@jw
kijk nog eens terug op je eerdere video Brands Hatch 2 waar je met een instructeur rijdt. Bij Clear ways/Clark Curve veel later insturen en de (tweede) apex pas nemen en dan op de Straight langs die muur blijven rijden (volgen van de glooiing van het circuit). ik herinner me ook wat wringen van die eerdere keer, net als nu in die bocht (en dat is de moeilijkste van daar want ik heb hem zelf nog steeds niet 100% onder knie met de Caterham)
Engeland Hup HUp en maar racen met die handel !
- Jeroenbox
- Naam: Henniez
- Auto: Exige S, Caterham
Re: Engeland Hup HUp en maar racen met die handel !
[size=85]you never fail, you stop trying[/size]
-
- Naam: jan willem
- Auto: Lotus Exige S
Het bleef hard werken in de wagen.
Zoals je weet heb ik de 260 upgrade laten uitvoeren. Zonder de remmen te laten doen. Het was dus vroeg remmen op de 15de. MAAR !
Afgelopen zaterdag heb ik eindelijk de big brake kit van AP. Dat wil zeggen Later remmen en harder. Ik voelde mij al niet 100% op mijn gemak op brands de laatste keer gezien de rem zones redelijk veel eisen. Laat remmen en laat insturen is inderdaad het juiste techniek hier maar als je te vroeg moet remmen verlies je te veel top snelheid en moet je harder werken.
We gaan nu zien op zolder volgende week dinsdag wat een verschil dat het gaat geven.
Moet nog wel even een setje banden vinden want de deze zijn op op op ..
Zoals je weet heb ik de 260 upgrade laten uitvoeren. Zonder de remmen te laten doen. Het was dus vroeg remmen op de 15de. MAAR !
Afgelopen zaterdag heb ik eindelijk de big brake kit van AP. Dat wil zeggen Later remmen en harder. Ik voelde mij al niet 100% op mijn gemak op brands de laatste keer gezien de rem zones redelijk veel eisen. Laat remmen en laat insturen is inderdaad het juiste techniek hier maar als je te vroeg moet remmen verlies je te veel top snelheid en moet je harder werken.
We gaan nu zien op zolder volgende week dinsdag wat een verschil dat het gaat geven.
Moet nog wel even een setje banden vinden want de deze zijn op op op ..
-
ik wil ze kopen maar hij antwoordt niet. Dan koop ik ze wel ergens anders hé ..
- Capitol
- Naam: Bart
- Auto: Lotus-loos
Ik zal er nog eens achter vragen, want ik moet hem ook nog hebben voor die A048 banden.
Hij was ziek dit weekend.
Hij was ziek dit weekend.
M140i & GT3 Touring
-
heb er 6 gekocht. 2 nieuw en 4 licht gebruikte + velgen. Kan er de rest van de week helaas geen tijd in steken. te druk. Ne mens moe werken hé !
- FastEleven
- Naam: Erik
- Auto: 2-11 + Cup 250
't Is aan te raden om je geometrie aan te passen wanneer je met slicks gaat rijden. Geo moet een stuk agressiever staan om resultaat te halen ....
My ex 1962 Westfield 'Lotus' Eleven on track

-
- Naam: Emiel
- Auto: Motorsport/Exige S1
en niet te vaak opwarmen en afkoelen of bandenwarmers gaan gebruiken ( redelijk extreem....)
na iedere opwarm/afkoelsessie gaat er grip verloren. ideaal wil je eigenlijk de gehele trackday warm houden en op einde dag laten afkoelen voor 24 uur voor de volgende heatcycle en ze in tussentijd op stabiele kamer temperatuur opbergen ( geen vorst! )
daarnaast is er ook eea te zeggen over hoe je slicks moet warm rijden.
met bandenwarmers geeft langere levensduur maar maakt het niet gemakkelijker tijdens een trackday.
ik zou even met wat race mannen praten
na iedere opwarm/afkoelsessie gaat er grip verloren. ideaal wil je eigenlijk de gehele trackday warm houden en op einde dag laten afkoelen voor 24 uur voor de volgende heatcycle en ze in tussentijd op stabiele kamer temperatuur opbergen ( geen vorst! )
daarnaast is er ook eea te zeggen over hoe je slicks moet warm rijden.
met bandenwarmers geeft langere levensduur maar maakt het niet gemakkelijker tijdens een trackday.
ik zou even met wat race mannen praten