Ben ook al jaren een karter.
Ik heb vroeger mijn eigen kart gehad. Was toen altijd een gesleep voor het ding in Genk (woon dicht in de buurt) te krijgen. Heb hem verkocht, rij nu soms de 100 miles mee op donderdag avond (zie website karting Genk).
Vanaf dit jaar huur ik een competitie-kart voor 180 euro per uur alles inclusief, behalve als je brokken maakt. Is de goedkoopste oplossing, altijd een recente kart (geen huurkart, een echte competitie-kart), zij zetten alles klaar, doen bij iedere stop controle (ketting, bandenspanning,...), benzine inclusief, huur circuit inclusief,...
Voor iemand die weinig tijd of twee linkse handen (techniek) heeft de ideale oplossing. Ik ga meestal op maandag ochtend (heb dan enkele uren vrij), lekker rustig.
Voor niet rijders is het ook eens leuk, ze hebben een grote brasserie om te vertoeven en je kunt er lekker eten. (Even een beetje reklame maken, is een klant van mij!)
Hondenweer: wat doe jij voor zon?
- vital
- Naam: ViTaL
- Auto: Evora S IPS Sportsracer
Re: Hondenweer: wat doe jij voor zon?
- Bijlagen
-
- kartinggenk2.jpg (4.1 KiB) 1967 keer bekeken
-
- kartinggenk.jpg (2.91 KiB) 1967 keer bekeken
The difference between men and boys is the price of their toys!
- claudevdvd
- Auto: Exige v6 LF1
Die voorremmen doen het heel goed!!!Emiel schreef:Claude : handrem voor de voorkant ?dat zal remmen
:
Ik heb mijn vorig chassis zonder voorremmen nog te koop staan.(1200euro)
De swissauto 250 is heel onderhoudsvriendelijk!!
Na 25 uur klepveertjes vernieuwen en dan na 45 a 50 uur een revisie.
Ik blijf karten omdat ik bang ben om met de exige op circuit te gaan

Als er een fout gebeurt met de kart dan ben ik waarschijnlijk veel minder kwijt dan een foutje met de exige.
Een viertal uur op circuit met kart (1:45u effectief rijden) met medium banden zal me ongeveer 120 euro kosten.bandenslijtage inbegr
-
- Naam: Emiel
- Auto: Motorsport/Exige S1
Ja als je er mee leert remmen gaat het super.
Ik snap dat de exige om die reden blijft staan. Zelf kan/wil ik dat niet, maar snap het erg goed na afschrijven van clio cup car.
Wat betreft revisie, mijn 2 takt heeft "iets" meer nodig maar het zal niet lang meer duren voor 2 takt overal verboden word door een overijverige boomknuffelaar, Nog even van genieten tot die tijd
Ik snap dat de exige om die reden blijft staan. Zelf kan/wil ik dat niet, maar snap het erg goed na afschrijven van clio cup car.
Wat betreft revisie, mijn 2 takt heeft "iets" meer nodig maar het zal niet lang meer duren voor 2 takt overal verboden word door een overijverige boomknuffelaar, Nog even van genieten tot die tijd