Is dit 'm? Nieuwe camo Exige?
- wimvanbeeck
- Naam: Wim
- Auto: Elise S 220
Re: Is dit 'm? Nieuwe camo Exige?
Dit zal hem toch worden,
*lichten van de Elise 2011, grotere openingen in voor bumper
*langer en breder
*dak, deuren blijven
*geen achterspoiler op de koffer
*geen grill maar glas in de achter koffer
ik vind de achterkant ook maar niks, misschien iets te maken met de crash structuur, hij zal ook naar de VS moeten, Lambo's hebben ook ooit zo'n onder bumper gehad achteraan.
*lichten van de Elise 2011, grotere openingen in voor bumper
*langer en breder
*dak, deuren blijven
*geen achterspoiler op de koffer
*geen grill maar glas in de achter koffer
ik vind de achterkant ook maar niks, misschien iets te maken met de crash structuur, hij zal ook naar de VS moeten, Lambo's hebben ook ooit zo'n onder bumper gehad achteraan.
- Frederik
- Site Admin
- Auto: Elan & Evora
- Contacteer:
?? waar slaat dat nu op ??thiva schreef:No shit, Sherlock!Frederik schreef:Alle Exiges zijn al altijd op basis van de Elise geweest hé... een gemodificeerde Elise bij wijze van spreken.thiva schreef:De foto deed me eerder denken aan een Elise dan aan een Exige.
Het is wat braafjes en mag gerust wat agressiever.
Als ze hem effectief gaan voorstellen in Frankfurt moet dit toch al een redelijk definitieve versie zijn.
We zien wel in Frankfurt.
Allez Fred, serieus. Nu stort mijn wereld in.![]()

(niet iedereen op het forum is 'n kenner zoals wij)
9/05/2024 Ypres Lotus Day
TBA Lotus Summers End
Folow me: instagram.com/lotusfanatic - fb.com/lotusfantic
TBA Lotus Summers End
- wimvanbeeck
- Auto: Elise S 220
Ik heb hem nog eens grondig bekeken en hier mijn mening:
na de presentatie van de nieuwe modellen was al snel duidelijk dat er geen geld was om alles te realiseren, dus heeft men gekozen voor de Esprit, deze was al het meest ontwikkeld en een topmodel kan het imago versterken, maar dan deze zal pas komen 2013-2015 ( tel maar wat vertraging bij ) , dus moeten ze wel iets maken om het gat in gama en tijd dat viel met het niet voldoen aan de euro 5 van de 1.8 L Toyota te overbruggen, dus is Lotus heel lui en goepkoop geweest en is uitgegaan van bestaande onderdelen, men neemt een Exige chassis, plaatst er het achterste subframe van de Evora tegen aan om de V 6 te kunnen gebruiken, daardoor wordt de auto langer en breder, dus ook vooraan de ophanging wat verbreden en dan de body een beetje aanpassen zodat alles er in kan, men neme de neus van de huidige Elise inclusief de lampen, zo hebben ze ook meteen de dagrijlichten, aan de onder zijde wat grotere luchtopeningen, meer vermogen, grotere remmen, grotere oliekoeler, de dakscoop is niet meer nodig, toch geen interkoeler op de V 6, in de Evora is daar geen plaats voor en ze nemen de motor gewoon over en geen opzet spoiler achteraan, maar om toch genoeg druk te hebben op de achterwielen laten ze de body een stuk doorlopen, een zogenaamde eendestaart, spoilers willen ze niet meer vanwege de slecht airodynamica ( geen enkel nieuw model van Lotus heeft nog een opzet spoiler ) geen gaas boven de motor maar een plexy glas, deuren hardtop en spiegels blijven hetzelfde ( zou de softtop ook passen ), binnen zal er ook niet veel veranderen want de basis blijft, dus op deze manier met heel weinig ontwikkelingsgeld en met bestaande onderdelen een nieuw model in elkaar gestoken dat zeker wel snel zal zijn, maar wat toch het karakter mist ven de vorige Exiges, deze hadden toch de dakscoop en spoiler als kenmerk en aan een circuit of racewagen deed denken.
Denk er aan dat de euro 6 er tegen 2015 aankomt en de huidige V 6 zal dan weer moeten verdwijnen !!
Mijn conclusie: een snel in elkaar geknutseld model om tijd te winnen, niks origineels.
na de presentatie van de nieuwe modellen was al snel duidelijk dat er geen geld was om alles te realiseren, dus heeft men gekozen voor de Esprit, deze was al het meest ontwikkeld en een topmodel kan het imago versterken, maar dan deze zal pas komen 2013-2015 ( tel maar wat vertraging bij ) , dus moeten ze wel iets maken om het gat in gama en tijd dat viel met het niet voldoen aan de euro 5 van de 1.8 L Toyota te overbruggen, dus is Lotus heel lui en goepkoop geweest en is uitgegaan van bestaande onderdelen, men neemt een Exige chassis, plaatst er het achterste subframe van de Evora tegen aan om de V 6 te kunnen gebruiken, daardoor wordt de auto langer en breder, dus ook vooraan de ophanging wat verbreden en dan de body een beetje aanpassen zodat alles er in kan, men neme de neus van de huidige Elise inclusief de lampen, zo hebben ze ook meteen de dagrijlichten, aan de onder zijde wat grotere luchtopeningen, meer vermogen, grotere remmen, grotere oliekoeler, de dakscoop is niet meer nodig, toch geen interkoeler op de V 6, in de Evora is daar geen plaats voor en ze nemen de motor gewoon over en geen opzet spoiler achteraan, maar om toch genoeg druk te hebben op de achterwielen laten ze de body een stuk doorlopen, een zogenaamde eendestaart, spoilers willen ze niet meer vanwege de slecht airodynamica ( geen enkel nieuw model van Lotus heeft nog een opzet spoiler ) geen gaas boven de motor maar een plexy glas, deuren hardtop en spiegels blijven hetzelfde ( zou de softtop ook passen ), binnen zal er ook niet veel veranderen want de basis blijft, dus op deze manier met heel weinig ontwikkelingsgeld en met bestaande onderdelen een nieuw model in elkaar gestoken dat zeker wel snel zal zijn, maar wat toch het karakter mist ven de vorige Exiges, deze hadden toch de dakscoop en spoiler als kenmerk en aan een circuit of racewagen deed denken.
Denk er aan dat de euro 6 er tegen 2015 aankomt en de huidige V 6 zal dan weer moeten verdwijnen !!
Mijn conclusie: een snel in elkaar geknutseld model om tijd te winnen, niks origineels.
- Frederik
- Site Admin
- Contacteer:
Niemand zegt of bevestigd dat dit de nieuwe Exige is hé ...
Kan evengoed een 'zeer nette' mule zijn voor een ander model te testen.
Trouwens:
Toen de S1 Exige uitkwam vonden alle dealers 'm lelijk
Toen de S2 Exige uitkwam was ie veel te braaf in vergelijking met de S1
... & binnen een jaar vindt iedereen het mooi
Toen de Elise S2 1/2 kwam kijken bepaalde mensen ook raar, maar nu hij er een tijdje is denk ik dat weinigen er nog steeds zo ver denken. De mens, heeft gewoon moeite met veranderingen.
Als een auto voorgesteld wordt, en je vindt hem meteen mooi, dan is ie eigenlijk al voorbijgestreefd. Nietwaar wim?
Kan evengoed een 'zeer nette' mule zijn voor een ander model te testen.
Trouwens:
Toen de S1 Exige uitkwam vonden alle dealers 'm lelijk
Toen de S2 Exige uitkwam was ie veel te braaf in vergelijking met de S1
... & binnen een jaar vindt iedereen het mooi

Toen de Elise S2 1/2 kwam kijken bepaalde mensen ook raar, maar nu hij er een tijdje is denk ik dat weinigen er nog steeds zo ver denken. De mens, heeft gewoon moeite met veranderingen.
Als een auto voorgesteld wordt, en je vindt hem meteen mooi, dan is ie eigenlijk al voorbijgestreefd. Nietwaar wim?

TBA Lotus Summers End
TBA Lotus Summers End
-
- Auto: Exige MKII
goed goed, zware motoren daar in! Zo worden onze lichtere versies aantrekkelijker voor de toekomst!
- mindp0wer
- Naam: Koen
- Auto: Elise Sport160 - 2006 S
Puur afgaand op het uiterlijk: niet mijn ding.
Voorkant komt van nieuwe Elise, is al niet agressief, deze kopiëren naar de nieuwe Exige heeft dan ook weinig optische meerwaarde.
Achterkant is te alledaags met de onderbumper, dus ook Exige niet waardig.
Vind het maar een vreemd model.
Voorkant komt van nieuwe Elise, is al niet agressief, deze kopiëren naar de nieuwe Exige heeft dan ook weinig optische meerwaarde.
Achterkant is te alledaags met de onderbumper, dus ook Exige niet waardig.
Vind het maar een vreemd model.

I have no idols. I admire work, dedication and competence.
Ayrton Senna
-
- Auto: Exige MKII
Hoe lelijker de nieuwe exiges, des te beter voor ons

- Laneratus
- Auto: No longer...
Die proporties zijn zo 'way off' met die grote overhang voor en achter en de kleine cockpit. Dat lijkt me toch zeker geen 'rally' exige. Lijkt ook niet meer op een exige . Hoop stiekem dat de echte meer op de exige gt3 concept lijkt al zal die dan wel een 'Coco' nosejob meekrijgen. Tja.
Er lijkt wel ruimte voor 2 V6s. Zou dit hier geen snel in elkaar gelijmde embryonale esprit development mule kunnen zijn?
Er lijkt wel ruimte voor 2 V6s. Zou dit hier geen snel in elkaar gelijmde embryonale esprit development mule kunnen zijn?
- Frederik
- Site Admin
- Contacteer:
De proporties zijn exact aan de huidige Elise ... (ben weer even aan het werk geweest)Laneratus schreef:Die proporties zijn zo 'way off' met die grote overhang voor en achter en de kleine cockpit. Dat lijkt me toch zeker geen 'rally' exige. Lijkt ook niet meer op een exige . Hoop stiekem dat de echte meer op de exige gt3 concept lijkt al zal die dan wel een 'Coco' nosejob meekrijgen. Tja.
Op de uitstekende achterbumper na, en de iets anders afgelijnde zijschorten (die ingewerkt zijn bij Lotus) zijn de proporties hetzelfde. De niet overeenkomende neus is omdat de foto die ik gebruik niet 100% gelijk is aan de spypic. (kon geen vinden die exact gelijk was.
Dus, 9 op de 10 geen Esprit mule ...
TBA Lotus Summers End
TBA Lotus Summers End
- co-driver
- Naam: Kurt
- Auto: KIACeed 2013,Smart4two
Exige V6 zal in Franfurt staan samen met rally gt ...
Standaard versie zonder achterspoiler ...
Neus in de 'new-era' stijl ...
Achterkant iets langer om plaats te maken voor reserve wiel ( verpicht volgens FIA in rally ....)
Standaard versie zonder achterspoiler ...
Neus in de 'new-era' stijl ...
Achterkant iets langer om plaats te maken voor reserve wiel ( verpicht volgens FIA in rally ....)
Lotus makes greencars ..... funcars!!