Jonge bestuurder rijdt pas gekochte sportwagen in de prak

Plaats hier berichten die met Lotus te maken hebben, maar niet specifiek bedoeld is op een bepaald type/model.
Hugo
Naam: Hugo
Auto: Europa Special

Re: Jonge bestuurder rijdt pas gekochte sportwagen in de pra

Bericht door Hugo »

Jeroenbox schreef:er staat : bij het oprijden van de snelweg. ofwel klassiek sturen om in te voegen (liefst helemaal naar links) en stevig gas geven tegelijk, achterkant breekt uit etc.

zou kunnen, ik weet het niet hoor, jammer van de wagen
kan kloppen, na het uitkomen van de bocht een beetje te snel op het gas, het was nat, gelet op de leeftijd een beetje gebrek aan ervaring waarschijnlijk ook
jjjj-08-10-uu07-57 (Large).jpg
914
Auto: Elise 1.6 CR

Bericht door 914 »

" De lotus Elise is een populaire sportwagen uit 1995-96" ... deze is toch wat recenter hoor :)
GhostRider
Auto: 1997 S1.

Bericht door GhostRider »

Dacht ik ook al bij het lezen van het stukje... :roll:
electroshock
Auto: nee, youngtimer Ridley

Bericht door electroshock »

The Elise was named after Elisa, the granddaughter of Romano Artioli who was chairman of Lotus at the time of the car's launch.[3]
http://en.wikipedia.org/wiki/Lotus_Elise
De journalist heeft toch een beetje wiki geraadpleegd, maar daarom nog niet zich het standaardwerk 'Lotus Elise: The Official Story' aangeschaft.

Een Elise 2 'R' uit 2007 is natuurlijk een verlokkelijk aanbod voor £ 22,950,
maar als 18 & 20-jarige, met het rijbewijs vers op zak ...
ik heb, met het dubbele van die leeftijd, al soms mijn handen vol met 150 pk op de eigen voorwielen en 125 pk op de achterwielen van de geleende miata. :oops:

Apropos shoppen in Engeland, een beetje off-toppen kan geen kwaad, bij dezelfde handelaar waar deze Elise vandaan kwam, staat deze LHD-schoonheid aan £34,950, gorgeous:
Lotus_Europa_Twin_Cam_Special_Lagoon_Blue.jpg
Lotus_Europa_Twin_Cam_Special_Lagoon_Blue.jpg (19.64 KiB) 2218 keer bekeken
http://www.castlesportscars.co.uk/used- ... am-Special
Besser laufen, als faulen.
Better to run than to rot.

- J.W. von Goethe, Reineke Fuchs
ninco
Naam: ninco
Auto: nog geen

Bericht door ninco »

Even toch een kleine reactie,
Daar ik ook interesse had voor deze Elise weet ik zeker dat hij van een particulier uit Engeland komt.
Dat het hier gaat om een S en geen R, weliswaar een zeer mooie en uitzonderlijke uitvoering.
En van het bouwjaar 2008.
Ik vind dit heel gebeuren ook zeer spijtig maar de bestuurder en bijzitter kwamen er gelukkig goed vanaf.
electroshock
Auto: nee, youngtimer Ridley

Bericht door electroshock »

ninco schreef:Dat het hier gaat om een S en geen R, weliswaar een zeer mooie en uitzonderlijke uitvoering.
En van het bouwjaar 2008.
Ik ben een slechte journalist, maar die checken ook nooit hun bronnen.
Castle had onlangs zo'n R in dezelfde striping te koop staan, vandaar.
Trouwens, zo'n Europa TC is altijd een mooi iets om even te kunnen off-toppen.
ninco schreef: de bestuurder en bijzitter kwamen er gelukkig goed vanaf.
Dat is in deze inderdaad het belangrijkste.
We zijn hier geen ramptoeristen maar (even opgeschrikte) lotusforummers
& ik wil uiteraard ook de stuurmanskunsten niet verder in vraag stellen.
Besser laufen, als faulen.
Better to run than to rot.

- J.W. von Goethe, Reineke Fuchs
Robert
Auto: Elise S

Bericht door Robert »

Beste Allemaal,

Ik ben nieuw op dit forum, al heb ik al heel wat meegelezen. Ik ben de bestuurder/ eigenaar van deze Lotus elise S. Graag wil ik even wat feiten van fictie onderscheiden.

- Ik ben 23 jaar en heb zelf hard voor de auto gewerkt en gespaard. Dit is echt mijn droom auto.

- Heb al 5 jaar mijn rijbewijs en rij meer dan 20 000 km per jaar, nooit eerder een accident gehad.

Ik had de auto nog maar enkele dagen, had de auto uit engeland gehaald en had deze nog maar enkele dagen. De weg was nat, het had hard geregend in de ochtend. Ik reed de bocht uit tegen normale snelheid als ik het me goed herinner 70km/h en op het einde van de bocht ben ik denk ik te vroeg op het gas gegaan waardoor de achterkant uitbrak. Ik probeerde nog terug te sturen maar het was te laat.

Ik ben echt enorm geschrokken van dit ongeluk en ben erg blij dat ik en mijn jongere broer er zonder letsel vanaf zijn gekomen. Ben natuurlijk wel enorm teleurgesteld dat mijn nieuwe aanwinst waar ik zo lang voor gewerkt had en over gedroomd had zo in 1 keer zo kapot is.

Nu zou ik graag jullie meningen weten over of lotus echt zo'n gevaarlijke auto is en heb ik dat zwaar onderschat( altijd met voorwiel aandrijving gereden)? Ik gebruik de auto echt als dagelijkse auto en wil ook met regen veilig kunnen rijden.

ps: Erg fijn om te lezen dat de mensen op het Lotus forum normaal commentaar geven in tegenstelling tot sommige mensen op de site van gva!
thiva
Naam: Thierry
Auto: Exige S2 240

Bericht door thiva »

Welkom Robert,

Spijtig van de crash met je nieuwe aanwinst. Is het chassis geraakt of kan de schade nog hersteld worden?

In het nat is het altijd opletten geblazen. Zeker wanneer je te enthousiast o het gas gaat zoals je zelf schrijft. De Elise kan veel aan -zeker in het droge- maar eens je serieus over de grens gaat is het dikwijls moeilijk om te corrigeren.
Lotus Tour Limburg - www.lotustourlimburg.be
Robert
Auto: Elise S

Bericht door Robert »

Het Chassis is niet geraakt, het is voor het grootste deel alleen bodywork, wat helaas erg kostbaar is.
X-ian
Naam: Christian
Auto: Ik had Elise Type 25

Bericht door X-ian »

Welkom Robert, spijtig dat je droomwagen al zo snel in stukjes licht. :?
Overigens is voor de meesten hier de aankoop van een Lotus na veel werken en lang sparen verwezenlijkt.
En je bent hier ook in gezelschap van een flink aantal mensen dat dezelfde 'spin' als die jij hebt meegemaakt. Veel hebben echter het geluk dat het goed afliep. :oops:
Het is een combinatie van licht gewicht auto, motor in het midden, net te vroeg gas geven. Zoals Thiva zegt, het is opletten geblazen als het nat is.
Ik hoop dat het goed komt, want het is toch zo leuk om met een Lotus te rijden. :geek:
Plaats reactie