Wat zouden jullie doen om de komende weekenden mooi weer te hebben?
Ben het gezonde Belgische weer meer dan beu
bvb:
1. geld geven aan een goed doel: bvb Lotus Forum
2. te voet naar Scherpenheuvel gaan
3. lotus elk weekend met goed weer niet wassen
4. luchtkanonnen aanschaffen
5. ...
dachero schreef:Punt 5 voor mij: vliegtuig pakken en bakken aan de turkse rivièra
ik mis dan wel de vab happening
en uwe Lotus
ook ja
Zet uwe Lotus ook maar te koop hier en koop Thiva de zijne maar of beter nog=koop de mijne maar voor de juiste prijs en ik geef u er een fles cava bij.
LOTUS heeft voor diegene die thuis niks te zeggen hebben ook wat gewone kleuren aan het pallet toegevoegd
Na jarenlang bidden en kaarskes gaan branden in Scherpenheuvel voor goed weer, heb ik het nu wat pragmatischer opgelost:
Goed weer: Lotus
Slecht weer: HF integrale
Op die manier heb je altijd (rij)plezier van het Belgische weer...
In Ieper hadden we elk jaar “De Kattenstoet” die door de straten van Ieper trok.
Sedert enkele jaren gaat deze stoet door om de drie jaar.
Net buiten de stad is er een klooster van de zusters “Carmel”. Daar liet de burgemeester van de stad elk jaar een grote mand eieren brengen zodat de nonnen konden bidden voor mooi weer tijdens de “Kattenstoet”.
Het resultaat was zo denderen , dat ik het voor mijn organisaties ook probeerde bij die nonnen.
Ik heb 41 jaar voor een “Chocolade bedrijf” in Ieper gewerkt, zodat mijn mand eieren, uit chocolade eieren bestond.
“Verandering van spijs, doet eten” moeten de nonnetjes gedacht hebben, en prevelden met veel plezier gebeden voor Kestelijn zijn evenementen.
Blijkbaar waren mijn evenementen te talrijk, of de “lever” van de zoete nonnen werden aangetast van de te vele chocolade eieren, zodat de nonnetjes tijdens de mei maand zelf gemaakte chocomousse verkochten.
Het chocolade bedrijf is terug naar het moederbedrijf in Nederland terug getrokken.
En toch hebben mijn evenementen zelden slecht weer.
Verleden jaar stond er in de plaatselijke kranten, “dat de Carmel nonnen liever kuisproducten aangeboden kregen voor hun gebeden” .
Zie, nu trek ik enkele weken voor YLD met “Mister Propre” en zijn vriendjes “Vim” en ”Tim” en Ajax richting klooster.
Ik pik mijn kart komende Vrijdag op maar eerst moet de lotus af en de bovenverdieping en keuken voor ik daar aan toe kom.
( paar nachten slaap overslaan en ding in elkaar steken , tussen door )