de motor, met de auto betwijfel ik of ik die haal.
jan willem
Naam: jan willem
Auto: Lotus Exige S

Bericht door jan willem »

1:48 gaat al naar Gt1 ... dat is ongelofelijk.. Proficiat!
Alain_
Auto: Speedster Turbo

Bericht door Alain_ »

Elke keer ik op Zolder ( en Zandvoort) ga rijden leer ik de auto en het circuit beter kennen en ga ik telkens 1.5 à 2 sec sneller.
Dit gaat me volgende keer niet meer lukken denk ik.

Ik weet nog een jaar of 5 geleden toen ik de eerste keer op Zolder kwam met de Speedster reed ik 1min59
De auto remde niet goed + dat de ABS veel te vroeg in werking trad, de auto veel te zacht afgeveerd stond en de auto te weinig vermogen had.
Het was toen al duidelijk dat de Speedster niet echt gemaakt was voor op circuit te rijden en dat er 't een en 't ander aan veranderd moest worden.
jokke_vlo schreef:
Capitol schreef:Dan zal jij gisteren wel veruit de snelste geweest zijn, want dat zijn wel heel snelle tijden. Volgende keer wil ik wel eens meerijden met u.
+1 ik haal, weliswaar met geluidslimiet (+/- 2/3 seconden) die tijden (1.48) op SLICKS.

Het kan niet anders of Alain is een racer ! Vertel Alain ;)

20 jaar geleden toen ik 16-20 jaar was heb ik veel gekart, ik heb daarna ook een half jaartje Opel Lotus Junior gereden in Engeland.
Ik ben toen gestopt om terug te gaan studeren.
Zonder voldoende sponsors en de juiste mensen rond mij ging het niet lukken om hogerop te klimmen in de éénzitterij.
Talent hebben is niet voldoende !
Echte race ervaring kan ik dat dus niet noemen maar het zit nog wel steeds in mijn bloed.
Ik hou het voorlopig nog als een (dure) hobby! :)

gr.
Alain Corbiau
Plaats reactie