versnellingsbak probleem?

Elise S1, S2 & S3, Exige S1, S2 & S3, 340R & 2-Eleven
Ook Opel Speedster, Vauxhall VX220 & Tesla Roadster
Plaats reactie
KevinH
Naam: Kevin
Auto: '10 Elise SC

versnellingsbak probleem?

Bericht door KevinH »

ben op dit moment op reis in zuid frankrijk met de elise. Gisteren tijdens een ritje kon ik plots niet meer in de eerste versnelling. Ook de tweede kan ik nog moeilijk nemen. Voorlopig lukt het dus nog om te rijden...
Iemand enig idee wat dit kan zijn? Zonder aanleiding ging het plots niet meer. Niets speciaal gehoord. Zou de versnellingsbak kapot zijn?
Al geinformeerd naar een plaatselijke lotusdealer maar die zit meer dan 100 km verder.
peter
Naam: Peter
Auto: Elise SC

Re: versnellingsbak probleem?

Bericht door peter »

Toch niet de circlips eraf van de schakelkabel ?
Kan je controleren in de motorruimte, de twee schakelkabels zitten daar vast met zo'n circlips.
Heb iets soortgelijk voorgehad tijdens een testrit. Plots geen eerste meer, telkens moeten vertrekken in derde. Terug in de garage, bleek dus zo'n stom circlipske weg te zijn van de schakelkabel.
KevinH
Naam: Kevin
Auto: '10 Elise SC

Bericht door KevinH »

bedankt voor de tip maar blijkbaar was het toch dat niet.
Na 1500 km gereden te hebben (met veel file) kon ik plots weer mijn eerste nemen. :o Daarvoor honderden keren geprobeerd maar onmogelijk erin te krijgen. Naar de garage geweest en klein beetje anders afgeregeld.
Hopelijk opgelost nu...
ovi
Naam: Ivo
Auto: Tiger CAT,2xElan,A310V6

Bericht door ovi »

Wel even spannend dus! Ik zat ook in Zuid Frankrijk dus ik had u altijd op sleep kunnen nemen want ik was met de camper! ;)
Plaats reactie